השקעת אמיר כבירי בהפועל תל אביב: למעלה מ-62 מיליון שקל

אמיר כבירי. לאן נעלם הכסף
אמיר כבירי. לאן נעלם הכסף | צילום: אריאל בשור

יממה לפני הגשת דו"ח הפירוק, לידי ספורט1 הגיע מסמכים לפיהם הבעלים היוצא השקיע כ-42 מיליון ברכש וטען בחקירה: "שילמתי גם כספים שלא הייתי ערב להם. מי שרוצה לעשות 'ויברח' לא חותם על ערבויות אישיות"

(גודל טקסט)

מפרקי הפועל ת"א, עו"ד שאול קוטלר ורו"ח חן ברדיצ'ב, יחשפו מחר (שלישי) את דו"ח החקירה המלא בעניין התפרקותה הפיננסית של הפועל ת"א לפני כשנתיים. עוד לפני כן צפוי בעליה לשעבר של הקבוצה, אמיר כבירי, לפרסם היום בצהריים פרטים נרחבים מהיקף השקעתו של המועדון.

כבירי, ששוהה בימים אלה בחו"ל, יפרסם במלואו את הנתונים הפיננסיים של המועדון בזמן שהיה בבעלותו, כמו גם את גובה החובות ביום העברת זכויות הניהול לידיו – שעמדו אז על כ-90 מיליון שקל. על פי חלק מהמסמכים שהגיעו אתמול לידי "ספורט1" עולה כי היקף השקעתו של כבירי בהפועל ת"א עמד על 62 מיליון שקל, מהם רכישת שחקנים בגובה 42 מיליון שקל, כיסוי חלק מחובות המועדון בעלות של 16 מיליון שקל ורכישת מניות בשווי כשלושה וחצי מיליון שקל.

כבירי, שכל הערבויות שהעמיד כנגד השקעותיו (בגובה של כ-15 מיליון שקל) מומשו, נחקר ארוכות בידי עו"ד קוטלר וניסה לשפוך אור על המניעים שהובילו אותו לחלק מההחלטות שקיבל. בין השאר טען כבירי כי לא ידע על היקף החובות העצום שבו שקועה הפועל ת"א, וכשנשאל מדוע לא ביצע בדיקת נאותות קודם לרכישת המועדון, השיב כי במצב המועדון אז, הליך שכזה היה עלול לקחת חודשים ארוכים, בעוד הזמן לרכישת המועדון בטרם יעבור להקפאת הליכים ופירוק עמד על כשבועיים בלבד.


כבירי. לא ידע על היקף החובות העצום שבו שקועה הפועל ת"א? (דני מרון)

"העמותה בראשות בארי בן זאב הייתה יכולה לקחת את המועדון לפירוק, אבל במקרה הזה לא הייתי מגיע", אמר כבירי בחקירתו, "באתי להפועל ת"א בתור תורם, וזה נגמר בהשקעה של כ-60 מיליון שקל".

על הטענות לפיהן כבירי התכוון לנטוש את המועדון ולהימנע מכיסוי חובותיו סיפר כבירי בחקירה כי גם לאחר שידע שהמועדון צפוי ללכת להקפאת הליכים, חתם על ערבות אישית לחברת "נייקי" בגובה של כ-900 אלף שקל. "יש לי אחריות כלפי המועדון, שילמתי גם כספים שלא הייתי ערב להם", הבהיר כבירי והוסיף: "מי שרוצה לעשות 'ויברח', לא חותם על ערבויות אישיות".

עוד נשאל כבירי בחקירתו מדוע רכש שחקנים על חוזים כה גבוהים. על כך השיב כי כל חוזי השחקנים שולמו מכיסו ולא מקופת המועדון, כפי שנטען. "גם כיום, אחרי הקפאת ההליכים, אני עדיין משלם מכיסי על רכישת ארון שוינפלד ובן רייכרט", העיד הבעלים לשעבר.


"אני עדיין משלם מכיסי על רכישת ארון שוינפלד ובן רייכרט" (אודי ציטיאט)

ואכן, על פי מסמכים שהגיעו לידי "ספורט1", עולה כי כבירי שילם על שחקנים מכיסו. כך למשל שילם מחשבונו הפרטי בבנק דיסקונט סכום של 530 אלף יורו לקבוצה הרומנית טרגו מורש עבור הקשר קלאודיו בומבה.

מעורך דינו של אמיר כבירי, עו"ד עדי בראונשטיין, נמסר בתגובה: "אמיר כבירי נחקר מול קוטלר, התייצב לכל החקירות ופירט בפניו את כל הפעולות וההשקעות שביצע במועדון, כולל הגשת אסמכתאות. עם פרסום הדו"ח של עו"ד קוטלר נוכל להתייחס בצורה עניינית ורצינית לדברים שייכתבו בו. במידה וקוטלר יטען במסגרת הדו"ח הסופי טענות כאלה ואחרות בנוגע להתנהלותו של כבירי, נוכל להתייחס אליהן רק לאחר שהן ייפרשו בפנינו בצורה מלאה".


אמיר כבירי (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי