צפו בתקציר: ברטקוס השווה ל-2:2 נגד מכבי חיפה בדקה ה-93

דזיוגאס ברטקוס
דזיוגאס ברטקוס | ערן לוף

דרמה אדירה בסמי עופר. הירוקים כבר היו בדרך לניצחון שני רצוף תחת מרדכי, אך השוער של ק"ש איזן עמוק בתוך תוספת הזמן והימם את הצופים המתוסכלים באצטדיון. מורסיו כבש ראשון, מנחם ואזולאי הפכו זמנית

(גודל טקסט)

המחזור ה-13 של ליגת העל נפתח היום (שבת), בצורה הכי דרמטית שיש. מכבי חיפה הפכה פיגור מוקדם והייתה בדרך לניצחון שני בעידן איתי מרדכי, אך שוער עירוני קריית שמונה, דזיוגאס ברטקוס כבש שער דרמטי בדקה ה-93 שקבע חלוקת נקודות מאכזבת עבור הירוקים שרצו לחתום את הסיבוב הראשון בליגת העל בפלייאוף העליון.

כצפוי בעקבות הגשמים והמשטח הרטוב, המשחק נפתח בקצב מהיר עם לא מעט הזדמנויות, כשבתחילת המשחק מוחמד עוואד החמיץ ממספר מצבים נוחים וקבוצתו שילמה על כך בדקה ה-26 כשספגה אחרי קרן של אחמדי מהבלם חורחה מורסיו שנכנס כמחליף בשל פציעה של דיניז ושלח וולה אדיר לרשת.


גיבור המשחק. דזיוגאס ברטקוס (ערן לוף)

הירוקים הגיבו בתחילת המחצית השנייה – סאן מנחם נגח לכיוונו של רטקוס והשוער הליטאי השמיט אל שערו הוא בדקה ה-47, וכעבור תריסר דקות המהפך הושלם אחרי שער של שלומי אזולאי. הירוקים היו במרחק נגיעה מניצחון אלא שהשוער ברטקוס החזיר לחיים סילבס על הטעות בתחילת המחצית וכבש בהתקפה האחרונה של המשחק בנגיחה לאחר כדור קרן.

בעקבות התיקו מכבי חיפה תפחת בוודאות את הסיבוב השני מחוץ לשש הגדולות של הכדורגל הישראלי כשהיא כעת ממוקמת במקום השביעי. לעומתה, אצל קבוצתו של חיים סילבס השתחרר המון לחץ אחרי שהצליחו לצבור נקודה ראשונה אחרי ארבעה מחזורים ובזכות פתיחת עונה מוצלחת יחסית של הקבוצה הצפונית היא נמצאת במקום החמישי.


שחקני מכבי חיפה (ערן לוף)

הרכבים
מכבי חיפה: 
גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, אעיד חבשי, אליסון דוס סנטוס, סאן מנחם, ג'ורג מנדג'ק, נטע לביא, שלומי אזולאי (שון וייסמן 72), רועי קהת, אופיר מזרחי (סינטיהו סלליך 46), מוחמד עוואד (סיידובה סומא 83).


קריית שמונה:
דזיוגאס ברטקוס, איאד אבו עביד, מרכוס דיניז (חורחה מורסיו 17), עידן נחמיאס, חגי גולדנברג (אורי מגבו 75), וובה בראון, סמואל בראון (רותם חטואל 81), עדן שמיר, ואלון אחמדי, מוחמד שכר, איסמעיל ריאן.

מהלך המשחק
דקה 1: שופט המשחק זיו אדלר, הוציא את התמודדות לדרך לעיני 10,500 אלף צופים.

דקה 4: ניסיון ראשון במשחק, סמואל בראון ניצל הרחקה לא טובה של הירוקים ובעט כדור חזק מחוץ לרחבה, חיימוב היה ערני והצליח להדוף.


מוחמד עוואד מול עידן נחמיאס (ערן לוף)

דקה 12: מזרחי פרץ אל כיוון הרחבה והעביר כדור עומק נפלא שהשאיר את מוחמד עוואד במצב של אחד על אחד, אך דזיוגאס ברטקוס סיפק עצירה נפלאה והציל שער כמעט וודאי.

דקה 26: קריית שמונה עלתה ליתרון 0:1: בניגוד למהלך המשחק, חורחה מורסיו המחליף העלה את האורחים ליתרון אחרי בעיטת חצי יעף מקרן של ואלון אחמדי שרשם את בישולו השישי העונה שהעלה את האלבני לראש טבלת המבשלים.


שחקני קריית שמונה חוגגים את שער היתרון (ערן לוף)

דקה 47: מכבי חיפה השוותה ל-1:1: סאן מנחם נגח כדור לא חזק במיוחד אל כיוון השער של קריית שמונה וברטקוס לא הצליח להשתלט על הכדור שנכנס לרשת. טעות קשה של השוער הליטאי.

דקה 56: מוחמד עוואד קיבל כדור מדוס סנטוס אל הרחבה, הטעה שחקן הגנה של קריית שמונה ובעט כדור חלש אל מרכז השער.

דקה 59: מכבי חיפה הפכה ל-1:2: מוחמד עוואד הגביה מהאגף הימני שהגיע לשלומי אזלואי שהשלים מהפך עם הרבה אופי במחצית השנייה.


שער השוויון של מכבי חיפה (ערן לוף)

דקה 61: איאד אבו עביד ניסה את מזלו עם פצצה מחוץ לרחבה שלא הייתה רחוקה מהמסגרת.

דקה 68: ניסיון נוסף לאבו עביד מחוץ לרחבה, גם הפעם הכדור נבעט אל היציע.

דקה 79: ואלון אחמדי בעט כדור חופשי מ-25 מטרים, עבר את החומה אבל לא הגיע אל השער.


אעיד חבשי עם סאן מנחם (ערן לוף)

דקה 83: סלליך מסר אל מנדג'ק שהיה מחוץ לרחבה ובעט כדור שפגע בדרך בשחקן של קריית שמונה וכמעט הפתיע את ברטקוס.

דקה 90+3: קריית שמונה השוותה ל-2:2: דזיוגאס ברטקוס עלה לרחבה לניסיון אחרון בכדור קרן וקבע שוויון דרמטי.

שחקני קריית שמונה חוגגים (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי