בא מבפנים: איתי מרדכי נכנס לשבוע המכונן בקריירה שלו

איתי מרדכי
איתי מרדכי | ערן לוף

ביום שני מאמן קבוצת הנוער בעונה שעברה, ינהל את משחקו השלישי בבוגרים של מכבי חיפה, הפעם נגד המובילה מכבי ת"א. בהמשך אמור יעקב שחר להודיע האם מרדכי ימשיך או יוחלף ב"מאמן בכיר". לאן נושבת הרוח בחיפה?

(גודל טקסט)

במהלך השנים האחרונות עמדה מכבי חיפה לא פעם בצומת בו נדרשה לבחור מאמן. הבעלים יעקב שחר ועוזרו עוזי מור כבר כמעט התרגלו לבחור 2-3 מאמנים בכל עונה, וגם השנה זה קורה להם. העונה התחילה בחיפה עם ההולנדי תחת פרד רטן, נמשכה עם אלי גוטמן שפרש במפתיע בגלל בעיות בריאותיות ומצויה כעת תחת המאמן "הזמני", איתי מרדכי.

מרדכי בן ה-51 קיבל את התואר של המאמן הזמני כבר לפני המשחק מול סכנין, שאותו ניצח 0:2. מכבי חיפה סיימה במחזור האחרון בתיקו 2:2 נגד קריית שמונה, לאחר שספגה שער שוויון בהתקפה האחרונה במשחק. הרקורד הזה מספיק בינתיים למרדכי, שיעמוד בוודאות יעמוד על הקווים גם במשחק נגד מכבי תל אביב. לאחר המשחק הזה אמורים שחר ומור לקבל החלטה לגבי זהות המאמן הבא. במועדון מעריכים כי טובים סיכוייו של מרדכי להישאר מאמן ראשי, לפחות עד סיום העונה.

בחיפה יש מי שיודע לספר כיום, כי אחת ההחלטות הבודדות הטובות שהיו למנהל המקצועי מו אלאך הייתה הבאתו של מרדכי בקבוצה הבוגרת. "איתי מכיר את מכבי חיפה בצורה הטובה ביותר", אומרים במועדון. "הוא יודע כיצד עובדת מחלקת נוער וכיצד עובדים בקבוצה הבוגרת. אין ספק שהוא ראוי".

ברזומה של מרדכי רשומות עד כה שתי קדנציות שבהן אימן קבוצות בוגרים. בעונת 2011/2012 הוא היה המאמן של מכבי בת ים בליגה הלאומית, בעונת 2013/2014 הוא היה המאמן של הפועל כרמיאל/צפת מליגה א'. אילן סוויסה, שחקן כרמיאל/צפת לשעבר ומאמן עירוני טבריה בהווה: "מרדכי הוא מאמן מצוין בעיניי. אני לא מכיר הרבה מאמנים ברמתו בליגה לאומית או בליגת העל. יש לו ידע רב והוא מבין כדורגל ברמה הגבוהה ביותר, גם האימונים שלו טובים. הוא מאוד אנרגטי באימון והוא חי את השחקנים, גם על המגרש וגם בחדר ההלבשה. אי אפשר להתערב לו בעבודה, בטח לא במשחק. הוא חדור מטרה והוא מגיע אליה".

במועדון הירוק, הדעות על מידת התאמתו של מרדכי חלוקות. מצד אחד, רבים מביעים דאגה מחוסר הניסיון שלו כמאמן בליגת העל. חלוץ העבר, אלון מזרחי: "איתי מרדכי הוא איש מערכת מוערך, שעובד הרבה שנים במכבי חיפה, אבל לא חושב שזה נכון לתת לו לאמן את הקבוצה בשלב הזה. מכבי חיפה זה מועדון גדול, שצריך מאמן בכיר ובעל ניסיון. אותו מאמן צריך להיות אוטוריטה, שיוכל להביא שחקנים בכירים לחיפה ולא שחקנים בינוניים כפי שיש היום. אם מכבי חיפה רוצה לחשוב צמרת, היא חייבת מאמן גדול. הפועל תל אביב, לדוגמא, הביאו את אופיר חיים שלא מתאים להם כי הפועל תל אביב זה גם מועדון גדול. זה קורה בשנים האחרונות, מועדונים גדולים מביאים מאמנים צעירים – וזה לא נכון בעיניי".

מצד שני, יש המצדדים במרדכי כאיש שבא מתוך המערכת. שחקן העבר זאהי ארמלי: "מכבי חיפה צריכה לשנות גישה ולחשוב בקטן יותר. אנחנו לא ניקח העונה אליפות אבל חושבים על מקום באירופה ולכן צריכים לעשות שינויים, בעקר בסגל השחקנים, ולהביא שני שחקנים משמעותיים בינואר. צריך להשאיר את מרדכי שיכול להביא את חיפה לאירופה. מרדכי הוא מבין כדורגל ומכיר את המערכת מספיק טוב. אני לא חושב שמשחק אחד או שניים יכולים להראות אם הוא מאמן טוב, כמו שכולם קיבלו הזדמנות ממשית במשך חצי עונה לפחות, גם לאיתי מרדכי מגיעה הזדמנות כזו".


"גם לו מגיעה הזדמנות אמיתית". איתי מרדכי (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי