"גורש לא ברמה של בית"ר ירושלים, ניצן בינוני לאורך כל הקריירה"

דודו גורש
דודו גורש | דני מרון

איציק קורנפיין, אחד השוערים הגדולים בתולדות המועדון, בראיון ל-103FM: "אם יש מחליף ראוי, הייתי מביא אותו בינואר בלי לחשוב פעמיים". וגם: מהפכה בינואר, הבעיה הגדולה ביותר של המועדון והסבלנות של האוהדים

(גודל טקסט)

איציק קורנפיין, מנכ"ל בית"ר ירושלים לשעבר ואחד השוערים הגדולים בתולדות המועדון, דיבר הערב (שני) בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס למצב החמור של הקבוצה בטבלה, עמדת השוער, דרכו של משה חוגג, התרומה העלובה של הזרים וחיזוק בחודש ינואר.

מצבה של בית"ר ירושלים בטבלה: "אני חושב שהבעיה הכי גדולה, מעבר לכל הנושא המקצועי, היא שכולם בקבוצה לא מבינים עד כמה המצב חמור. שמעתי היום את מסיבת העיתונאים של משה חוגג, עד שלא יבינו שבית"ר קבוצת תחתית שנמצאת במקום האחרון, עד שלא יפנימו את זה, היא לא תצליח לצאת מהמצב. בשביל לפתור את הבעיה, צריך קודם כל להכיר בה. בית"ר לא משחקת כמו קבוצת תחתית כרגע".

סגל השחקנים: "שיחקתי בכמה וכמה קבוצות בקריירה שלי. מחויבות ונחישות – בשביל זה לא צריך שחקנים מסוימים, את זה כל שחקן יכול לעשות. יש מספיק לוחמים, היה מחנה אימוונים, עכשיו המאמן צריך לעשות את ההתאמות הנדרשות לקבוצת תחתית. אני חושב שהיום כבר מתחילים להבין שם שהם יצטרכו להילחם בשביל להיות במצב של לא לרדת ליגה. בשביל לנצח קבוצות שנלחמות איתך נגד ירידת ליגה, אתה צריך לחלץ יותר כדורים ולרדת לגליצ'ים".


"קלינגר לא היסס לחתוך שחקנים בכירים יותר בעבר" (אריאל שלום)

מהפכה בינואר: "קודם כל, לפני שזורקים שחקנים, צריך לראות מה אפשר להביא. כסף יש, אני לא חושב שיש בעיה של כסף בבית"ר ירושלים. יש בעיה מקצועית בהגנה, בשער ובצד ימין של ההגנה. צריך לחפש מועמדים ראויים ואז כמובן לשחרר את מי שלא מתאים. לדעתי, יהיה קשה למצוא שחקנים ברמה גבוהה בינואר. להביא שחקנים לא מספיק טובים, העיקר להביא, זה לא חכם".

עמדת השוער: אני טוען את זה כבר מתחילת העונה, שני השוערים שיש כיום הם לא ברמה של בית"ר ירושלים. איתמר ניצן היה שוער בינוני לאורך כל הקריירה שלו. דודו גורש שוער מצוין, אבל הוא כבר מעבר לשיא. הוא לא שיחק גם בעונה שעברה בבאר שבע. אני חושב שהבחירה לא הייתה טובה בעמדה הזו. אני לא מפיל הכל עליהם, אבל כמעט בכל משחק בית"ר מקבלת גול שאפשר היה לעצור. השער הראשון אתמול, זה שער ששוער לא יכול לקבל. אם יש מחליף ראוי, הייתי מביא אותו בינואר בלי לחשוב פעמיים. זו בעיה מרכזית מאוד. אם יש שוער שאפשר להביא והוא ברמה גבוהה, צריך להביא".


"כמעט בכל משחק בית"ר מקבלת גול שאפשר לעצור" (דני מרון)

החלק הקדמי: "התרומה של כל הזרים בקבוצה היא פשוט אפסית. קבוצה שרוצה להגיע למקום גבוה בכדורגל הישראלי, לא יכולה שהתרומה של הזרים שלה תהיה כל כך שולית ואפסית. גם ככה כל הישראלים הטובים הולכים למכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומכבי חיפה. את כל הזרים אפשר לשחרר".

אוהדי בית"ר: "הם מתנהגים מעל ומעבר לחלומות הכי ורודים של כל מי שמכיר את המועדון, אבל אתמול כבר ראינו ניצנים של חוסר סבלנות ואי נוחות מצד הקהל. יש שני משחקים חשובים עכשיו, נגד מכבי נתניה ואז הפועל תל אביב. הגישה שלי היא שתמיד יהיה טוב, אבל בשביל שזה יקרה השחקנים צריכים להבין שאף אחד לא ייתן להם את הנקודות, הם צריכים לעבוד עבור זה".

עמדת המאמן: "ניר קלינגר, לאורך ההיסטוריה שלו, לא היסס לחתוך שחקנים הרבה יותר בכירים מאלו שיש כיום בבית"ר ירושלים. אם הוא יזהה את הבעיה ואני בטוח שזה כבר קרה, הוא כבר שיתף את הבעלים ואת אוחנה במה שהוא חושב. איך רעננה ניצחה? היא רצתה יותר. יש הרבה בעיות מקצועיות בבית"ר ירושלים. ביום רביעי צריך לפתוח עם ההרכב הכי לוחמני והכי מחויב, רק כך בית"ר תביא את הנקודות".

משה חוגג: "הגישה שלו היא כן לנהל דו שיח עם הקהל ולהבין אותם, אני לא רואה בזה שום דבר רע. אנשים מכבדים את זה שבעלים של קבוצה בא ושומע את מה שמציק לאוהדים. הוא מבחינתו מנסה לעשות את הכל, אבל אני חושב שבחודש ינואר הוא יצטרך לפעול יותר בחוכמה".


צריך לפעול בחוכמה בינואר. משה חוגג (יוני אריאלי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי