אבוקסיס: "הייתה הצעה טובה ואני לא יכול להציב אולטימטום"

אבוקסיס
אבוקסיס | אריאל שלום

לקראת המשחק נגד הפועל רעננה, מאמן בני יהודה התייחס ראשונה למכירת ירדן שועה למכבי חיפה: "חשבנו למכור אותו בקיץ, אבל זו הייתה עסקה טובה לכל הצדדים"

(גודל טקסט)

בני יהודה תפגוש בשבת הקרובה את הפועל רעננה באצטדיון רמת גן ותנסה להמשיך במומנטום החיובי, אחרי הניצחון הגדול 1:3 נגד הפועל באר שבע במחזור שעבר. לאימונים הצטרף מוסא טראבין, ששיחק באיכסל וכעת יחל להיבחן בקבוצה.

המאמן יוסי אבוקסיס התייחס הבוקר להכנות הקבוצה לקראת המשחק והגיב לראשונה על מכירתו של החלוץ ירדן שועה למכבי חיפה: "ברור שזו הייתה הצעה טובה לבני יהודה והצעה טובה לשחקן עצמו. כשיש עסקה כזו שטובה לכולם, ונכון שירדן היה חשוב לנו מבחינה מקצועית, אז בכדורגל כמו בכל העולם, קבוצות גדולות מוציאות כספים וקונות ממועדונים פחות גדולים, אני לא ממציא שום דבר. נכון, זו אמצע העונה, אבל החלטנו כולנו יחד ללכת על המהלך הזה ואנחנו בתור קבוצת כדורגל חזקה, נצטרך להמשיך ביכולת שלנו. כמועדון זו היתה עסקה טובה".

אם הוא זה שהמליץ לבעלים ברק אברמוב, אחרי מכירת שועה, שלא למכור גם את איסמעילה סורו ומאוויס צ'יבוטה "אני לא מאמין שעד סוף השנה מישהו מהשחקנים יימכר. אני אף פעם לא מעמיד תנאים לבעלים. קודם כל אני שמח שרוצים את השחקנים שלנו וזה מחמיא לנו בתור מועדון. יחד עם זאת אי אפשר לעשות מלא מהלכים בינואר, אפשר לשחרר שחקן אחד משמעותי ולא יותר ונצטרך להתחזק בעוד שחקנים, ברק בחור הגיוני ומבין את המצב".


"לא יכול לתת אולטימטום לבעלים". אבוקסיס על שועה (מאור אלקסלסי)

על חסרונו של שועה בפן המקצועי: "אתם יודעים איך זה, כשלא יילך יגידו שירדן חסר, כשננצח יגידו שהקבוצה חזקה. יש מקום אחד שבו אפשר להוכיח וזה על המגרש. אמרתי לשחקנים שעכשיו נצטרך להראות שאנחנו קבוצה חזקה. כמובן שירדן עשה פה דברים מדהימים, הוא השתדרג פה מקצועית וכלכלית ואני שמח מאוד על ההתקדמות שלו, אבל אנחנו קבוצה טובה וראיתם שנגד באר שבע חסרו שני שחקנים טובים ושיחקו אחרים שעשו את העבודה".

אם ניסה לשכנע את אברמוב למכור את שועה רק בסיום העונה: "הייתה הצעה ואני לא יכול לתת אולטימטום לבעלים. המחשבה המקורית הייתה למכור בקיץ, אבל ההצעה הייתה מיידית ויכול להיות שבסוף העונה כבר לא הייתה הצעה, אנחנו יודעים מה זה כדורגל. גם השחקן עצמו וגם אנחנו, החלטנו ככה".


צירופו של סגס תאמבי:
"הוא לא התאמן מתחילת העונה, אבל הוא בחור מאוד מחויב. אימנתי אותו בסכנין והוא שחקן מאוד מוכשר ומקצוען. הוא קודם כל בנאדם, אצלנו אנחנו רוצים בבני יהודה שקודם כל תהיה בנאדם לפני שאתה שחקן, אני מאמין שתוך שבועיים שלושה הוא יוכל להיות בסגל".


צפוי להיכלל בסגל מהחודש הבא. תאמבי במעמד החתימה (דוברות המועדון)

המשחק הקרוב נגד רעננה והעובדה שמגיעים אחרי ניצחון על באר שבע: "רעננה בכל מצב, גם אם היינו באים אחרי הפסד או ניצחון, זו קבוצה טובה, כזו שתמיד קשה מולה. אחד הדברים שאני חוזר עליהם מתחילת העונה זה שאני מאוד אוהב את הרעב כאן בקבוצה שלי. זה מה שמייחד אותנו השנה. גם אתמול, היה אימון תחת מבול והשחקנים כבר מחכים לשבת. אני חושב שהשחקנים שלי יידעו לעשות את זה אחרי הרבה ניצחונות, וכמובן שנצטרך להיות טובים וחדים".

על כך שאברמוב אישר שהייתה הצעה למינויו במכבי חיפה: "אנחנו יודעים שזה נכון. אנחנו חוזרים חודשיים לאחור וזה לא נכון מבחינתי להתעסק בזה שוב. זה נכון שזה היה תלוי בברק וגם בהחלטה שלי, כי יכולתי לעזוב הכל וללכת, אבל לא עשיתי את זה כי אני מחויב באופן אישי לברק. אני מחויב לצוות שלי, לשחקנים, למועדון הזה ואומרים לי שאולי בעתיד הצעה כזו לא תחזור, כי בכדורגל הכל מומנטום, אבל לפחות אני ישן בשקט בלילה ויודע שלא פגעתי באנשים ולא בברק שהוא מאוד יקר לי. בעתיד נדע אם החלטה היתיה טובה או לא".

מעמד המאמן לאחר הכנס שנערך: "לא בא לי להיכנס לזה בכלל, אני מסתכל רק על מה שאני עושה ומה שטוב לי. כשהייתי בסכנין הייתה לי שם תקופה מדהימה ולא רציתי לפגוע בהם וגם עכשיו בבני יהודה, שכל כך כייף לי פה ולא רציתי גם כאן לפגוע. זה עניין של מחויבות למקום ובסופו של דבר ההחלטות שקיבלתי הן החלטות טובות כי מעריכים אותך ככה. אני מסכים שזה הדדי ואם אתה נותן כבוד אתה גם מקבל חזרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי