חיפשתם דגל לבן? בן ביטון: "מכבי ת"א העונה טובה יותר מאיתנו"

בן ביטון
בן ביטון | דני מרון

מגן הפועל ב"ש התייחס להפסד הכואב למוליכת הליגה: "לא ריאלי שנרוץ ונכתוש כל הזמן". הערכות: עדן בן בסט, חן עזרא וחנן ממן יעשו את דרכם מספסל ב"ש לקבוצות אחרות

(גודל טקסט)

הדמעות של מאור מליקסון המחישו יותר מכל את מצבה האמוציונלי הרעוע של הפועל באר שבע. הקפטן לקח קשה את התבוסה 3:0 מרגלי מכבי תל אביב, ואף כי נמנע מלהעביר בפועל את השרביט לשרן ייני, קשה להשתחרר מן הרושם מליקסון וחבריו מתחילים להשלים עם חילופי השלטון הממשמשים ובאים בכדורגל הישראלי.

לראשונה העונה נראתה באר שבע חסרת אונים, נטולת רעיונות, פריכה ושברירית. ולדימיר איביץ' הפתיע את ברק בכר, והשפן ששלף בדמותו של צ'יקו אופואדו עשה שמות בעורף המבולבל של הדרומיים. ותיקי האוהדים נזכרו בתצוגות של הקבוצה הדרומית משנים עברו, כשרוב הביקורים של באר שבע בבלומפילד נגמרו בהשפלות וחזרה הביתה עם הזנב בין הרגליים.

ביום שאחרי ליל הבלהות בנתניה, מבינים בבירת הנגב שמלאכת איסוף השברים תהיה מורכבת. אם מישהו ממקבלי ההחלטות במועדון עוד האמין שהפער ממכבי הוא מחיק, באה המהלומה אמש והנחיתה אותו על הקרקע.


מתחיל להשלים עם אובדן האליפות. מאור מליקסון (דני מרון)

על-פי ההערכות בב"ש, בינואר ידולל הסגל. שחקנים שנדחקו לקצה הרוטציה ויביאו הצעה מסודרת מקבוצות שמעוניינות בהם, כנראה יקבלו את ברכת הדרך. עדן בן בסט מחוזר על-ידי יואב כץ, בית"ר ירושלים מחזרת אחרי חן עזרא, וגם לחנן ממן יש ביקוש צפונית לטרנר. שלושתם לא שותפו אמש, וקשה לדעת עד מתי יסכימו להשחית את זמנם על ישיבה חסרת תוחלת על הספסל.

מרואן קבהא עבר עוד ערב עגום. הטעות שביצע הקשר, שהסתיימה בספיגת שער הזוי, עלתה לו בירידה לספסל כעבור מחצית השעה – בדיוק כמו לפני שבועיים במשחק הליגה מול קריית שמונה. ההחלטה לפתוח עם קבהא ולהחליף אותו לפני המחצית עוררה לא מעט תמיהות בקרב האוהדים. ערב מתסכל גם היה לג'ון אוגו, שנתקל שוב בקריאות גנאי מכיוון היציעים הצהובים. חדי אוזן טענו שהופנו כלפיו גם נהמות.

הבעלים, אלונה ברקת, נראתה בהלם. דקות ארוכות לאחר השריקה היא נותרה במקומה ביציע, מנסה לעכל את ההתפתחויות. כמה אוהדים ניגשו אליה ועודדו אותה.  ואפרופו אוהדים: 1,200 האדומים ביציע היו נקודת אור באפלה הבאר שבעית, ובסיום הם עודדו את השחקנים. הם מצידם השליכו לעברם את החולצות. בירידה לחדרי ההלבשה ליוו את שחקני האלופה היוצאת קריאות קצובות "איך זה לקבל שלוש".


מוחלף אחרי חצי שעה שבוע שני ברציפות. מרואן קבהא (דני מרון)

מאוחר יותר ניתח ברק בכר יותר לעומק את ליל הבלהות שהיה מנת חלקו: "הפסד לא קל לקבוצה יותר טובה. כואב, לא נעים. זה קורה למועדונים ונדע להתגבר. ביום שבת יש משחק בית עם אשדוד, זה לא הזמן להישבר".

בעניין האחריות האישית: "אני תמיד בודק את עצמי, נבדוק וננתח את הדברים. נצטרך לבדוק יותר לעומק".

בחירת ההרכב, התפקוד של מרואן והחלפתו המהירה: "החלטתי מקצועית. ראיתי לנכון להציב את מרואן בהרכב ולעשות מעבר בין שיטות. בהתחלה השיטה כן עבדה, אבל כשעושים טעויות – משלמים".

שינוי תוכניות בעקבות הגדלת הפער: "בלי קשר להפסד, אנחנו חושבים על העונות הבאות, ונבצע את השינויים הנדרשים כבר בחלון העברות הקרוב".

אפשר לגנוז את חלום האליפות? "מדברים על כן אליפות לא אליפות, אבל התכלית של מועדון זה דרך. גם בעולם אין הרבה קבוצות גדולות שלוקחות ארבע אליפויות רצופות. ניסינו הכל וזה כנראה לא יקרה השנה, אבל זה לא הזמן להישבר".

באר שבע יותר שברירית מבעבר? "אני מסכים שהעונה אנחנו לא חוזרים כמו בעבר. אנחנו פחות מצליחים לחזור מפיגור ויותר פגיעים. נצטרך להמשיך לשפר את הטעון שיפור, אין לנו משהו אחר".

הסגל הנוכחי הוא בסיס לעונות הבאות? "יש לנו בסיס טוב, וכמובן יהיו שינויים כדי לגבש קבוצה טובה יותר ממה שהכנו בקיץ. אנחנו יודעים שהעונה היא לא מוצלחת".


"יש בסיס טוב בהפועל באר שבע". ברק בכר (דני מרון)

משחק אמוציונלי היה גם למגן בן ביטון. בפתיחה הוא כמעט כבש, אחר כך צפה מקרוב במהלך שהוביל לספיגת השער השני דרך האגף שלו, והחליף כמה מילים מיותרות עם אחד הבלמים. כשחאתם אל חמיד הורחק בצהוב שני, ביטון נזעק לזירת האירוע ומחה על ההחלטה בפני השופט, זיו אדלר.

ביטון לאחר המשחק אמר: "אני לא מסכים שלא היינו טובים בהתחלה, דווקא לחצנו לא רע בכלל. מכבי תל אביב עשתה גול שנתן להם ביטחון, והמומנטום עבר אליהם. אבל גם אחר כך הייתה רבע שעה טובה שלנו. בסוף הם כבר נתנו את השני והשלישי. מקצועית, זאת עובדה שמכבי יותר טובה מאיתנו העונה. לא היו כאן דברים מנטאליים. ניסינו ולא הצלחנו. יש עוד עונה ארוכה לפנינו.

"מי שחשב שנרוץ כל הזמן בלי תקופות כאלה ושרק נכתוש, זה לא ריאלי. גם לקבוצות גדולות מאיתנו היו תקופות כאלה. המטרה כרגע היא להיראות יותר טוב ולהיות יותר חזקים. נצטרך לנצח בשבת כדי לתת לקהל הרגשה טובה. ברור שהמטרות האחרות רחוקות והשתנו, אין יותר מדי מה לעשות כרגע. מקצועית, מכבי תל אביב העונה יותר טובים, אנחנו מודים בזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי