"גיא חיימוב לא הביא למכבי חיפה נקודה, הוא צריך לרדת לספסל"

גיא חיימוב
גיא חיימוב | ערן לוף

בוני גינצבורג, שוער נבחרת ישראל לשעבר, התייחס בתוכנית הספורט של 103FM למצבו של שוער הירוקים: "איך הוא ייצא מהלופ - זה המבחן שלו". וגם: השוער הטוב בישראל, העוצמה של מכבי תל אביב וההתקדמות של ג'ראפי

(גודל טקסט)

בוני גינצבורג, שוער נבחרת ישראל לשעבר, דיבר בתוכנית הספורט של 103FM וניתח את הירידה החדה ביכולתו של שוער מכבי חיפה גיא חיימוב, חשף את שמו של השוער הטוב בישראל לדעתו והתייחס לסיבוב הראשון המסחרר של מכבי תל אביב.

הטעויות של גיא חיימוב: "המצב לא פשוט. דווקא המשחק הראשון שלו גיא היה מצוין וזה היה נראה שהוא נכנס בצורה טובה. אין לי משהו אישי נגדו, אבל בואו נהיה הגונים ונגיד שהרקורד שלו טוב מאוד לאורך הקריירה. יש תקופות שהן בעייתיות וגם היכולת של הקבוצה משליכה עליו. כשאתה טועה בחיפה אתה משלם מיד במזומן. אם ראקוביץ' יטעה, מכבי מיד תחזיר שניים או שלושה שערים. ככל שאתה טועה, חוסר הביטחון רק הולך וגדל ממשחק למשחק".

"התרומה" של הבלמים ליכולת של חיימוב: "כשאתה בוחן את גיא אחרי סיבוב, הוא לא הביא נקודה. בשלב הזה לא יקרה שום דבר, אולי זה יעשה לי טוב, אם הוא יירד לספסל למשחק או שניים, זה ישחרר אותו וגלזר יקבל את ההזדמנות שלו. הרגעים האלה, אחרי שאתה עובר אותם, אתה מבין שזה חלק מהקריירה. נכון לעכשיו, עובדתית, השערים שהוא ספג – אי אפשר להתווכח איתם".

השער שספגה מכבי חיפה מבטרקוס השוער של קריית שמונה בתוספת הזמן: "אני ספגתי שערים מצחיקים בקריירה שלי, כל שוער עובר את זה ואני מבין את גיא. היה שחקן התקפה שעמד לפניו, הוא הפריע לו ואז הוא לא היה יכול להגיע לכדור. ברטקוס, שהוא גבוה מאוד, הקדים את גיא שלא הצליח להגיע בגלל החסימה של שחקן ההתקפה. אם אתה מתזמן את הניתור שלך גבוה יותר, יש לך סיכוי להגיע לכדור הזה, שהיה לא פשוט. במצבים נייחים, כשעומדים שחקנים בינך לבין השחקן שמרים, אתה במצוקה וגיא היה במצוקה במהלך הזה. למזלו הרע, אף אחד לא הצליח לנטרל את ברטקוס. לי היה ברור שאין שום נגיעת יד. עוד נקודה, חיימוב הוא לא מהשוערים הגבוהים וזה משפיע".


צריך לרדת לספסל? גיא חיימוב (עדי אבישי)

ארגון ההגנה: "תוך כדי לחץ בדקה האחרונה, לפעמים הריכוז של השחקנים והפאניקה באים לידי ביטוי. לכן יש בכדורגל טעויות, שערים והרבה עניין. אני מבטיח לכם שבפעם הבאה שחיימוב ישחק ויהיה שחקן גבוה בפינה הקצרה, הוא ידאג שיהיו שני שחקני הגנה שיעמדו איתו. הוא יעבוד על זה באימונים. אני מסכים שעכשיו המבחן הוא איך הוא יצליח לצאת מהלופ הזה".

מי השוער הטוב בישראל: "כרגע יש שניים – אריאל ארוש ופרדראג ראיקוביץ'. יש שוער נוסף שעוושה עונה מצוינת – רובי לבקוביץ', שקיבל הזדמנות ולקח אותה בשתי ידיים. הוא פשוט מצוין למרות שהוא משחק בקבוצה בעייתית כמו הפועל תל אביב. יש לו מניות רבות בכמות השערים הנמוכה שספגה הקבוצה. יואב ג'ראפי שוער מאוד מוכשר, יש לו פוטנציאל טוב וגרף ההתקדמות שלו מאוד מאוד מרשים".

הסיבוב הראשון של מכבי תל אביב: "אם מכבי תל אביב לא תהיה אלופה כבר בחודש מארס, אני אהיה מאוד מאוד מופתע. משהו בקבוצה הזו מדהים. אתה תמיד טוב על סמך המשחק האחרון שלו וזה נכון בכל הקבוצות מלבד מכבי תל אביב. זה מראה את העוצמה שלה. מכבי תל אביב היא הקבוצה היחידה שברגע שאתה מבקיע צמד עדיין לא בטוח שתשחק במשחק הבא. מי השחקן המצטיין עד כה? אני לא בטוח שיש אחד כזה, וזה נותן את האינידקציה עד כמה הקבוצה הזו עמוקה, סופר חזקה והיא תהיה אלופה".


יונתן כהן. "מכבי תל אביב עמוקה וסופר חזקה" (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי