איינבינדר: "הראינו שיש כאן כאלה שמבינים את המצב של הקבוצה"

דן איינבינדר
דן איינבינדר | אודי ציטיאט

בבית"ר ירושלים היו מרוצים מה-0:3 על הפועל תל אביב, אך גורם בקבוצה הבהיר: "שאף אחד לא יתבלבל לרגע, אנחנו עדיין בתחתית". במועדון נערכים לחלון ההעברות, הייסטר מועמד לחזור. הקבוצה תעמוד לדין בהתאחדות

(גודל טקסט)

המון לחץ השתחרר אמש בקרב אנשי בית"ר ירושלים, בסיום המשחק בו הביסה הקבוצה 0:3 את הפועל תל אביב בקרב התחתית הלוהט שנערך במושבה. למרות הניצחון, בית"ר מסיימת סיבוב ראשון עגום מאוד כשהיא מדורגת במקום ה-13 ונמצאת מתחת לקו האדום. הניצחון הביא עמו חגיגה ספונטנית והתפרצות רגשות גדולה עם שריקת הסיום אל מול קרוב ל-2000 אוהדים שהגיעו למשחק, אולם בקבוצה היו מי שידעו להזכיר לשחקנים שהמצב בטבלה ממשיך להיות קשה מאוד, למרות שלוש הנקודות היקרות שהושגו.

תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד ניר רשף החליט להעמיד את בית"ר ירושלים לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדיה אתמול והתפרצותם לשדה המשחק, לאחר שבדו"ח של השופט אלון חכמון נכתב שבפתיחת המשחק הודלקו שתי אבוקות ביציע שאוכלס על ידי השחוקים-צהובים ובעקבות פריצת קהל למגרש אחרי השערים של איינבינדר ושל ורד על מנת לחגוג עם השחקנים.  הדיון יתקיים מחר בשעה 17:00.

"שאף אחד לא יתבלבל לרגע, אנחנו עדיין בתחתית ונמצאים בפיגור גדול, לעומת המטרות שהצבנו לעצמנו בתחילת העונה", אמר גורם במועדון. "זה היה משחק שהיינו צריכים לנצח בכל מחיר וסוף סוף אפשר לחייך קצת. המחצית הראשונה שלנו הייתה קטסטרופלית, אבל איכשהו יצאנו ממנה עם יתרון של שער ובחצי השני השחקנים ידעו להיות מספיק אגרסיביים ונחושים,כדי להגדיל את היתרון ולשמור על רשת נקייה", הוסיף הגורם.

המאמן ניר קלינגר, שחסר את אפונסו טיירה ואנתוני וארן הפצועים, פתח עם הרכב שעל הנייר נראה היה הרפתקני והתקפי מדי. יחד עם הרביעייה ההגנתית הוא הציב שני קשרים אחוריים בלבד, כאשר לצידו של דן איינבינדר שכבש את השער השני במשחק פתח מיקי סירושטיין, שכבש את השער הראשון והיה המצטיין במשחק לאחר שהציג יכולת מצוינות ובלם פעם אחר פעם את שחקני הקישור התל אביבים. במחצית הראשונה התקשתה הרביעייה הקדמית לייצר מצבי הבקעה, אך בחצי השני ראינו לפרקים את הפוטנציאל שקיים בסגל של הצהובים-שחורים.

"הלחץ זה אולי הדבר שמאפיין הכי הרבה את בית"ר ירושלים", אמר איינבינדר בסיום. "עברנו סיבוב לא פשוט עם תוצאות לא טובות, יכולת לא טובה והרבה אכזבות. בשבוע כזה הלחץ הצטבר ונהיה גדול יותר ואין ספק שהשתחרר הרבה לחץ והייתה הרבה שמחה. אני מקווה שמכאן נצא לדרך חדשה".


איינבינדר. "השתחרר הרבה לחץ והייתה הרבה שמחה" (אודי ציטיאט)

הפרמטרים שניצחו את המשחק: "הרבה אלמנטים שהיו חסרים לנו במשחקים הקודמים כמו מחויבות, הקרבה, משמעת טקטית, הרבה רצון ולחימה ואולי הבנה של המצב שאנחנו חייבים להתחיל ולהביא נקודות, כי ברור לכולם, גם אצלנו במערכת, שאנחנו שווים הרבה יותר ממה שעשינו עד עכשיו".

ההמשך מכאן: "אני חושב שהראינו היום שיש כאן כאלה שמבינים את המצב של הקבוצה. אני מקווה שניקח את הניצחון הזה ונצבור איתו ביטחון, שקט ורוגע ונביא את זה איתנו לשבוע הבא. מתחילים סיבוב חדש, מה שהיה נשכח. נלמד מהדברים הטובים והלא טובים וננסה לייעל את זה ולהביא נקודות גם בסיבוב הבא. יש לנו הרבה מה להוכיח ויש לנו עוד הרבה דברים לעבור עליהם ולשפר. הניצחון היום יוסיף הרבה דברים חיוביים גם בהתנהגות של הקהל. אנחנו יודעים שהקהל שלנו מאוד מאוד חשוב לנו וכשהקהל חיובי ודוחף, השמיים הם הגבול עבורנו. אנחנו חייבים לקחת את הניצחון הזה, את היכולת, את ההקרבה ואת כל הדברים הטובים שהיו הפעם ולא היו במשחקים קודמים ולייעל את זה לקראת הסיבוב הבא".

העובדה שבית"ר קטעה אמש רצף של 17 משחקי ליגה רצופים בהם ספגה והצליחה לשמור על רשת נקייה: "כל שבוע אחרי משחק אנחנו מדברים על זה שאנחנו סופגים ראשונים, סופגים בכל משחק ורודפים אחרי היריבה ופתאום לבוא למשחק שהוא מאוד חשוב מבחינת הנקודות, המיקום, המומנטום ועבור הקהל ולא לספוג ולכבוש ראשונים ולשים את הלחץ על הקבוצה היריבה, זה צריך להראות לנו וללמד אותנו, כמה חשוב שגם שחקני ההתקפה והקישור יהיו מרוכזים ויגרמו לזה שליריבה יהיה יותר קשה לשחק נגדנו, כי איכות יש לנו והרבה ובמחצית השנייה הריאנו את האיכות של אינברום, של עידן, של סילבסטר, של מאור, הרבה מאוד שחקנים מאוד איכותיים שצריכים קצת בטחון, רוגע ושקט וגם להבין שמההקרבה והלחימה יבואו דברים טובים".

נושא המנהיגות בחדר ההלבשה והשבר הגדול לפני שבוע מול רעננה: "אני תמיד מנסה לעזור לקבוצה גם בדרך הזאת. הזכרתם את רעננה וזה באמת היה רגע של משבר עבורי. הרגשנו מאוד לא טוב אחרי אותו משחק וישבנו בחדר ההלבשה דקות ארוכות אחריו, מכונסים בעצמנו בידיעה שאיכזבנו את הבעלים, את הקהל ואת עצמנו. שמח שמאז עלינו על דרך המלך בשבוע הזה, עם תוצאות טובות יותר ועם הבנה של המצב, שזה היה הדבר שהיה הכי חסר פה. נקווה שנמשיך עם זה קדימה".

עם ורד בסיום. "השחקן הכי חשוב בבית"ר" (אודי ציטיאט)

שיתוף הפעולה שלו והחגיגות בסיום עם הקפטן עידן ורד: "אני חושב שעידן ורד הוא השחקן הכי חשוב שלנו. אנחנו שמחים שחזר, שמחים שכבש ונשמח שהוא יהיה בכושר מצוין. אבל כולם היום היו טובים וכל הדברים האלה יצרו קבוצה מחוייבת וטובה וראינו שיש קבוצה אחת שרצתה את הנקודות יותר".

למרות החגיגות הגדולות בסיום, היו גם כאלה שיצאו מתוסכלים מהמשחק. ערן לוי שהתחמם בדקות ארוכות ולא נכנס לשחק בסופו של דבר, ירד לחדר ההלבשה עם שריקת הסיום וגם היה בין הראשונים לעזוב את מתחם האצטדיון אחרי המשחק. לוי מתוסכל מאוד מכך שאינו משחק וכרגע נראה ששהשחקן ובית"ר נמצאים על מסלול כמעט ודאי של פרידה בחודש ינואר.

שחקן נוסף שנראה כעוס אמש הוא הקשר יעקב בריהון, שהתחמם גם הוא במשך דקות ארוכות במחצית השנייה ובסופו של דבר סירב להיכנס לשחק בדקות הסיום, כשהתבקש לעשות כך על ידי המאמן קלינגר. בקבוצה לא אהבו את התנהגותו של בריהון והוא צפוי לעמוד לוועדת משמעת פנימית במועדון.



הייסטר. יחזור לבירה? (דני מרון)

בבית"ר כבר נערכים לקראת חלון ההעברות של ינואר ועל הפרק צירוף של שוער, בלם, מגן שמאלי, קשר וחלוץ. לספורט1 נודע כי שמו של המגן מרסל הייסטר, שנמכר בקיץ לפרנצווארוש ההונגרית, עלה על הפרק ובמועדון אף גיששו האם אופציית חזרתו לישראל באה מבחינתו בחשבון. המאמן ניר קלינגר יישב עם יושב הראש אלי אוחנה והבעלים משה חוגג, על מנת ולגבש את רשימת המשוחררים בינואר ורק אז ועל סמך זה, יוחתמו שחקנים חדשים.

החלוץ הניגרי ארון אולנארה יעמוד היום לוועדת משמעת פנימית בתוך המועדון לאחר שהושעה מכל פעילות ביום שישי, בשל מספר הפרות משמעת והתנהלות שאינה מקובלת על ראשי בית"ר. במועדון התקבלה החלטה עקרונית לסיים את ההתקשרות עם הניגרי, שמאכזב ביכולתו וגם בהתנהלותו מחוץ לדשא. בבית"ר מקווים שאולנארה ימצא לעצמו קבוצה שתקלוט אותו בינואר כדי שיוכלו להביא חלוץ זר אחר במקומו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי