צפו בתקציר: הפועל ת"א ספגה בדקה ה-91 ב-1:1 נגד חדרה

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים | עדי אבישי

קאיו אלבש נתן לאדומים שער קריטי אחרי 88 דקות של החמצות, אבל שלוש דקות עברו והאורחת השיגה שוויון דרמטי מנגיחה של דובב גבאי. הקבוצה של אופיר חיים כבר עם 12 משחקים ללא ניצחון, ועדיין מתחת לקו האדום

(גודל טקסט)

הרבה דברים קורים העונה שלא ציפו להם: בני יהודה דוהרת בצמרת, הפועל באר שבע מתנדנדת, קבוצות מהתחתית מנצחות קבוצות מהצמרת ועוד. אבל נדמה שדבר אחד קבוע: הפועל תל אביב לא תנצח. האדומים פתחו את הסיבוב השני היום (שבת) עם עוד תיקו, תשיעי במספר העונה, הפעם 1:1 נגד הפועל חדרה.


הפעם זה כואב במיוחד, כיוון שהיא היתה קרובה לנצח. אחרי 88 דקות של חוסר מזל וחוסר מחץ, המחליפים נתנו לאופיר חיים שער יתרון כשג'וזף גנדה הגיבה כדור וקאיו אלבש ניצל טעות של אג'ידה כדי לכבוש. אוהדי הפועל החלו לחגוג ניצחון ראשון מאז המחזור השני, אבל בהפועל כמו בהפועל המזל הרע לא עוזב. דובב גבאי נגח, הכדור הטעה את רובי לבקוביץ' ונכנס פנימה. הפועל חדרה שוב השיגה נקודות עם שער דרמטי, הפועל תל אביב כבר לא מסוגלת להחזיק יתרון יותר משלוש דקות.


אופיר חיים. הקבוצה שלו זקוקה נואשות לניצחון (עדי אבישי)
אופיר חיים. הקבוצה שלו זקוקה נואשות לניצחון (עדי אבישי)



14 מחזורים מהפתיחה, להפועל ת"א שחזרה לליגה עם הצהרת כוונות ברורה לסיים בפלייאוף העליון יש שבעה שערי זכות בלבד ורק שלושה מהם במשחקי בית. הרצף הרע עומד על 12 משחקים ללא ניצחון וארבעה כיבושים בלבד מאז ספטמבר. גם החלפת המאמן לא עוזרת, ולא ברור מה צריך לקרות במועדון שבעבר היה בין המובילים בליגה כדי שהוא יחזור למעמד שהיה לו.


ולא שלא היו הזדמנויות. כבר בדקה הראשונה עומר דמארי הגיע לאחד על אחד מול אג'ידה במרחק מטר מהשער, ואם הוא היה מבקיע במקום לבעוט חלש ולתת לשוער להדוף המשחק היה נראה אחרת לגמרי. הביטחון היה חוזר להפועל, השחקנים של אופיר חיים היו משחקים עם יותר אומץ ואולי כמה מהמצבים שהגיעו לאחר מכן, בעיקר במחצית הראשונה, היו נכנסים.


הפועל חדרה, אגב, נכנסה לשחק באמת רק במחצית השנייה כשהבינה שהפועל כנראה לא מסוגלת לכבוש גם אם חייה תלויים בזה. אבל גם העולה החדשה השנייה, שעברה סיבוב ראשון מדהים והפתיעה את הליגה עם מקום שלישי, חטפה קצת מהמזל הרע של המארחת והחמיצה הזדמנויות פז לעלות ליתרון. בשבוע הבא היא תארח את בית"ר ירושלים למשחק שהכל יכול לקרות בו, בעוד הפועל תל אביב תצא למשחק חוץ בסמי עופר נגד הפועל חיפה, הקבוצה האחרונה אותה ניצחה אי שם בתחילת ספטמבר.


ניסו אביטן. גם הוא לא ניצח כבר הרבה זמן (עדי אבישי)
ניסו אביטן. גם הוא לא ניצח כבר הרבה זמן (עדי אבישי)


הרכבים
הפועל תל אביב: רובי לבקוביץ', עידן כהן, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, ניר לקס, שי אליאס, רמזי ספורי (ג'וזף גנדה 60), רז כהן (קאיו 73), אמיר עגייב, עומר דמארי (רועי זיקרי 46).


הפועל חדרה: אוסטין אג'ידה, דיאא לבאבידי, יונתן לוי, יעקב אבבה, מקסים גרצ'קין, מוחמד אבו פאני (חסן אבו זייד 74), קווין טאפוקו, ויטלי גנון (סלים עמאש 46), עלי חטיב, פרדי פלומיין (דובב גבאי 75), לוסיו.


מהלך המשחק
דקה 1: כבר בדקה הראשונה הגיע עומר דמארי להזדמנות ענק כשקיבל מסירת רוחב מעגייב והיה חייב לכבוש, אבל מול אגי'דה בעט חלש והשוער הדף.


עומר דמארי. היה יכול לתת להפועל רוח חדשה כבר בדקה הראשונה (עדי אבישי)
עומר דמארי. היה יכול לתת להפועל רוח חדשה כבר בדקה הראשונה (עדי אבישי)


דקה 4: מוחמד אבו פאני נכנס ברז כהן והשופט שרק לעבירה, אבל לקשר הפועל זה לא הספיק והוא החל להתעמת עם שחקן חדרה. לאחר שהשופט פיזר את ההתגודדות, כרטיסים צהובים נשלפו כלפי שניהם.


דקה 15: אוראל דגני שלח מקצה הרחבה כדור נהדר לכיוון השער, אבל המזל הרע של הפועל נמשך והכדור הלך לקורה.


דקה 23: רמזי ספורי ניצל טעות בהגנת חדרה כדי להתקדם ולהגיע למצב קורץ, דמארי חיכה במרכז הרחבה אבל ספורי החליט לבעוט מזווית לא אידיאלית ואג'ידה הדף לקרן.


מרווין פירסמן. המזל הרע לא עוזב את הפועל (עדי אבישי)
מרווין פירסמן. המזל הרע לא עוזב את הפועל (עדי אבישי)


דקה 26: הפועל חדרה קיבלה בעיטה חופשית 30 מ' מהשער, ויטלי גנון ניגש לבעוט אותה אבל במקום להגביה הלך ישר לשער – זה לא היה רחוק, הכדור נחת על הרשת העליונה.


דקה 46: פירסמן חדר לרחבה וניסה להעביר רוחב אבל יעקב אבבה גלש וחסם את הכדור ביד. גל לייבוביץ' היה קרוב ולא שרק לפנדל.


דקה 52: ההזדמנות הראשונה של חדרה הגיעה עם כדור חופשי לתוך הרחבה, לא מעט שחקני האורחת היו שם אבל הבלבול חגג ואף אחד לא בעט פנימה.


סלים עמאש. נכנס כמחליף והוסיף מהירות לחדרה (עדי אבישי)
סלים עמאש. נכנס כמחליף והוסיף מהירות לחדרה (עדי אבישי)


דקה 58: ספורי היה חופשי ברחבה, הסתובב ובעט – אג'ידה היה במקום לעצור.


דקה 66: כדור גובה הלך לתוך הרחבה לכיוונו של לוסיו, רז כהן נגח לכיוון השני.


דקה 77: עגייב היה חופשי לחלוטין מול השער, בעט אבל הכדור פגע בבלם חדרה והוסט לקרן.


שחקני הפועל תל אביב חוגגים. סוף סוף שער (עדי אבישי)
שחקני הפועל תל אביב חוגגים. סוף סוף שער (עדי אבישי)


דקה 81: אוהדי הפועל תל אביב כבר החלו לחגוג, אבל השער של גנדה נפסל בטענה מוצדקת לנבדל.


דקה 88, הפועל תל אביב עולה ל-0:1: הנה השער! ג'וזף גנדה הגביה כדור לתוך הרחבה, אג'ידה חלם ומכולם דווקא קאיו אלבש היה שם כדי לנצל את זה ולתת בעיטה קטנה פנימה. הפועל תנצח סוף סוף?


דקה 91, 1:1: הפועל לא מסוגלת לנצח. התקפה נואשת של חדרה הסתיימה בהרחקה רעה מצד ההגנה האדומה, אבל הכדור הגיע לדובב גבאי שעם הגב לשער נגח כדור קשתי מעל לבקוביץ'.


דובב גבאי חוגג. שער קריטי לשחקן המוכשר (עדי אבישי)
דובב גבאי חוגג. שער קריטי לשחקן המוכשר (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי