"יוסי בניון ברמה של גידי קאניוק ולידור כהן, הוא עשה לעצמו נזק"

יוסי בניון
יוסי בניון | עדי אבישי

עומר גולן, המנהל המקצועי של מכבי פ"ת, שפך אור על הקשר שהושעה: "לא יודע אם הוא יישאר, צריך ששני הצדדים ירצו בכך". וגם: ההסכם עם אלישע לוי, הדוגמא לצעירים, תזמון ההודעה ו-ועדת המשמעת. ראיון

(גודל טקסט)

עומר גולן, המנהל המקצועי של מכבי פתח תקווה, דיבר הערב (ראשון) בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לפרשת יוסי בניון, שסירב כזכור לשבת על הספסל נגד מ.ס אשדוד והושעה עד הודעה חדשה.

עתידו של בניון: "אני אהיה כן ואגיד שכרגע אני לא יודע האם יוסי יישאר במכבי פתח תקווה. אני רוצה שזה יקרה, אבל צריך ששני הצדדים ירצו בזה. יוסי הרוויח ביושר את הזכות לשחק איפה שהוא רוצה. נקשיב לו בוועדת המשמעת, נשמע מה יש לו לומר ונקבל החלטה ביחד. מה שהיה במכבי חיפה ובבית"ר ירושלים לא קרה אצלנו".

האם בניון משמש דוגמא לשחקנים הצעירים במועדון: "לפני הכל, מאוד כאב לי על הסיטואציה. יוסי הוא מודל לחיקוי, בטח במחלקות הנוער. צעירים שואפים להשיג רבע ממה שהוא עושה. הוא טעה ועשה נזק לעצמו. אני בטוח שיוסי יודע שהוא טעה, אבל אני לא מתכוון לחרוץ את דינו עכשיו. יוסי עשה עבירת משמעת, אי אפשר לברוח מזה. אנחנו נחליט מה העונש הנכון, אבל הוא זכה לכבוד הזה של מעבר לשחקן רגיל ולפעמים צריך להתנהג איתו קצת אחרת. עונש הוא יקבל, איזה, כמה ואיך – אני עדיין לא יודע".


"בטוח שיוסי יודע שהוא טעה" (עדי אבישי)

האם אין לבניון מקום בהרכב: "אני מדבר עכשיו כמנהל מקצועי. יש לנו ארבעה קשרים בסגל שהם מבחינתי באותה רמה. כהן, בניון, סולומון וקאניוק – מתוכם רק שלושה משחקים ב-11. זה יהיה קשה למצוא מישהו שיצליח למלא את החלל של יוסי, העמדה שלי היא לא לשחרר אותו, אבל אנחנו נשב ונחליט את זה, לא על רגל אחת".

תזמון ההודעה של אלישע לוי: "הגענו למגרש וידענו שלידור ומנור לא כשירים במאה אחוז, חיכינו לקבל אישור מהצוות הרפואי. לא רצינו להודיע ליוסי שהוא לא ב-11 כי עדיין לא ידענו את זה. יוסי הוא ברירת מחדל? ממש לא. במשחק הספציפי הזה העדפנו אותם על פני יוסי".


האם יש הסכם בחוזהו שמחייב את המועדון להודיע לו בשעות הבוקר שהוא מחוץ להרכב
: "אין שום סעיף בחוזה שצריך להודיע ליוסי שהוא לא משחק כבר בבוקר, יש הסכם בעל פה בינו לבין אלישע לוי".


עומר גולן ואבי לוזון. "הסגל שלנו לא מאפשר לנו לוותר על שחקן כמו יוסי" (עדי אבישי)

מה יקרה אם יוסי לא יתייצב לוועדת המשמעת: "בוא נחצה את הגשר כשנגיע אליו. עוד לא הזמנו אותו רשמית, אבל אני לא קיבלתי ממנו שום מסר שהוא לא יגיע. בסך הכל, לפני הכל, אנחנו חברים ונעשה את זה באווירה טובה. אנחנו לא באים לשפוט אותו ולהעניש אותו. הוא הרוויח את המעמד הזה שקודם כל נשב ונדבר ורק אחר כך, אם צריך, נאשים. מחר אני אשב עם אבי ונחליט מה הדבר הנכון ביותר לעשות. עוד לא קיבלנו החלטה סופית, אבל כרגע יש ועדת משמרת ביום רביעי".

מדוע הוא לא שוחרר לבית"ר כבר בקיץ: "אין לנו סגל שמאפשר לנו לוותר על שחקן כמו יוסי, שהוא מאוד חשוב למערכת, למועדון ולחדר ההלבשה. היכולת שלו לעלות מהספסל ולפתוח ב-11, אין הרבה שחקנים שיכולים לעשות את מה שהוא עושה על המגרש. אני מקווה שנמצא את הפתרון".

ההחלטה שקיבל אלישע לוי: "המאמן עושה את הדברים בצורה המקצועית ביותר. הוא לא יכול היה לדעת שיוסי יגיב כך, אך אחד לא ציפה לזה. כשהכנתי את דף ההרכבים, יוסי היה בפנים. מהשיחות שלי עם אלישע חשבתי שהוא פותח. זה באמת היה בדקה ה-90. אלישע רצה להכניס אותו במחצית השנייה כי אנחנו אחרי שלושה משחקים בשבוע. החוכמה שלו הייתה יכול לעזור לנו במחצית השנייה. חלק משיטת משחק של מאמן היא חילופים".


אלישע לוי. קיים הסכם לא כתוב בינו לבין בניון (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי