בכר: "לדבר על אליפות בפער כזה מהצמרת לא יהיה נכון"

ברק בכר
ברק בכר | אודי ציטיאט

מאמן הפועל באר שבע דיבר לקראת המשחק נגד בני סכנין בשבת: "בשני המשחקים האחרונים היינו טובים יותר ולא ניצחנו, חייבים להחזיר לאוהדים את ההרגשה הטובה". ההגנה: "זה לא עניין של שחקן ספציפי כזה או אחר"

(גודל טקסט)

יומיים לאחר ה-4:4 נגד הפועל חיפה, וזמן זהה לפני המשחק נגד בני סכנין בטרנר (18:15, שידור ישיר בספורט3), שחקני הפועל באר שבע לקחו פסק זמן מהאימונים וביקרו ילדים בבית החולים סורוקה לרגל חג החנוכה. מאמן האלופה ברק בכר ניצל את ההזדמנות לדבר על מצבה של הקבוצה ועל המשחק הקרוב.

"אחרי ה-4:4 היתה אכזבה מאוד גדולה", סיפר בכר, "אבל אחר כך ניתחנו וראינו את הדברים יותר לעומק, ואפשר לראות כמה דברים טובים. בטח במחצית הראשונה ובטח החלק ההתקפי שעשה עבודה מדהימה. ברור שלספוג ארבעה שערים זה לא הדבר האידאלי ועל זה צריך לתת את הדעת ולשפר. אנחנו לא מנסים להעניש שחקנים, אנחנו מחפשים להשתפר, זה גם מה שכל השחקנים רוצים. אנחנו נדע כשנשפר את הדברים הפחות טובים, כי יש גם דברים טובים".

"כל ביקורת היא לגיטימית", הוסיף המאמן, "בטח כשהתוצאות הן לא מה שציפינו לו. אבל בסופו של דבר צריך לדעת מה לעשות נכון עם הקבוצה. ושוב, אני כן רואה הרבה דברים טובים בתקופה האחרונה ולמרות שאנחנו סופגים אנחנו מייצרים מצבים, אנחנו מבקיעים, אנחנו שולטים במשחק ולכן אי אפשר להתייחס לכל מה שנאמר ולכל מה שנכתב. צריך להתעסק בלעבוד יותר קשה ביום יום, וככה להשתפר".

בכר.
בכר. "התוצאות הן לא מה שציפינו לו" (מאור אלקסלסי)

העבודה ההגנתית: "שמונה שערים בשלושה משחקים זה נתון די מדאיג מבחינתנו, ועל זה אנחנו עובדים עכשיו. משחק ההגנה זה לא אומר רק קו הגנה או שחקן ספציפי כזה או אחר אלא כולם, ואנחנו עובדים קשה מאוד כל הצוות כדי למנוע את הדברים האלה ולייצר הגנה יותר טובה, לייצר אגרסיביות ומחויבות שזה משהו שהיה פחות במשחקים האחרונים. וכמובן להמשיך ולחזק את משחק ההתקפה שהשתפר מאוד, עשינו את זה במחנה האימון ועשינו את זה טוב. אני מקווה שנמצא איזון בקבוצה וניראה יותר טוב גם הגנתית".

האחריות: "אני אחראי על הצד המקצועי, וכשהקבוצה לא מספקת תוצאות אז ברור שיש לי אחריות, אף אחד לא בורח מזה. אנחנו כל הזמן חושבים איך לעשות את הקבוצה יותר טובה ואיך לשפר את התוצאות בלי לברוח מאחריות ונמשיך לעשות את זה".

האם המטרות לעונה השתנו: "אנחנו בסך הכל במחזור ה-12, אז המטרות כרגע הן להיות קבוצה יותר טובה וליצור רצף של ניצחונות. ברור שלדבר על אליפות בפער כזה לא יהיה נכון, אלא קודם כל לחזור ולהיות קבוצה יותר טובה ויותר יציבה מבחינת תוצאות ומבחינת ההגנה. קצת להוריד את הלחץ, לא לבוא לכל משחק כאילו זו מלחמת עולם אלא גם ליהנות וגם להשתפר ואני בטוח שנעשה את זה במשחקים הקרובים".

קורהוט.
קורהוט. "יחזור עוד שבוע-שבועיים" (דני מרון)

מחשבות על הסגל לקראת ינואר: "אחרי כל משחק יש מסקנות, גם טובות וגם לא טובות וגם לגבי כל שחקן. ככל שיתקרב ינואר אנחנו נעשה את השיקולים שלנו, אבל כרגע אנחנו צריכים להסתכל על המשחק שלפנינו בעוד יומיים, בטח אחרי שני משחקים שלא ניצחנו והיינו יותר טובים בהם והיינו צריכים לנצח. אנחנו רוצים לנצח במשחק הקרוב ולשפר את ההרגשה, ולתת לאוהדים הרגשה קצת יותר טוב אחרי שני המשחקים האחרונים".

השחקנים שחוזרים לכושר: "סאבו כבר יותר בסדר, לקורהוט ייקח עוד איזה שבוע שבועיים".

אנחנו נראה בשבת קבוצה יותר יציבה, עם יותר אחריות מבחינה הגנתיתאבל ממשיכה להיות דומיננטית מבחינה התקפית, ממשיכה לייצר מצבים ולשלוט בכדור. אבל שוב, המטרה היא להיות יותר טובים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי