רשמית: אופיר חיים פוטר, רפואה חזר להפועל ת"א

קובי רפואה
קובי רפואה | לירון מולדובן

כחודש לאחר השינוי על הקווים, הנהלת האדומים בחרה לסיים את דרכו של מי שהגיע מעפולה והשיבה לתפקיד את המאמן שפתח את העונה לבקשת השחקנים ותמיכתם של תושב וגרינברג, שדחפו למהלך. הבכורה המחודשת: בדרבי

(גודל טקסט)

רק לפני כחודש ימים מונה אופיר חיים למאמן הפועל תל אביב בעקבות רצף של תוצאות מאכזבות תחת קובי רפואה, אבל 40 יום בתפקיד הספיקו לראשי האדומים והם הודיעו היום על פיטוריו – ושעות ספורות לאחר מכן גם על החזרת רפואה, מי שהצטרף לקבוצה עוד במהלך העונה שלה בלאומית, עלה איתה בחזרה לליגת העל וגם היה האחראי על בניית הסגל בקיץ.

"לאחר שיחה בין הבעלים שרון ניסנוב למאמן אופיר חיים, הוחלט כי האחרון יסיים את תפקידו במועדון", הודיעה הפועל תל אביב. "הבעלים החליטו כי במצב שנוצר, הקבוצה זקוקה לשינוי בעמדת המאמן. אנו מודים לאופיר על תקופתו במועדון ומאחלים לו הצלחה רבה בהמשך הדרך". בשעה 23:04 נמסר על חזרת רפואה למועדון בחוזה לשנה וחצי, כשמשימתו הראשונה למעשה תהיה כבר ביום שני הבא בדרבי נגד מכבי תל אביב.

חזרתו של רפואה למועדון למעשה נסללה לאחר ששחקנים בקבוצה וכן הבעלים זאב גרינברג ומאיר תושב פנו אל האחים ניסנוב וביקשו להחזיר את המאמן קובי רפואה – מי שהחל את העונה, בנה את הסגל וממילא מקבל משכורת לשלושת החודשים הבאים, כך על פי הסיכום עמו עם סיום דרכו. כאמור הוא חתם על חוזה מחודש לעונה וחצי.

אשר לאופר חיים, המאמן היוצא הדריך בסך הכל שמונה משחקים מאז הצטרף מהפועל עפולה מהליגה הלאומית ורשם שני ניצחונות (אחד בגביע על הפועל קטמון), ארבע תוצאות תיקו ושני הפסדים. כבר הבוקר דיווחנו על אכזבת ענק בהפועל תל אביב בעקבות ההפסד אתמול (שבת) 1:0 לעירוני קריית שמונה והיכולת החלשה של הקבוצה, שאינה מצליחה להשתחרר ועדיין קרובה עד מאוד לקו האדום ובעיצומו של משבר עמוק.

אופיר חיים.
אופיר חיים. שילם את המחיר לאחר 40 יום בתפקיד (מאור אלקסלסי)

חיים האמין כי הקבוצה תמשיך לנצח לאחר ה-0:2 על סכנין ותוכל ליצור המשכיות, אבל האדומים לא הגיעו למשחק בצפון. בקבוצה טענו כי אם הייתה המשכיות והיה ניצחון בקריית שמונה חלום הפלייאוף העליון היה נמשך, ועכשיו הוא כבר לא קיים – ומכאן ההחלטה לפטרו.

בסביבת המועדון אמרו עוד הבוקר: "לא הצלחנו להרים את הנקודות שהיו מונחות על הדשא ממש ולחזור הביתה עם שלוש נקודות. זו הייתה הזדמנות ענק לנצח כי קריית שמונה הייתה פגיעה ובלחץ גדול יותר. ההרכב שעלה אינו מתאים למשחקי תחתית, וההפסד הוביל לשבוע הכנות מעצבן לקראת מכבי תל אביב".

חיים אמר רק אתמול על עתידו: "אני לא חושב על עתידי, רק בריאות והכול בסדר. אחרי המשחק אני לא מסתכל על משהו אחר, רק על הדרבי נגד מכבי תל אביב ומעבר לזה לא מעניין אותי שום דבר. כל קבוצה בליגה הזו רחוקה ממכבי תל אביב ונעשה הכול לצמצם את הפערים כי דרבי זה דרבי".


רק אתמול נשאל על עתידו וטען שהכל בסדר. אופיר חיים (אודי ציטיאט)

במועדון בין השאר נמתחה ביקורת מקצועית על הושבתם של שי אליאס ורמזי ספורי על הספסל והעדפתו של הגנאי הצעיר עמנואל בואטנג חסר הניסיון והמנהיגות, תוך מתן שבחים לגנאי שבסך הכול לא השלים שני משחקים. בסביבת המועדון הבהירו: "לקחת את עמנואל בואטנג כדוגמא לשחקנים האחרים זה מהלך ממש לא רציני שמתאים לצוות מקצועי מליגה א'".

הבעלים פועלים לצרף לאלתר שחקן או שניים מלבד החלוץ הליטאי נריוס ואלסקיס כבר בחלון ההעברות שייפתח ביום שלישי הקרוב. בין השמות שעל המדף נמצאים חנן ממן, ערן לוי, ניב זריהן, קלאודמיר פריירה ונבדקת גם החתמתו של קשר זר. ואלסקיס נמצא בתקופת אימוני הכשרה כדי לקדם את כושר המשחק שלו ומסתמן שלקראת המשחק נגד בני יהודה בעוד שלושה מחזורים הוא יהיה בסגל.

הקשר ניר לקס נפצע אתמול והוחלף והוא סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי ועשוי שלא לשחק בדרבי. לקס, ששיחק בכל משחקי הקבוצה העונה, יעבור בתוך 24 שעות בדיקה לאבחון הפציעהומשך ההיעדרות.

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים.
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים. "לא רציני לקחת את בואטנג כדוגמה לשחקנים האחרים" (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי