אליפות זה נחמד, אבל המטרה של מכבי צריכה להיות אירופה

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

הצלחת כבר כנראה בארון של מכבי תל אביב, שאין קבוצה שיכולה לאיים על התואר שלה העונה. אבל איביץ' חייב להתחיל להתכונן לקמפיין האירופי, כדי לא לסיים כבר בשלב המוקדמות כמו בעונה הקודמת. דני דבורין מייעץ

(גודל טקסט)

על מכבי תל אביב אין צורך לומר שהיא רואה את האור המבשר שבקצה המנהרה. מכבי כבר יצאה מזמן מהמנהרה, וניראת כשועטת בקלילות לעבר הזכייה באליפות. למען האמת, היא עשתה זאת עוד הרבה לפני ניצחונה 0:3 על הפועל באר שבע. עם זאת, חובה עליה להמתין לחותמת הפורמלית ורק אז לפתוח את בקבוקי השמפניה.

אליפות היא ביטוי נהדר למאמץ, להשקעה ולהצלחה, אבל מעבר לכך, המטרה המסומנת שבאופק הינה שלב הבתים בליגת האלופות. הליגה של הגדולים, אוניברסיטת הכדורגל של אירופה, המשחקים הכי נחשבים ביבשת.

"בחינות הכניסה" אליה הן בדמות המשחקים המוקדמים – עניין לא פשוט, בטח לא לקבוצה מישראל. לעיתים עושים אצלנו את מה שנחשב למקסימום בגדר האפשרי, אבל אז עלולה ההגרלה להביא יריבה שאף היא עשתה את המקסימום שלה. יריבה לא פחות טובה, אולי אף טובה יותר. לכן זקוקים גם לטיפת המזל, וניסיון העבר מלמד שמזל הוא אכן חלק מהמשחק.

בהנחה סבירה שמכבי תל אביב תזכה כנראה באליפות, עליה לזכור שבמוקדמות ליגת האלופות המשחקים הם בדרך כלל ברמה שלא נתקלו בה העונה בליגת העל. משחקים שבהם הכושר הגופני, הפיזיות, הטכניקה ומהירות הביצוע הם אתגר ממשי לכל אלופת ישראל. ועל אחת כמה וכמה אם תצליח להגיע מהמוקדמות לשלב הבתים.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. אירופה תהיה קשה יותר מהליגה (מאור אלקסלסי)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. אירופה תהיה קשה יותר מהליגה (מאור אלקסלסי)

אני כותב על כך מפני שבקיץ האחרון הודחה מכבי תל-אביב לא מליגת האלופות, אלא במוקדמות הליגה האירופית החלשה יותר. את שלב הבתים היא כבר ראתה רק דרך הטלוויזיה. אמנם הקבוצה עלתה לסיבוב הפלייאוף של מוקדמות הליגה האירופית, אבל ב-30 באוגוסט היתה זו סארפסבורג מנורבגיה שעלתה על חשבונה לשלב הבתים. הקבוצה הנורבגית הגיעה לנתניה ביתרון 1:3 מהמפגש הראשון עם מכבי. שני שערים של אצילי ( בפנדל) ושל עטר, העניקו תקווה למחוק את הפיגור מהמשחק הראשון, אבל סרפסבורג הבקיעה בדקה ה- 81 בכדור עונשין מ- 11 מ' והפסידה "רק" 2:1, תוצאה שקבעה 3:4 לזכותה בסיכום שני המשחקים. הלקח ברור – אין משחקים קלים, אין יריבות קלות.

כך או כך, כאמור, מכבי תל-אביב עדיין לא אלופה. ובכל זאת תמיד טוב להרחיק לראות. כמי שכבר היתה בעבר בשלב הבתים של ליגת האלופות, עבור מכבי להצליח לשוב לשם זהו אכן אתגר של ממש. חוויה מרגשת לשחקנים, למאמן, לכל הצוות המקצועי ובוודאי גם לאוהדים. מכבי תל-אביב חוותה זאת ב- 2004, אז הוגרלה לבית אחד עם באיירן מינכן, יובנטוס ואייאקס. הצהובים צברו 4 נקודות, בזכות ניצחון 1:2 על אייאקס ותיקו 1:1 עם יובה. גם בעונת 2015/16 העפילה מכבי לשלב הבתים, שם התמודדה עם פורטו, צ'לסי ודינמו קייב. היא סיימה את הקמפיין הזה ללא נקודות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי