לוי העביר את האימון: "מי שלא יכול להתרומם מהמצב שיפרוש"

אלישע לוי
אלישע לוי | אודי ציטיאט

יושב הראש מתלבט לגבי פיטוריו של המאמן וייתן לו צ'אנס נוסף על הקווים נגד מכבי חיפה. בין המועמדים: גיא לוזון, חיים סילבס וקובי רפואה. לוי ערך שיחה קשה עם השחקנים, ברוסו יחזור תוך שבועיים-שלושה

(גודל טקסט)
לאחר ההפסד הכואב אמש (ראשון) להפועל חדרה, ובצל סכנת עזיבתו של המאמן אלישע לוי, המאמן הגיע הבוקר לאימון מכבי פתח תקווה. כפי שפרסמנו אתמול מעמדו של אלישע לוי מעורער מאוד ובמועדון עדיין קיימת התלבטות בנוגע למעמדו, ולאחר שיחה עם היו"ר אבי לוזון לוי צפוי לעמוד על הקווים כצ'אנס אחרון במשחק מול מכבי חיפה בשבת. גיא לוזון, חיים סילבס וקובי רפואה כבר הוזכרו כמועמדים לתפוס את מקומו.


המאמן אסף את שחקניו לפני האימון ואמר להם: "אתם צריכים להרים את הראש. לא שיחקנו טוב אבל צריך להתרומם. מי שלא יכול להתרומם מהמצב הזה, עדיף שיפרוש".



כבר במחצית, לאחר פיגור כפול, לא היה רגוע בחדר ההלבשה של פ"ת ולוזון שוחח עם השחקנים, ואמר להם בתקיפות: "תתעוררו על החיים שלכם, מול מי אתם בפיגור". השיחה כאמור לא עזרה, כאשר פ"ת ספגה שער נוסף במחצית השנייה והובסה. בסיום, לוזון כבר לא דיבר, ולטענת השחקנים זה הדבר שהכי מדאיג. בין השחקנים דווקא פרץ ויכוח שכל שחקן החל בסדרת האשמות, כשגם הקשר גידי קאניוק אמר: "אין לנו כבוד". המאמן אלישע לוי נכנס לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "במצבים כאלה עדיף שתהיו בשקט. אני לא קונה את הדברים האלה".



גיא לוזון. היה עומד על הקווים לו רק היא רוצה בכך? דני מרון)


"אבי עדיין מתלבט" סיפרו מקורביו. "יכול להיות שהוא ייקח עוד כמה שעות לחשוב. כרגע עם כל הפציעות גם אין שחקנים. בלי השחקנים שחסרים, אף מאמן לא יוציא נקודות בשבת מול מכבי חיפה. גם זה לא שמצב המאמנים בשוק כ"כ טוב, כי סילבס רק פוטר עכשיו וגיא לוזון כרגע לא רוצה לחזור". בכלל, בפ"ת מספרים כי אם גיא היה רוצה לחזור, הוא כבר היה עומד על הקווים עוד בשלב מוקדם יותר והדבר מעיד על כך שגם הפעם הוא לא ישתכנע.


גורם בכיר אחר ביקר את המצב: "זה נכון שלאלישע היה סגל חסר, אבל מצד שני איזו אלטרנטיבה כבר הייתה ממול". הציטוט הזה ממחיש אולי יותר מכל את המצב בפ"ת: בקבוצה מודעים לעובדה שסגל השחקנים חסר ואפילו קצר, אבל גם בקרב השחקנים מדברים על אנרגיות חסרות. אתמול, מרבית השחקנים ברחו תוך דקות ספורות לאוטובוס בשתיקה. "הקבוצה כבויה", הם סיפרו בסיום. "האחריות היא כמובן גם עלינו, אבל שפת הגוף וכל המסביב נראים רע".



מעמדו נפגע משמעותית. אלישע לוי (אודי ציטיאט)


קשה להגיד שהסיטואציה לא הייתה באוויר. מעמדו של לוי היה מעורער עוד לפני הפגרה, כשהניצחון מול מכבי נתניה הוא בעצם זה שהשאיר אותו בתפקידו, שכל תוצאה אחרת באותו משחק עם שער הזוי של חביב חביבו, הייתה גורמת ככל הנראה לסיום דרכו. "צריך להגיד את האמת, חוץ מניצחון על בית"ר במחזור הראשון, קשה למצוא משחק ששכנענו בו. משהו לא עובד בקבוצה הזאת וזה נראה רע מאוד כרגע".


ומה בנוגע לפצועים? חביב חביבו יעבור במהלך השבוע ניתוח בכף רגלו, כשתקופת ההחלמה היא בין חודשיים לשלושה כשבינתיים, פ"ת קיבלו החלטה עקרונית להקפיאו והחלו כבר בחיפוש חלוץ חדש. לאחר בדיקה, בפ"ת גילו כי הביטוח הרפואי של השחקן יכסה 75% ממשכורתו עד חודש מארס ובחודשים האחרונים ייאלצו בפ"ת להשלים את משכורתו.


הקרע ממנו סובל דידייה ברוסו בשריר הירך האחורי הוא קטן ממה שחשבו בקבוצה וזמן ההחלמה צפוי להיות בין שבועיים לשלושה. מוחמד סרסור סיים כאמור את העונה לאחר הניתוח במיניסקוס ובינתיים, סוכנו אוהד כהן, מקיים עם המועדון שיחות על הארכת חוזהו שאמור להסתיים בעוד כשנתיים.


פאדי זידאן, החלים מפציעתו, אך לא נכלל אמש בסגל, כשבינתיים הפועל כפ"ס והפועל נצרת עלית מהליגה הלאומית, מעוניינות לצרפו ומעניין יהיה לראות אם בפ"ת יסכימו לשחררו.



הלם גדול במכבי פתח תקווה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי