חג המכבים: מכבי תל אביב ועוד 13

מכבי תל אביב חוגגת
מכבי תל אביב חוגגת | דני מרון

שוב קיבלנו עדות לכך שהקטר מבירת הנגב מתנהל בקושי על הפסים. לכן, בימים שכאלה הס מלהזכיר בדרום את המלה "אליפות"

(גודל טקסט)

המחזור ה-12 בליגת העל בכדורגל, בעיצומו של חג החנוכה, מאיר את פניו בחיוך ענק למכבי תל-אביב. לא רק בזכות נצחונה 0:4 על אשדוד, אלא גם מפני שהפועל באר-שבע איבדה בו שתי נקודות, לאחר תיקו של 4:4 במשחקה עם קבוצת הפועל חיפה. כיוון שכך יש עתה למכבי 12 נקודות יתרון על פני באר-שבע, וזהו פער עצום המדבר בעדו.

באר שבע, אלופת שלוש העונות האחרונות, איבדה מאז תחילת הליגה את עוצמתה ואין בכך סוד. גם כאשר הקבוצה כבר הובילה 2:4 מול הפועל חיפה לא היה בכוחה לשמור על התוצאה. כך שוב קיבלנו עדות לכך שהקטר מבירת הנגב מתנהל בקושי על הפסים. לכן, בימים שכאלה הס מלהזכיר בדרום את המלה אליפות.

כמי שעוקב אחר הנעשה בקבוצות הליגה, לא ברור לי מה בדיוק הסיבות להחלשותה הגדולה של הפועל באר-שבע. זאת בדיוק כפי שאיני מכיר תשובה מספקת לשאלה מדוע זה שנים שמכבי חיפה איבדה גובה.

בינתיים מי שמנצלת זאת כהלכה ואינה מביטה לאחור היא מכבי תל אביב. על שער השוויון שספגה ממכבי פתח-תקווה (1:1) במחזור ה-11, התגברו התל-אביבים בנקל, בהביסם את אשדוד. זה מכבר טענתי שקשה מאד לראות באופק קבוצה שתוכל להדיח את כדורגלניו של ולדימיר איביץ' מפסגת הטבלה. הדברים מקבלים היום חיזוק משמעותי, כאמור הן בניצחון שהשיגו, והן בתיקו שכפתה הפועל חיפה על שחקניו של בכר.

ממש על סף סיומו של הסיבוב הראשון בליגת העל, מכבי תל-אביב היא קבוצה המצויה בדרגה אחת מעל כולן. במאזנה תשעה נצחונות והיא עדיין בלתי מנוצחת. אם לא תיזכה העונה באליפות, והסיכוי לכך מועט עד קלוש, תהיה זו סנסציה שידובר בה שנים רבות.

קבוצות אחרות הראויות עד כה לציון טוב פלוס הן כמובן בני-יהודה תל-אביב והפועל חדרה, שלמעשה עד כה הדהימה רבים בתוצאותיה. כיוון שזו לה עונה ראשונה בליגה הבכירה, לאחר שנות דור בהן נעדרה ממנה. הפועל חדרה מוכיחה השנה שבכדורגל כמעט הכל אפשרי גם בתקציב קטן, בטח בליגה שלנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי