אלישע לוי: "גם את מוריניו פיטרו. הכי קל להפיל על המאמן"

אלישע לוי
אלישע לוי | אודי ציטיאט

מאמן מכבי פתח תקווה היוצא פתח את הלב במסיבת עיתונאים: "הגעתי אחרי הנבחרת, אז כולם חשבו שניקח את הצ'מפיונס. אני מאוכזב, אבל לא פגוע. המאמנים הכי גדולים באים והולכים, מקום 7-8 לפ"ת זה ריאלי"

(גודל טקסט)

פחות מיומיים אחרי פיטוריו ממכבי פתח תקווה, המאמן היוצא אלישע לוי ערך הבוקר (שלישי) מסיבת עיתונאים ובה נפרד מהקבוצה וסיכם את הקדנציה שלו במועדון.

"התחושות הן תחושות של אכזבה", פתח לוי, "אני מעל 25 שנה במקצוע הזה, וזו הפעם השנייה שמפסיקים לי חוזה באמצע. זה לא הרבה, אבל זה תמיד לא נעים ומאוד מאכזב. אבל זה חלק מהמקצוע. כלומר, כשאתה מאמן כדורגל, במיוחד בתנאים של היום, הסיכון הוא מאוד גדול אבל יש גם דברים מאוד טובים. יש הרבה מאוד דברים במקצוע הזה שאני אוהב ויש דברים מאוד לא נעימים שמתמודדים איתם. אכזבה, אבל לוקחים כמה ימים וממשיכים הלאה".

תחושת פגיעה: "אני לא פגוע מפני ששוב, אני מנוסה. מאמן כדורגל לא יכול לא לקחת בחשבון שלא לעולם חוסן. גם את מוריניו פיטרו. לכל מאמן זה קורה. אני לא פגוע כי לי היו יחסים מאוד טובים עם אבי, יחסי עבודה מאוד קרובים ובסופו של דבר הוא לקח החלטה. אז אני יכול להתאכזב, אבל אני לא פגוע".

לוי.
לוי. "לא ראיתי את מכבי פתח תקווה לא מחויבת" (אודי ציטיאט)

נסיבות הפיטורים: "מבלי להיכנס יותר מדי לשיחה שהיתה ביום ראשון, הפיטורים שלי כבר היו באוויר שבוע קודם. שיחה כזו אנחנו תמיד עושים אחרי משחק וההחלטה היתה של אבי, אבל ישבנו בשיחה כולנו מתוך אהבה למכבי פתח תקווה ואבי שאל מה אפשר לעשות כי להציל את הקבוצה. אני הייתי במצבים פי מאה יותר קשים מעכשיו ואמרתי לו: 'זה מאוד פשוט, אנחנו נקלענו לליגה מאוד מאוד צפופה, יש קבוצות הרבה יותר טובות מאיתנו שנמצאות מתחתינו, המאבק על כל נקודה הוא מאוד קשה'. זה שילוב של כמה גורמים. פתחנו טוב את השנה ואחר כך בגלל הסגל הצנוע ופציעות של מספר שחקנים נקלענו למצב שהקבוצה לא הביאה תוצאות.

"צריך לדעת ללכת לתהליך מאוד ארוך, מה שצריך זה לחכות וזה מה שאמרתי לו, שאנחנו עושים כל מה שצריך מבחינת שינוי מערכים ושינוי אימונים ולעשות שיחות אישיות ולדבר עם הקבוצה. אלה דברים שיכולים להביא את הקבוצה למצב אחר. חוץ מאשר שפצועים יחזרו, שעם זה אין מה לעשות. וכשהגענו לינואר ראינו שהקבוצה מאוד מתקשה בכל מה שקשור לכיבוש שערים בתקופה האחרונה וזו נקודה שצריך לחזק אותה. אני לא ראיתי את הקבוצה שלנו, למעט המשחק נגד הפועל חדרה, לא מחויבת או לא עובדת ולא עושה מה שצריך, לכן אני חושב שיש פה שילוב של כמה דברים. צריך להיות בסוג של מאבק וזה הסגנון שלי, ככה אני תמיד הצלחתי, וצריך להחליף מערכים ולעשות מה שצריך כדי להביא את הקבוצה למצב אחר ואז מצליחים. מכבי חיפה לפני שלושה שבועות היו במצב של או פלייאוף תחתון ומאבק על הירידה או להתקרב לפלייאוף העליון, שלושה ניצחונות רצופים והם בחלק העליון. היתה לנו נקודה כזו נגד חדרה, פספסנו ולא ניצלנו אותה, ועכשיו פחות או יותר מכבי פתח תקווה עם סיכוי פחות טוב לפלייאוף העליון אבל עדיין תמיד יש סיכוי, זו ליגה מאוד צפופה".

האם היה עושה משהו אחרת: "תמיד, אבל אני לא יודע אם היינו יכולים. כשאני מדבר על עובדות אני לא מנסה לתרץ שום דבר. אם הגענו למצב שפיטרו אותי כנראה שגם אני אחראי לזה. אני לא בורח מאחריות, רק מנתח את הדברים".

לוי.
לוי. "חוץ מלהחזיר פצועים, עשיתי הכל" (אודי ציטיאט)

רמת הציפיות: "מבחינתי רמת הציפיות היתה בדיוק במקום הנכון. הבעיות מתחילות כשיש פער בין רמת הציפיות לבין מה שהקבוצה משיגה. כשאני הגעתי למכבי פתח תקווה ידעתי שאני בא למועדון משפחתי, מסודר, סגל צנוע. בתקופה שלי לא הבאתי הרבה שחקנים. הבאתי שני שחקנים מכיוון שאי אפשר היה להביא יותר. הצפי היה להגיע לפלייאוף עליון, שזו תהיה הצלחה אדירה, אבל מקום 7-8 זה מקום ריאלי שזה מה שאמרתי אז וזה מה שאני אומר היום. הליגה הזו השנה היא לא כמו בעבר, שבשלב הזה בעונה כבר היו שתי יורדות. זו ליגה מאוד מאוד צפופה, גם אם אפשר להתווכח על האיכות, ואם אתה במקום שאפשר להשתחל ממנו לפלייאוף העליון זה מספיק".

ההבדל בין אימון נבחרת לאימון קבוצה: "זה מאוד אינדיבדואלי. אני באתי מהנבחרת אז בוודאי שבשוק המקומי האפשרויות הן לא גדולות. אז יכול להיות שכולם חשבו שכשאני אחרי הנבחרת הגעתי למכבי פתח תקווה כולם חשבו שניקח את הצ'מפיונס. זה לא עובד ככה. הדבר הכי חשוב במשחק הזה זה השחקנים. אני באתי עם אנרגיות מטורפות. בשבעה חודשים כל יום באמת נהניתי מהעבודה, נהניתי משיתוף הפעולה עם אבי. עשינו גם דברים טובים פה. קידמנו חמישה שישה שחקנים צעירים בגיל נוער, שזה לא פשוט עבור קבוצה שנאבקת בליגה כזו. מהנוער היום הם שחקנים לגיטימיים. כלומר, הדרך היא נכונה ואני אומר את זה גם עכשיו. אבל היא קשה כי כשמתחיל הלחץ והתחתית בוערת אז צריך לדעת להתמודד עם זה. וזה אומר בשקט, לבחור את הדרך, ואני בטוח שאחרי השנה הזו, אם מכבי פתח תקווה תסיים את הליגה במקומות 7-8 כמו שהיא היתה, היא עדיין הרוויחה המון כי יש לה בסיס מאוד גדול של שחקנים צעירים שיתנו את הטון בהמשך. כמובן משזו רק דעתי ואני לא אומר מה לעשות כי זה לא התפקיד שלי".

מה הלאה: "אני יומיים אחרי פיטורים. צריך להתארגן קצת. אני אוהב את המקצוע הזה, וצריך לראות. כמאמן כדורגל אף פעם אי אפשר לדעת מה ילד יום, מה יהיה מחר. נראה הלאה".

אבי לוזון.
אבי לוזון. "נהניתי משיתוף הפעולה איתו" (אודי ציטיאט)

על מוראד מגמאדוב: "בשבעת החודשים האלה עבדנו בעבודת צוות מאוד טובה. אבי סיפק לנו את כל התנאים וכל מה שאפשר, אני לא מדבר על תקציב אלא על תנאים לעבודה. עומר גולן ומוראד וכל הצוות שזו ההזדמנות שלי להגיד להם תודה. יש פה צוות טוב שאני בטוח שעשה את המקסימום, אבל צריך לדעת להיות מוכנים למרתון".

"זה לא הוריד לי בהוא זה מהאנרגיות. אנרגיות יש לי, אני אוהב את המקצוע הזה, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שכשמגיעים לטופ, ואני אימנתי בנבחרת, אז גם למאמן כמו לשחקן וכמו ולקבוצה יש תקופות פחות טובות. היום אני יכול להגיד בוודאות שאני מאמן יותר טוב, תמיד הניסיון עוזר. בדרך יש כישלונות ולא יעזור שום דבר, נתתי בתור דוגמה את מוריניו, המאמנים הכי גדולים באים והולכים כי ההצלחה בקבוצת כדורגל תלויה בהרבה מאוד גורמים. זה מתחיל בבנייה של הקבוצה ובכימיה ובאירגון ולא תמיד זה מתאפשר".

"אני אדם אופטימי", הוסיף לוי, "אני מסתכל קדימה, על האתגר הבא שיבוא, וככה אני גם מלמד את השחקנים. רוצים לצאת מהמצב הזה? הפסדנו במשחק הקודם – ננצח במשחק הבא. צריך להסתכל אחרת על הדברים".

על הקווים מול אופיר חיים.
על הקווים מול אופיר חיים. "לא הגיוני ש-11 מאמנים הולכים בחצי עונה" (אודי ציטיאט)

חילופי המאמנים בליגת העל: "זה דבר לא נורמלי. הכי קל זה להפיל על המאמן, אבל אני לא חשוב שזה נכון. אם 11 מאמנים הולכים בחצי עונה, אולי יש מאמן אחד לא טוב או שניים או שלושה, אבל זה לא הגיוני. אני מבין את הלחץ של התוצאות, של המדיה וזה בסדר, אבל אם זה כל כך הרבה צריך לבדוק דרך אחרת, זה לא רק המאמנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי