אופיר חיים: "רוב השחקנים בארץ לא עומדים בלחץ"

אופיר חיים
אופיר חיים | אודי ציטיאט

מאמן הפועל ת"א התייצב למסיבת עיתונאים לקראת חדרה (שבת, 16:00 בספורט4): "לא צריכים להיות במקום האחרון, אבל עובדתית אנחנו שם. עוד לא הצלחתי להשריש את השיטה שלי". קאיו ייעדר, ערן לוי שוב הוצע

(גודל טקסט)
הפועל תל אביב קיימה היום (חמישי) במתחם חודורוב מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול הפועל חדרה (שבת, 16:00, ישיר בספורט4) באצטדיון המושבה, שלמעשה יפתח את הסיבוב השני בליגת העל. הדריכות בהפועל תל אביב גבוהה ושחקנים בקבוצה הזכירו שהפועל חדרה ניצחה אותם במחזור הפתיחה 1:2 ולמעשה הכניסה אז את הפועל תל אביב של המאמן קובי רפואה למשבר בו היא נמצאת היום, שדרדר אותה למקום האחרון בטבלה.


במסיבת העיתונאים פתח ואמר אופיר חיים על ההידרדרות למקום האחרון: "צריך לעשות סיבוב הרבה יותר טוב. זה לא סוד שעברנו שבוע לא קל, הפסדנו במשחק האחרון ואכזבנו הרבה מאוד אנשים. אנחנו מחכים כבר למשחק הבא ונצטרך לעשות את הכול כדי לנצח ולצאת מהמצב הזה. הכי חשוב שנעבוד קשה. דרשתי מהשחקנים, גם אם זה קשה, להרים את הראש ולהסתכל קדימה כי יש לנו משחק מאוד חשוב ואנחנו במקום האחרון – עלינו לעשות הכל כדי לצאת משם".

 



על המשחק מול בית"ר ירושלים וחשיבותו: "אני לא חושב שזו נקודת שבר. נכון שזה היה משחק יוקרתי, אבל אנחנו צריכים להתחיל להבקיע שערים. אנחנו עובדים באימונים ואני לא אוריד את הראש ולא אתן גם לשחקנים. יש מחויבות, אינטנסיביות ומחויבות, הפועל תל אביב לא קבוצה ששווה מקום אחרון בטבלה, אפילו שעובדתית אנחנו שם. הבעיה אצלנו היא לא מחויבות. יש פה אנשים שמתים להצליח ועושים את הכל בשביל זה, אני רואה את הקבוצה ומרגיש אותה ונצטרך לעבוד על מה שאנחנו פחות טוב בו כדי להצליח. כשאני אומר שעלינו לחשוב כמו קבוצה במקום האחרון הכוונה היא לא להעיף כדורים, אלא להמשיך באינטנסיביות. יש דברים שנצטרך לוותר עליהם ונעשה את זה, נשנה את מה שצריך".



אופיר חיים. "רוב השחקנים לא עומדים בלחץ" (אודי ציטיאט)


הלחץ בהפועל תל אביב: "יש לחץ יום-יומי וצריך לדעת לתעל אותו למקומות הנכונים. רוב השחקנים לא עומדים בלחץ, אבל אני צריך לבחור את אלו שכן עומדים בו ושאפשר לרוץ איתם. זו העבודה שלי. כשאני אומר רוב השחקנים אני מתכוון בארץ ולא בהפועל תל אביב, כי אלו שעומדים בלחץ נמצאים במכבי תל אביב ובהפועל באר שבע, בקבוצות הגדולות. קשה לשפוט אותי או לתת לי ציונים אחרי שלושה משחקים, זה לא מדד מבחינתי כי לא באתי לפה בשביל שלושה משחקים. את הדרך שלי עוד לא הצלחתי להשריש פה וזה משהו שלוקח זמן לכל מאמן. אצלי זה הולך טיפה יותר קשה, אבל בסוף זה מצליח ודברים שהולכים קשה גם מתוקים יותר".


כשירותו של קאיו: "הוא נפצע במשחק האחרון לצערי. איכות כמו שלו אני לא ראיתי אצל הרבה שחקנים בארץ והלוואי שהוא יבריא ושנוכל להשתמש בו. כרגע הוא פצוע ולא יהיה בסגל".


שינויים אפשריים: "אנחנו מחפשים למצוא את הפתרונות. מהרגע שאני פותח את העיניים ועד שאני עוצם אותן אני חושב על פתרונות, ואני אמצא אותם. הסגל הוא טוב, הבסיס טוב וכמובן שאנחנו צריכים חיזוק, אבל מי שיהיה הכי טוב ישחק". 



קאיו. נפצע מול בית"ר וייעדר נגד חדרה (אודי ציטיאט)


הקרב בינו לבין ניסו
אביטן: "זה פחות משמעותי המאצ'-אפ. מה שחשוב זה שנעשה את העבודה על המגרש. חדרה נמצאת בצמרת והיא עושה עונה מדהימה כנגד כל הציפיות, אז יהיה משחק לא פחות קשה מאשר נגד בית"ר ירושלים".


אם פלייאוף עליון זו מטרה:
"אנחנו במקום האחרון ואנחנו צריכים לחשוב רק איך אנחנו מנצחים. אחרי זה דברים אולי ייפתחו ונצבור יותר נקודות, כרגע אין לנו זכות לדבר מהמקום האחרון".


כזכור עידן המאמן אופיר חיים החל בשתי תוצאות תיקו והפסד 3:0 לבית"ר ירושלים ובמועדון מאמינים כי יציאה לדרך חדשה תחל נגד הפועל חדרה, שהעפילה מהלאומית לליגת העל יחד עם הפועל תל אביב בעונה שעברה. בסביבת המועדון טוענים כי המאמן אופיר חיים צריך לשנות את השיטה והמערך בו שיחקה הקבוצה בשלושת המשחקים האחרונים, התקפי עם לחץ גבוה על שחקני היריב בסמוך לקו האמצע: "השיטה טובה עבור שחקנים שתורגלו לכך ולא להפועל תל אביב הלחוצה. לחץ גבוה מצריך מאחור שחקנים מהירים ומנוסים ואת זה אין היום בהפועל תל אביב. להפועל חדרה שחקני אגף מהירים וכול חטיפת כדור מסוכנת. ראינו נגד בית"ר ירושלים שהשיטה ממש לא עובדת".


עיקר הטענות מופנות לעבר החלוצים שכבשו עד עכשיו רק חמישה שערים, כאשר אחד נוסף היה עצמי של בני סכנין. מסתמן כי חלוץ הרכש אחמד עאבד עשוי לאבד את מקומו בהרכב פעם נוספת לטובת אמיר עגייב שלא שותף נגד בית"ר ירושלים. להרכב הראשון אמורים לחזור בשבת הבלם אוראל דגני והקשר רמזי ספורי אשר סיימו עונש הרחקה. קשר הרכש קאיו אלבס שנפצע בקרסול נגד בית"ר ירושלים יעבור מחר מבחן כשירות.




אופיר חיים. לא כולם מרוצים משיטת המשחק (אודי ציטיאט)


אופיר חיים הבהיר לשחקניו כי הוא מצפה מהם לשינוי ביכולת בארבעת המשחקים הקרובים ולקראת השינויים שיהיו בחלון ההעברות בינואר. שם נוסף שהוצע לקבוצה הוא ערן לוי, ששמו כבר נקשר להפועל רעננה, ולמ.ס. אשדוד. ערן לוי היה מבוקש בהפועל תל אביב לפני שנתיים ובעונה שעברה, מהלך לו התנגד בזמנו המאמן קובי רפואה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי