אחד למיליון: מכבי חיפה חייבת לחשב מסלול מחדש

אלי גוטמן
אלי גוטמן | ערן לוף

כמה שתנסו, לא תצליחו למצוא הסבר הגיוני לפרשת אלי גוטמן. רגע אחרי שהודיע על פרישה מסיבות בריאותיות, הגיע הזמן של הירוקים לשבת ולחשוב מה הם רוצים להשיג, ומי האיש הנכון להביא אותם לשם

(גודל טקסט)

מה אתם רוצים? גם הפעם יעקב שחר אשם? האם שוב הביא את המאמן הלא נכון? האם יש מישהו בשוק המאמנים שיכול לטעון שאלי גוטמן לא היה הבחירה הנכונה עבור מכבי חיפה?

אל תענו. כל התשובות ייענו באותה צורה – ממש לא. גוטמן עזב מסיבותיו המצערות, ובכך השאיר שוב את מכבי חיפה עם הרבה שאלות. אבל הפעם אין לאן למהר. החיפוש הבלתי נגמר של שחר אחרי האיש הנכון צריך אולי לעצור בימים כאלה. המזל הטוב לא רודף אותו לאחרונה, הקארמה היא לא בדיוק החברה הכי קרובה שלו, ולכן אין סיבה לרוץ ולהחתים מהר עוד מאמן.

אין גם מה ללמוד מכל מה שקרה בימים האחרונים בכפר גלים. כי מה שקרה שם הוא הזוי בהגדרה. סיטואציה של אחד למיליון, מצב ביש לכל הצדדים, ובראש וראשונה לגוטמן עצמו, שנאלץ לוותר על חלומו, אבל במקביל, סיטואציה שמשאירה את הירוקים עם חיוך מר של "מה יהיה עכשיו?"

לגבי גוטמן, קיימת תיאוריה מרושעת שאותה אין לקבל על כך שהגיע עם המון מוטיבציה, אבל לאט לאט הבין שמהסלע הזה יהיה לו קשה להוציא את המבוקש. ואז, אחרי דרבי שהכניס אותו למתח ולחצים, הוא החליט שזה לא בשבילו. אז בואו נדייק: מכבי חיפה הייתה החלום של גוטמן. לא מוותרים על חלום כזה, גם אם קשה – ובטח לא כל כך מהר. מה שנאמר הוא מה שהתרחש בפועל, וגם על עניין העיתוי אפשר לענות בקלות – גוטמן בהחלט נבדק לפני שהגיע, אבל את רמת המתחים איתם התמודד בימים האחרונים היה יכול לחוות רק "בזמן אמת" במאני טיים של משחק. אין פה מקום לציניות.


הפעם אין מקום לציניות. אלי גוטמן (ערן לוף)

כן יש פה מקום לחישוב מסלול מחדש מהצד של מכבי חיפה. איתי מרדכי , כמו אריק בנאדו בזמנו, יכול לקחת על עצמו את הסגל הקיים ולהוביל את הקבוצה לעונה של מרכז טבלה, אפילו פלייאוף עליון. ההנחה היא ששחר התעייף מהמרדף אחרי מאמני הצמרת המעטים שעוד נותרו בכדורגל הישראלי (אם יש כאלה בכלל), ולכן אופציית מרדכי – או כפי שהוא קרוי בחיפה: אי-תי – היא לגמרי לגיטימית.

כבר ראינו מה עשו מאמנים גדולים ומנוסים ממנו. מקומיים, הולנדים, סרבים – את הבינוניות שהוצגה כאן בעשור האחרון בחיפה, אפשר לקנות הרבה יותר בזול. אולי עכשיו שחר צריך פשוט לחשוב, להביט ולא להשתגע. ולכו תדעו, בליגת העל של העונה הזו, מרדכי יכול בהחלט לסיים בין שש הראשונות, גם בלי עזרה מגאון חיצוני.

לפרשת גוטמן אין הסבר אחד הגיוני ואמיתי. ענייני טעויות ניהול וחוסר התאמה של מאמנים ברצף התרחשו גם במנצ'סטר יונייטד בשנים האחרונות, וגם בליברפול שלא זכתה בתואר כבר שלושה עשורים. עם העובדה שמכבי חיפה היא מקרה אבוד בשנים האחרונות אף אחד לא יכול להתווכח, אבל קיימת תמיד התקווה שמישהו עוד יוכל לחבר את האוסף הזה – ואם לא זה, אז אוסף אחר שיתקבץ בשנים הקרובות.


אולי אפילו פלייאוף עליון? איתי מרדכי (מכבי חיפה)

מה שבטוח, כל עוד כסף גדול יעמוד בצדם, הירוקים יהיו תמיד רלוונטיים בליגה הזו, גם כשהם כל כך לא. המאבק על מנויי סמי עופר עדיין קיים, אוהדי מכבי חיפה לא מוותרים על המקומות שלהם, כי הם מחכים לימים אחרים שיגיעו. גוטמן נתן להם תחושה שהם יכולים לחזור, וכל עוד יש תקווה, יש רלוונטיות.

הסיפור העצוב והמוזר של נובמבר 2018 במכבי חיפה מצטרף לשורה של סיפורים שממחישים עד כמה כסף לא קונה צמרת ותארים – או לפחות לא בישראל. מחר (שבת ב-20:30, ישיר בספורט4) תפגוש בני יהודה דלת התקציב את מכבי ת"א לסוג של משחק עונה. הפער בינה לבין מכבי חיפה עומד על שב נקודות, אבל התחושה היא ש-30 נקודות מפרידות ביניהן. הכל הרי עניין של ציפיות. גוטמן יצר ציפייה לעתיד הרחוק, ועכשיו שחר שואל את עצמו מה יעשה עם הקרוב. מחר (16:00, ישיר בספורט4) מול קריית שמונה, הוא יישב ביציע ויקווה לקצת שקט. אולי זה מה מכבי חיפה צריכה באמת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי