לשחק פשוט ולהצליח: כך ברחה מכבי ת"א לליגה

איביץ'
איביץ' | אריאל שלום

נכון שהפועל ב"ש אכזבה בגדול, מכבי חיפה עדיין מחפשת תשובות ובית"ר ירושלים והפועל ת"א נכשלו, אבל דני דבורין מצפה לשיפור משמעותי ומוריד את הכובע בפני ולדימיר איביץ', מאמן מכבי ת"א שמוביל בפער עצום

(גודל טקסט)

בבואי לסכם את הסיבוב הראשון בליגת העל בכדורגל, אני לוקח משפט אחד שאמר מאמן מכבי תל-אביב ולדימיר איביץ': "שיחקנו פשוט וכשאתה עושה זאת אתה גם משיג דברים". הדברים נאמרו לאחר שקבוצתו גברה 1:3 על בני-יהודה, וסיימה את הסיבוב ללא הפסד.

בהתייחסו למילים "שיחקנו פשוט", רצה איביץ' להדגיש שהכדורגל ביסודו הוא משחק פשוט. ואכן לדעתי, לא פעם המאמנים הם שמסבכים אותו. כל סודו של המשחק הפופולארי ביותר בתבל, הוא בדברים האלמנטרים שיש לבצע כדי להצליח בו. לעצור כדור, למסור כדור, להיות בתנועה מתמדת ולבעוט לעבר השער, והכל במהירות מחשבתית. במקביל נכון בהחלט להוסיף כמובן אלמנטים נוספים, ובראשם הכושר הגופני, אבל כידוע כדורגל הוא משחק ההמונים, בגלל או בזכות פשטותו. חישבו על המסירות שמנהלים בינם לבין עצמם כדורגלני ברצלונה. הדבר הבולט ביכולתם היא המסירה המהירה, והתנועה לשטח מת כדי להיות מוכן לקבלת הכדור.

איביץ' מרוצה ממכבי תל-אביב כאשר היא עושה את הדברים הבסיסיים האלה, אם כי כמובן לא באיכותה של בארסה, ועובדה שבזכותם היא מובילה בפער עצום את טבלת הליגה. המציאות מוכיחה שכדי לשחק פשוט צריך שחקנים מעולים. ואין סתירה בין השניים. כדורגלן גדול חושב מהר, ובדרך כלל יודע איך וכיצד למסור בדייקנות. לעומתו כדורגלן בעל טכניקה ירודה אינו מסוגל למסור מדויק, ובתזמון נכון, גורם בכך לאיבוד כדורים ומזמין התקפות נגד קבוצתו.

ראוי אף להדגיש שמכבי תל אביב, מעבר להיותה בכושר, נהנתה לאורך כל הסיבוב הראשון מיכולת ירודה של מרבית קבוצות ליגת העל. יכולת בינונית איפשרה לקבוצות בני-יהודה והפועל חדרה להתמקם בצמרת, אבל האלופה, הפועל באר-שבע, וקבוצות כמכבי חיפה ובית"ר ירושלים איכזבו בגדול. באר-שבע כלל לא נראתה כאלופה, הגם שתגברה את שורותיה בשחקנים אחדים ואזכיר את סבע, האסלביינק ובן-בסט, שאמורים היו לשדרגה. אחרי שלוש אליפויות רצופות יתכן שנגמרות האנרגיות.


בן שהר. להפועל באר שבע נגמרו האנרגיות אחרי שלוש אליפויות? (אודי ציטיאט)

ואם הפועל חדרה שעלתה לליגה, שנים רבות לאחר שנעדרה ממנה, הצליחה להפתיע רבים מאנשי הכדורגל, לא כך הפועל תל-אביב שאף היא שיחקה בעונה שעברה בליגה הלאומית. האדומים מתל-אביב סוגרים עתה את הטבלה, וכישלונם בא לידי ביטוי בכל הקשור להבקעת שערים. גם בית"ר ירושלים מצויה מתחת לקו האדום, וזו קבוצה שקיוותה להיות במקום אחר לגמרי. היא, כהפועל תל אביב, מקבלת ציון נכשל. ולא ששכחתי את מכבי חיפה. הקבוצה הירוקה עדיין לא מצאה את התשובה לשאלה מדוע זה שנים רבות יחסית לא עולה ברגליה לשחזר את משחקיה המבריקים, שהיקנו לה אוהדים כה רבים ברחבי הארץ.  עם זאת, עדיין ישנו הסיבוב השני, וכבר למדנו שבספורט דברים יכולים להשתנות, לטוב ולרע. והיו דברים מעולם.

אשר לחלקה העליון של הטבלה, אם מישהו מאמין בכך שמכבי תל-אביב לא תזכה בתואר – אדרבא, שיקום. באזור התחתית הדברים מסובכים יותר, ולמען האמת שם הכל פתוח ואפשרי. ומבחינתי החשוב מכל: לראות שיפור משמעותי ביותר ברמתו של המשחק. ואיך אמר השבוע מאמן מכבי, ולדימיר איביץ: לשחק פשוט – כדי להשיג דברים. קל לי להסכים איתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי