גורם במכבי חיפה: "מדובר באחד המשברים הגדולים שידענו"

אלי גוטמן
אלי גוטמן | ערן לוף

הלחץ של משפחת גוטמן והאכזבה הקשה לאחר ההפסד בדרבי הביאו את המאמן לפרוש ויצרו זעזוע נוסף בכרמל, אותו הירוקים מתקשים לעכל גם ביום שאחרי. תוכניות הרכש שלו עשויות לצאת לפועל, מאמן חדש ימונה בשבוע הבא?

(גודל טקסט)

פניו של אלי גוטמן עם כניסתו למסיבת עיתונאים לאחר ההפסד בדרבי אמרו הכול, או לפחות כמעט הכול. גוטמן נראה מאוכזב מאוד, והתחושה הקשה לא הייתה רק כתוצאה של הפסד לעיני הקהל הירוק הגדול, אלא גם מהעובדה שהעבודה הקשה במשך שבועיים במתחם האימונים כפר גלים לא הועילה והתקווה לשוב ולנצח דרבי ולצאת לדרך חדשה התנפצה לרסיסים. וכל זאת היה עוד לפני שמדברים על כך שהיה זה משחקו האחרון בקריירה.

"חשבתי שאני יכול לרוץ יותר מהר, אבל טעיתי", אמר המאמן במסיבת העיתונאים. מתחת לפני השטח ידעו המאמן ומשפחתו כי עוד לפני הדרבי הוא עבר מספר בדיקות ולפיהן החלום הגדול שלו לאמן במכבי חיפה נמצא בסימן שאלה. עוד בהיותו מאמן הפועל תל אביב הודיעו לו הרופאים שהוא יצטרך לוותר על קריירת האימון בשל הקושי לעמוד בלחץ. בשבוע שלפני הדרבי כבר סיפר גוטמן לראשי מכבי חיפה וביניהם הנשיא יעקב שחר על מצבו הרפואי ושעות לאחר ההפסד בשבת שוב חש המאמן ברע ונבדק בבית החולים – שם הבין גוטמן כי החלום הירוק כבר לא יתממש, ושעליו לפרוש מאימון.

ההודעה הדרמטית התקבלה קשה במועדון ובעיקר מתוך תקווה אמיתית שגוטמן הוא האיש הנכון במקום הנכון. "מדובר באחד המשברים הגדולים של המועדון בשנים האחרונות, גם בגלל העיתוי ולא פחות בגלל הסיבות", אמר גורם במכבי חיפה, "גוטמן ידוע כמאמן מסודר וקפדן והוא כבר הכין תוכנית עבודה עד לסיום העונה ועמל קשה בפגרה גם כדי להביא שחקני רכש גם בחודש ינואר וגם בקיץ ופתאום נפלה המכה הזאת". גוטמן הגיע למתחם כפר גלים וחיבק את כל השחקנים ואנשי הצוות עמם עבד בחודש האחרון. גם השחקנים נדהמו מההודעה ואחד מהם הודה: "חשבנו שסיימנו עם חילופי מאמנים ומשברים ואז הגיע עוד אחד". בכל מקרה גוטמן הודיע כי יעזור ויתמוך בהכנות הקבוצה לקראת סכנין ושוחח רבות עם עוזר המאמן איתי מרדכי שיעמוד על הקווים. סיבה נוספת שהביאה לסיום דרכו של גוטמן זה הרצון הגדול של המשפחה שיוותר על קריירת האימון. במשפחה לחצו על גוטמן לעזוב מיידית, למרות הזעזוע הגדול במועדון אליו חלם להגיע.


גם המשפחה לחצה עליו לפרוש מיידית. אלי גוטמן (ערן לוף)

במכבי חיפה כבר חושבים מעט קדימה, כאשר בשלב הראשוני רוצים לעבור את המשחק מול בני סכנין ולאחר מכן יחלו שיחות לגבי מינוי מאמן חדש. במועדון סקפטיים אם מאמן חדש יוחתם עד שבת ולכן לא מן הנמנע שמרדכי יעמוד על הקווים גם מול קריית שמונה. בין המועמדים שעלו על הפרק הם רוני לוי, מרקו בלבול ואלון חזן. שני האחרונים נמצאים תחת חוזה בנבחרת ישראל ושחר כידוע אינו מתכוון לפנות למאמנים תחת חוזה. שמו של לוי כבר עלה מספר פעמים, אך טרם נעשתה פנייה רשמית בנושא. לא מן הנמנע כי במועדון יסכימו ללכת עם חלק מתוכנית העבודה של גוטמן ובה גם ניסיון צירופו של כוכב הפועל חדרה פרדי פלומיין והחלוץ הסרבי אלכסה ווקאנוביץ'.

לקראת המשחק הערב, עוזר המאמן איתי מרדכי לא תרגל את ההרכב שיפתח מול סכנין והבהיר לשחקנים שיפרסם אותו מספר שעות לפני המשחק. בכל מקרה מרדכי צפוי לשמוע לעצות של גוטמן ולערוך שינויים וביניהם החזרתו של הבלם אליסון דוס סנטוס והקשר רועי קהת. מרדכי אמר לאתר הרשמי: "עברנו אתמול יממה מטלטלת. ההודעה שאלי עוזב לא הייתה פשוטה. אבל אנחנו ערב משחק חשוב מאוד. יחד עם אלי הכנו את הקבוצה היטב למשחק הערב. נאסוף את השחקנים ונעשה הכל כדי לנצח את המשחק. מכבי חיפה זה מועדון חזק שידע איך לעבור ולהתמודד עם הסיטואציה הזו. חשוב שכולנו – צוות, שחקנים ובעיקר האוהדים – נתלכד סביב הקבוצה הערב בסכנין ונקרין חוזקה. השחקנים מפוקסים ויודעים לעשות את ההפרדה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי