צפו בהתפרעות אוהדי בית"ר, חוגג: "אני איתכם באש ובמים"

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | אריאל שלום

הקהל לא אהב את ההפסד 2:1 לרעננה וטיפס על הגדרות, לא נותן לשחקנים לעזוב את האצטדיון. קלינגר: "זה מועדון גאה מדי בשביל להיות בסיטואציה הזאת, אין כפתור ללחוץ עליו". על אולנארה: "הוא היה חד באימונים"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

מאות אוהדים זועמים המתינו לשחקני בית"ר ירושלים מחוץ לחדרי ההלבשה באצטדיון רמת גן לאחר ההפסד הערב (ראשון) 2:1 להפועל רעננה, קיללו את השחקנים ואת המאמן ניר קלינגר. הבעלים משה חוגג, מלווה בקפטן עידן ורד, יצא לדבר עם חלק מהאוהדים שמוקפים באנשי אבטחה. כ-300 אוהדים טיפסו על הגדרות ליד חדרי ההלבשה והקיפו את חוגג, צועקים "אין לכם כבוד", "אפסים" ו"אתם מביישים את החולצה של בית"ר". במהלך התקרית, חוגג פנה לאוהדים והבהיר: "אני איתכם באש ובמים, רק ביחד אנחנו נצא מהמצב הזה".

"אי אפשר ללחוץ על כפתור ושזה יתהפך, צריך להבין את המצב", אמר קלינגר לאחר המשחק, מתייחס לאוהדים. "לחץ לא יעזור. כולנו גאים מאוד להיות בית"ר וצריכים להמשיך להיות גאים".

היכולת: "אני אצטרך הרבה זמן כדי להסביר מה קרה. במחצית הראשונה לא היה קצב טוב אבל היה משחק שקול. היינו יכולים להבקיע, ואז לצערי הגיעה השטות עם האדום וזה גרם לבעיות. ספגנו שערים מטעויות נקודתיות בהגנה ולא מיכולת רעה. זו תקופה כזאת שכל מיני דברים לא הולכים בה".

קלינגר.
קלינגר. "הכרתי את הבעיות של בית"ר לפני שהגעתי" (אריאל שלום)

ההרחקה של אולנארה: "הצהוב השני היה טיפשי אבל הראשון הוא זה שסיבך את העניין. זה מצטרף לכל הלחץ שנוצר ומשם מגיעות תקלות. אלה שנשארו על המגרש שיחקו עד הדקה האחרונה ואת זה צריך להעריך".

האווירה בחדר ההלבשה: "השחקנים מודעים למצב וזה כבר טוב, הם מאוד מצטערים כלפי האוהדים. רובם נתנו את כל מה שהיה להם. האווירה היא אווירה של מצב לא טוב, אבל אסור להרים ידיים. בית"ר ירושלים זה מועדון גדול. אני יודע לאן הגעתי ואני מכיר את הבעיות של הקבוצה, שמלכתחילה הגעתי אליה במצב לא טוב ומשם התחלתי. אבל ממשיכים הלאה וזה מאוד חשוב. כשהאסימון ייפול ונקלוט שאנחנו כרגע בהישרדות, אולי המצב יתהפך לטובה".

המקום האחרון בליגה: "המועדון גאה מדי בשביל להיות בסיטואציה הזאת וזה הגיוני, הוא לא אמור להיות במצב הזה. הגיעו שחקנים, הבעלים השקיע כסף וזה טופח לכולם על הפנים. אנחנו צריכים להתאחד כולנו, גם הקהל שאני יודע שהוא מאוכזב. אנחנו צריכים את התמיכה שלו, כי אם נאשים אחד את השני לא נצא מזה. צריך להיות שקולים ולא לאבד את הראש, כי היו גם דברים טובים. אני מסתכל על חצי הכוס המלאה ומשם צריך להתרומם".

אולנארה.
אולנארה. "הצהוב שלו הצטרף לכל הלחץ שנוצר" (אריאל שלום)

על אולנארה, שהפגין בעיות מנטליות וחוסר משמעת: "בדיעבד תמיד אפשר לנתח, הוא נראה חד באימונים השבוע. אני חושב שהיה מתבקש להעלות אותו. יש לנו הרבה פצועים. גם אנתוני וראן שתורגל בהרכב, גם סירושטיין. כל שחקני ההכרעה שלנו היו בחוץ. כל זה תירוצים, אבל אלה שחקנים שהיו משמעותיים בשבילנו. אני מקווה שנצא לימים טובים יותר".

בצד השני, באופן טבעי, האווירה היתה אחרת לגמרי ושמחה הרבה יותר. "אני מאוד מאוד שמח בשביל השחקנים", אמר מאמן הפועל רעננה מנחם קורצקי, "לאורך כל המשחק שלטנו, הראנו אופי. היה משחק עם הרבה לחץ, שזה חשוב מאוד, אני שמח שהשחקנים שלי התגברו וידעו להתעלות במאני טיים כמו שצריך. שיחקו הרבה צעירים ואני מאוד מאושר בשבילם".

המסקנה מהניצחון: "עד עכשיו לא הצלחנו לייצר מומנטום, אנחנו חייבים להמשיך לייצר מומנטום. הליגה צפופה ויש לנו משחק קשה נגד חדרה, צריך לאושש את השחקנים ולבוא מוכנים".

יואב תומר חוגג את הצמד.
יואב תומר חוגג את הצמד. "לא חלמתי על תסריט כזה" (אריאל שלום9

הזעזוע בהרכב: "לא יודע אם עשיתי זעזוע, היו שחקנים שהגיע להם לשחק והם קיבלו את הדקות שלהם. בלי קשר לגיל או לשום דבר, מי שטוב משחק."

על יואב תומר, שכבש צמד: "יואב שחקן ברמה מאוד גבוהה ואני בטוח שהוא יגיע רחוק, ולא רק הוא. יש לנו עוד ארבעה חמישה צעירים מוכשרים שהיו טובים היום".

תומר עצמו סיפר: "לא חלמתי על תסריט כזה, אבל האמנו מתחילת המשחק וידענו שאנחנו מסוגלים. אני שמח שכבשתי ועזרתי לקבוצה שלי לנצח. מתי שהמאמן נותן לי לשחק אני עושה את הטוב ביותר ונותן את הכל במגרש בשביל הקבוצה ובשביל עצמי. אנחנו עובדים קשה באימונים ורוצים רק להשתפר. לפעמים זה לא הולך, אבל תמיד עובדים ומאמינים שזה אפשרי. הפנים כבר לעבר יום רביעי ומחר נתחיל להתכונן להפועל חדרה, אנחנו באים לנצח. באופן אישי, אני תמיד מכוון הכי רחוק שאפשר. כרגע אני פה ברעננה ואני מקווה לעשות את הטוב ביותר. החלום הוא להגיע כמה שיותר רחוק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי