כשקריסה מנטלית מדהימה פוגשת טיפת מזל מרשימה

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

אחרי שחשבנו שבאר שבע ירדה הכי נמוך שאפשר, באה המחצית הראשונה נגד ק"ש והוכיחה שתמיד אפשר עוד. הפרחים בסיום? לפורטונה. שרון ניסים על אלופה שחייבת להצטייד בשחקן כנף איכותי מימין

(גודל טקסט)

פורטונה היא אלת המזל במיתולוגיה היוונית, כזו שנוטה חסד למי שממש זקוק לה. מספרים שבמקורה היא הייתה אלת הפריון. אמש (מוצ"ש) נדמה שהיא עשתה חסד עם הפועל באר שבע אחרי שלושה משחקים וחצי מסוייטים, החליטה לקפוץ לבקר.

בניצחון 1:2 על קריית שמונה הוכח, שוב, שלפעמים מספיקה גם טיפת מזל. שער שוויון מקרי שינה את כל המומנטום המשחק והעניק לאלופה את הרוח הגבית הדרושה כדי להשלים מהפך.

זה נראה היה כי עוד משחק תיקו עם אינספור החמצות בדקות הסיום,  אבל הפעם פורטונה דאגה שהסוף יהיה קצת שונה ואחרי הרבה מאוד זמן סוף סוף נראו פנים מחייכות באצטדיון טרנר; מראה של לכאורה הוא די שכיח,  אבל פתאום כולם ידעו להעריך אותו עד מאוד .

 

הניצחון אמש הוא לא עוד ניצחון, כי אם ניצחון אחרי מהפך, כזה שאולי יעניק ביטחון עצמי לשחקנים, מצרך שחסר מאוד לקבוצה, למועדון ואפילו לאוהדים, שעל אף דקות ארוכות של פיגור המשיכו לעודד ולדחוף ולבסוף באו על שכרם.

בשבועות האחרונים ראינו את באר שבע מידרדרת עוד ועוד. בכל פעם חשבנו שהיא הגיעה לתחתית, אבל המחצית הראשונה נגד ק"ש ופתיחת המחצית השנייה הוכיחו שתמיד אפשר לרדת עוד יותר נמוך. שער מוקדם של קרית שמונה הביא לקריסה מנטלית מדהימה של הקבוצה. כמעט כל השחקנים הפכו חסרי תועלת על המגרש, כולם בגלל סיבות של חוסן האישי ולא בגלל יכולת מקצועית. שפת הגוף הייתה רעה, המבטים היו אל הדשא והתחושה הייתה של ייאוש גדול.

זה קרה בזמן שברק בקר שינה את המערך כדי לחזק את ההגנה, אבל ספג מהאגף דווקא בזמן שהוא תוקף, כך שלעיבוי מרכז המגרש לא הייתה משמעות במקרה הזה. במחצית הראשונה קריית שמונה פספסה הזדמנות גדולה להכריע את המשחק ומאחר שלא עשתה זאת – השאירה מקום לפורטונה. אני משוכנע שעוד לפני שבכר הרים ראשו לשמים לעזרה הוא ראה ביציע את אובדיו הובאן, שצפה במתח במתרחש על המגרש והיה יכול לסייע לצד אוגו וסאבו.

שני השערים של באר שבע החלו במהלכים אישיים באגף. שוב ושוב אנחנו חוזרים ואומרים: רק מהאגפים תצליח באר שבע לייצר שערים, מהמרכז היא מתקשה מאוד, ולכן בזמן שהחלו מחשבות איך ואם לחזק את הקבוצה בחלון העברות בינואר, אני טוען שהיא חייבת להביא שחקן כנף איכותי בצד ימין כדי שתוכל לגוון את המשחק שלה. האסלביינק יכול לשחק בצד שמאל, אבל אין פתרון לצד ימין.

המשחק של ב"ש התבסס בשלוש השנים האחרונות על יצירת בידוד או יתרון באגף שמאל, שם וואקמה נהג לייצר הזדמנויות בזכות יכולת הכדרור והעוצמה הפיזית שלו. האסלביינק הוא עוד לא וואקמה, אבל יש לו כמה תכונות דומות ואפשר לנצל אותן באגף שמאל. שוב, ככל שב"ש תשחק דרך האגפים כך ייטב לה.

כעת הפנים מופנות למטרה העיקרית של הפועל באר שבע העונה לנוכח הנסיבות – גביע המדינה. משחק ביתי מול יריבה מהליגה השנייה אמור להעניק עוד זריקת ביטחון, בהנחה כמובן שבאר שבע תמשיך לסיבוב הבא.


יכול לעבור לשחק בשמאל. האסלביינק (צילום: דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי