אחרי 29 שנים בלי אליפות: ליברפול חוששת משחזור תסריט האימים

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | AFP

המייטירדס זכו באליפות אנגליה בפעם האחרונה ב-1990. הסטטיסטיקה אומרת: רק פעמיים קבוצה שהובילה את הטבלה בחג המולד, לא זכתה בתואר. בשני המקרים, ניחשתם, זו הייתה ליברפול

(גודל טקסט)
ליברפול זכתה באליפות אנגליה בפעם האחרונה ב-1990. מי שנולד באותה שנה, הוא כבר בן 28-29 ואם מדובר באוהד ליברפול, הוא עבר שליש מחייו בלי לראות את המייטירדס מניפים את צלחת האליפות. בחג המולד ליברפול הוליכה בליגה בפעם השלישית מאז שהפרמיירליג הוקמה ובעשור האחרון רק פעמיים קבוצה שהובילה בטבלה בחג המולד, לא זכתה בתואר ובשני המקרים האלה אכן ניחשתם, זו הייתה ליברפול.


יורגן קלופ נשאל לפני משחק העונה מול מנצ'סטר סיטי אם זה יקרה בפעם השלישית, אחרי שבעונת 2008/9 ליברפול הוליכה את הטבלה ועדיין סיימה שנייה ואיבדה את התואר למנצ'סטר יונייטד, ובעונת 2013/14 זה היה אפילו יותר טרגי כאשר איבדה את התואר למנצ'סטר סיטי אחרי סיפור ההחלקה המפורסם של סטיבן ג'רארד.


העונה זה לא היה אמור לקרות, אבל הסימנים מתחילים להתאסף ולאותת שזה אפשרי. ליברפול מוליכה ערב המחזור שלפנינו בארבע נקודות על פני מנצ'סטר סיטי, אחרי שהיא הפסידה לראשונה העונה במשחק העונה באיתיחד לסיטי 2:1. אחרי כן עפה מהגביע האנגלי עם הפסד לא מתוכנן נגד וולבס 2:1 וקלופ כבר רשם הפסד שני רצוף העונה.



קלופ. האוהדים רוצים את תואר האליפות (gettyimages)


סיטי לעומת זאת כבשה 18 שערים בשלושה משחקים, העפילה לגמר גביע הליגה עם ניצחון 0:9 על ברטון והגומלין כבר לפרוטוקול בלבד ופפ גווארדיולה השווה את שיא הניצחונות בקריירה שלו אחרי שעשה זאת גם עם ברצלונה. זה מריח שסיטי אולי שוב תגנוב את הסוסים. ליברפול תצטרך לדפדף את שני המשחקים האחרונים הרחק מהזיכרון ולנצח את משחק הליגה הבא מול ברייטון בחוץ.


עונת 2008/9 הייתה שנת השיא של יוסי בניון בליברפול תחת המנג'ר רפא בניטס. הוא פתח ב-21 משחקים, יותר מבכל עונה אחרת, נכנס כמחליף ב-11 משחקים וכבש יותר מכל עונה אחרת באנפילד – שמונה שערי ליגה וגם בליגת האלופות היה בשיאו וכבש שער ניצחון בסנטיאגו ברנבאו נגד ריאל מדריד בנגיחה. לפחות ההתקפה של ליברפול הייתה לא פחות טובה מהיום, עם סטיבי ג'י מאחורי פרננדו טורס שהיה אז אחד חלוצים הטובים בעולם וסטיבי ג'י היה משגר לו כדורים מדויקים פנימה שהסתיימו בשערים. דירק קאוט וריאן באבל באגף ובניון מחליף ראשון. ושימו לב מי שיחק בקישור, חבי מסצ'רנו שהיה כוכב על והמאסטרו צ'אבי אלונסו אחד הפליימייקרים היותר טובים.



בניטס וטורס. משחזרים עכשיו את ימי הזוהר? (gettyimages)


יו"ר באיירן מינכן, קרל היינץ רומניגה, אמר לפני כמה ימים שאלונסו אחד השחקנים הכי מדהימים ששיחקו אי פעם בבאיירן מינכן. מאחור היו לליברפול את ג'יימי קארגר, מרטין שקרטל ודניאל אגר ופפה ריינה שהיה אחד השוערים הטובים באירופה ואפילו סמי הופיה עדיין היה בקבוצה. לכאורה, תלכיד מושלם שהיה צריך לזכות באליפות. בחג המולד הם דורגו ראשונים והקדימו את צ'לסי בנקודה וחשוב מזה את מנצ'סטר יונייטד בשבע נקודות ובסיום יונייטד זכתה בעוד אליפות והקדימה את ליברפול בארבע נקודות.


אחד השערים החשובים של העונה ההיא היה במחזור ה-31 כשבניון כבש בפולהאם שער ניצחון ב-0:1 בדקה ה-90. אז כתבו כל כלי התקשורת בעולם שליברפול היא הקבוצה הכי טובה באירופה. מחזור לפני כן ניצחה פולהאם את יונייטד 0:2. בניון נכנס בדקה ה-76, קיבל כדור נפלא מהקוסם ובימין בעט נהדר מזווית אלכסונית לרשת של מרק שוורצר. ליברפול דורגה ראשונה שתי נקודות יתרון על יונייטד. השאלה למה ליברפול לא זכתה אז באליפות והתשובה הייתה עומק הספסל.

בניון חוגג נגד פולהאם. אחד השערים החשובים בעונה ההיא (gettyimages)



לסיר אלכס פרגוסון היה אז את דמיטאר ברבטוב ולליברפול ספסל עם אנדריי וורונין, דיוויד אנגוג ונאביל אל זאהר. לוקאס לייבה היה מחליף קבוע של מסצ'רנו ואלונסו, אבל לא ברמה שלהם. ליברפול גם איבדה נקודות שטותיות נגד סטוק, פולהאם, ווסטהאם והאל ויונייטד גילתה אז את פדריקו מאקדה שנעלם לחלוטין ובגיל צעיר מאוד הוא כבש שערים חשובים ליונייטד.


וכאן אפשר לעבור לעונה הכי טרגית ב-2013/14 כאשר ברנדן רוג'רס עשה עונה קסומה עם ליברפול. המייטירדס הובילו את הטבלה בחג המולד וסיימו עם ההחלקה המפורסמת של סטיבי ג'י והתיקו 3:3 נגד קריסטל פאלאס שהביא בסופו של דבר את האליפות למנצ'סטר סיטי. ממש כמו שיכול לקרות העונה. בביוגרפיה השנייה שפרסם קשר ליברפול לשעבר, הוא תיאר מה עבר עליו אחרי אותו משחק מול צ'לסי של ז'וזה מוריניו שהגיע אז לאנפילד לקלקל את האליפות של ליברפול וניצח 0:2. שלושה מחזורים לסיום ליברפול עדיין הוליכה. באותו משחק שכבר נכנס לפנתיאון של חבורת הלוזרים בפרמיירליג החליק ג'רארד בדקה ה-45 מול צ'לסי כשהתוצאה הייתה 0:0 ודמבה בה כבש את השער הראשון.



האוהדים ותמונתו של המנג'ר הנערץ (gettyimages)


ג'רארד תיאר את הסיוט שעבר עליו אחרי המשחק: "ישבתי ברכב שלי והרגשתי את הדמעות נוזלות על פניי. לא בכיתי שנים, אבל בדרך הביתה לא יכולתי להפסיק. הדמעות המשיכו להגיע ולא יכולתי באותו רגע לומר לכם מה התרחש ברחוב. האם הייתה תנועה צפופה או האם הרחוב היה ריק. ההרגשה הייתה כאילו איבדתי בן משפחה. שיחקתי רבע מאה במועדון הזה ולא זכיתי בתואר. אפילו לא ניסיתי לעצור את הבכי ואותו אחר הצהריים באנפילד עבר לי בראש אלפי פעמים".


ליברפול הייתה אז קבוצה עם כוכבי על כמו פיליפה קוטיניו, ג'רארד עוד היה ביכולת טובה. ראחים סטרלינג החל לפרוח, ג'ורדן הנדרסון היה רכש טוב של רוג'רס ובחוד דניאל סטארידג' היה בשיאו עם 21 שערי ליגה וכמובן לואיס סוארס. עם התלכיד הזה הם היו חייבים לקחת אליפות אחרי 24 שנה ושוב נכשלו. המזל שוב בגד בהם. שני מחזורים לסיום עדיין היה יכול להיות שיוויון בין סיטי לליברפול אם רק במייטירדס היו מנצחים בלונדון את קריסטל פאלאס, אבל הם היו שבורים מהמשחק נגד צ'לסי ולמרות שהובילו 0:3 משערים של  ג'ו אלן, סטארידג' וסוארס הם ספגו בדקות (79, 81 ו-88) וליברפול התרסקה.
האם התסריט הזה שוב יחזור על עצמו?

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי