זהירות, בור עמוק: בית"ר תצא מהמקום האחרון עד ינואר?

ניר קלינגר
ניר קלינגר | אריאל שלום

כשהיא במשבר מנטלי קשה ועם מפלס פאניקה בעלייה מתמדת, בית"ר מחכה למקצה השיפורים. אבל, בדרך לשם היא תפגוש את נתניה והפועל ת"א בקרבות על עונה שלמה. אסף נחום על הבהוב המנורה

(גודל טקסט)

מחנה האימון של בית"ר ירושלים לא עמד בסטנדרטים של ניר קלינגר. הגליץ' שהיה חסר, עוד מסירה חכמה שתפתח התקפה מהאגף, עוד פספוס מול השער, את כל הדברים האלה הוא ראה – וניסה לשפר. הוא ידע גם שיהיה לו זמן רק למזער נזקים, קצת ניסה לגבש, ובעיקר להרגיע את הפאניקה. הפועל רעננה נראתה מטרה לא רעה לעניין, אבל כמו במחנה אימון, כך גם קלינגר ראה את בית"ר במשחק: קצת אולאנרה, עוד שטות של שיימן, והפינוק התורן של איתמר ניצן, הכניסו את בית"ר רע מאוד לשבוע די חשוב עבורה.

פתיחת העונה הגרועה ביותר של בית"ר ירושלים אי פעם התבטאה בהפסד הראשון מעולם להפועל רעננה. טאבו שכל אוהד בית"ר נהנה לזכור. אבל, כמו ששיא השערים הוא היסטוריה רחוקה, כך גם הלך הכדורגל היפה והחכם, שהוצג בטדי רק בעונה שעברה. מבחינת הסטטיסטיקה, בית"ר ורעננה בעטו אותו מספר בעיטות לשער, וזה כשבית"ר בעשרה שחקנים 45 דקות, אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם, לפעמים זה היה נדמה שהמשחק הזה משוחק בהילוך איטי, כששתי הקבוצות גם נתפסו פעם אחת בלבד בנבדל.

בית"ר ירושלים במשבר מנטאלי, והראייה הכי גדולה היא שברוב המשחקים שלה, היא ספגה שער מיד לאחר שביצעה חילוף. גם כאן, ראינו את אותו סממן ממשיך: לירוי צעירי נכנס במקום טיירה, ודקה לאחר מכן רעננה חגגה; בריהון נכנס במקום קריאף, ושלוש דקות לאחר מכן יואב תומר השלים צמד. ואם מדברים על חוסר אחריות, כנראה שהדבר הכי טוב שקרה לקלינגר זאת ההרחקה של אולאנרה, שזכה לקרדיט קצת מוגזם בהרכב, ועכשיו יפנה שם את המקום לסיבלסטר, בתקווה שאחרון ייזכר איך נראה כדור ברשת.

 

אפונסו טיירה רץ 7.5 קילומטרים וזה עוד נתון לא רע אחרי פציעה, אבל כשאתה אמור להחזיק את האמצע של בית"ר, בעיקר אחרי הנתונים המפלצתיים שפריירה ניפק באותה משבצת, אתה לא יכול פשוט להיעלם. כשדוד קלטינס כבר נמצא בקיפאון מבחינת היכולת והתפקוד שלו כמגן פשוט לא עובד, המנורה צריכה להבהב. מאור בוזגלו (נעלם מדי), ערן לוי (הרגל לא היתה באיפוס), יאקוב סילבסטרה ויעקב בריהון – כל החוליה ההתקפית המרשימה הזאת – לא שמה את הכדור השני ברשת, וירדו מהדשא לקול מחאות האוהדים. המזל הגדול הוא שתוך שלושה ימים בית"ר תצטרך להתייצב לאחד הקרבות החשובים שלה עונה.

היום יעמוד חוגג מול המיקרופונים ויכריז על החסות החדשה, וישיק את מועדון האוהדים. אמש הוא עמד בסיטואציה פחות נעימה מול האוהדים, ויצא לדבר איתם ביחד עם עידן ורד. אם תרצו, שינוי טוטאלי מהנתק שהיה בשנים האחרונות. אבל, גם חוגג יודע שצריך להחזיק מעמד עד ינואר ולא לאבד קשר עם הליגה, בבור שאולי יהיה קשה לסגור. בית"ר כבר התחילה להתעניין לגבי בלמים זרים, כשארבעה שחקנים ימצאו את עצמם בקבוצה אחרת, ואחרים יגיעו. אבל לפני ינואר, כעת ממתינים להם דראפיץ' וברדה עם הקבוצה הלא יציבה שלהם, ובעוד שבוע הפועל ת"א. ארבע נקודות מחוף מבטחים.

מישהו עדיין מהמר שזה ייגמר ביציאה מהמקום האחרון?

* הכותב הוא עורך מעריב Online


הדבר הכי טוב שקרה לקלינגר זו ההרחקה שלו. אולאנרה (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי