סילבס: "צריך לחזור לנצח, אין קסמים בינואר"

חיים סילבס
חיים סילבס | ערן לוף

מאמן קריית שמונה היה מרוצה אחרי ה-2:2 הדרמטי מול מכבי חיפה: "אנחנו עושים את הכי טוב שאפשר, לפעמים במזל מנצחים או במזל מפסידים". על חיזוק אפשרי: "אין קסמים בינואר"

(גודל טקסט)

הרבה מאוד חיוכים נראו אמש (שבת) בחדר ההלבשה של עירוני קרית שמונה, בסיום משחק התיקו 2:2 הדרמטי נגד מכבי חיפה, בסמי עופר. הקבוצה הצפונית הצליחה לשמור על מקומה בשישייה הראשונה בטבלה.


קרית שמונה הגיעה בלחץ גדול למשחק בחיפה, אחרי שלושה הפסדים רצופים ובידיעה שהפסד נוסף, עשוי להביא לכדור שלג גדול וגם מעמדו של המאמן חיים סילבס יכול היה להיות בסכנה, אם הקבוצה היתה רושמת הפסד רביעי רצוף.


"מאמן כדורגל שלא מודע לסיטואציה שלו, הוא מאמן מנותק.", אמר סילבס בסיום. "הייתי כבר בימים כאלה, לא מעט בשנה וחצי האחרונות וצלחתי אותם. זה לא דבר שצריך לעמוד על הפרק מבחינתי. אנחנו עושים את הכי טוב שאפשר, ולפעמים במזל מנצחים או במזל מפסידים. ואם זה תלוי במזל, אז זה לא נכון שאסיים את תפקידי. אני גם מודע לכך שהתוצאות הן אלה שקובעות ואם אני אביא תוצאות פחות טובות, מן הסתם כמו כל מאמן, אני יכול למצוא את עצמי בחוץ, אבל זה לא מה ש מניע אותי כרגע, או מפחיד אותי". גורם בקבוצה אמר: "עצרנו את שרשרת ההפסדים, עכשיו צריך לחזור לנצח ולצאת לדרך חדשה".


מי שכמובן עמד במוקד העניינים במשחק הזה, הוא השוער הליטאי דזיוגאס ברטקוס, כובש שער השוויון הדרמטי, בדקה ה-93. מאז הגעתו לקבוצה, הוא הפך לעוגן גדול בחלק האחורי והפגין יכולת מצויינת כמעט בכל משחק. אתמול פישל השוער וספג שער לא אופייני, מראשו של סאן מנחם, עם פתיחת המחצית השנייה, אך בסופו של דבר, הצליח לכפר על טעותו, הכניע את שוער המארחים גיא חיימוב וכבש את שערו הראשון בקריירה, כשעלה לנגיחה בכדור הקרן האחרון שנפסק לזכותה של קרית שמונה, לקראת סיום תוספת הזמן.


"לאורך כל התקופה הזאת, השתדלתי מאוד, שלא לדבר על חסרונם של מספר שחקנים", הוסיף סילבס בסיום המשחק. "יש לנו חסרון מוזר, בעיקר בחלק ההתקפי, כל השחקנים שלנו שם, פצועים. זה היקשה עלינו מאוד לשחק במשחקים הקודמים, וכשספגנו היה לנו קשה לחזור. אם היו לנו כלים התקפיים כלשהם, הייתי שמח להשתמש בהם, אבל אין לי".


"אחרי כמה תוצאות פחות טובות, ידענו שאנחנו צריכים לבוא לפה למשחק של חפירות, משחק שכל קבוצה תתן לקבוצה השנייה לשלוט וידענו שגול אחד, ישנה את הטקטיקה לשני הצדדים. הקפדנו השבוע לעבוד על הנייחים, כי ידעתי שאנחנו טיפה מוגבלים במשחק הרץ. השער הראשון שספגנו, היה מאוד מאכזב מבחינתי כי להוביל 0:1 בסמי עופר, הופך את הטקטיקה ליותר נוחה ויותר מרגיעה. רצינו לעבור בשלום את הדקות הראשונות בחצי הראשון ולצערי קרה מה שקרה וספגנו מכדור שנפל לשוער מהיד. שלחנו את כל הכלים ההתקפיים ובסוף הצלחנו גם להבקיע".


על כך שצבר רק נקודה אחת בארבעה משחקים: "אין ספק שהיינו צריכים לצבור יותר מנקודה אחת במשחקים האלה. אין תירוצים ולא חשובות הסיבות. אין קסמים בינואר וננסה לעשות נגיעה כזו או אחרת, כדי לשפר אותנו, אבל עד אז יש עוד מספיק משחקים שצריך לנצח. עם אותם שחקנים גם ניצחנו משחקים והכל אפשרי בכל משחק נתון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי