טרנר כבר ממש לא מבצר: הפועל באר שבע הרימה ידיים

הפועל באר שבע
הפועל באר שבע | דני מרון

החבורה של בכר רצתה עוד צלחת, אך איבדה את הבית ותכף היא יוצאת גם מתמונת הפלייאוף העליון. וגם: העוול שעושים לבלבול, מכירת שועה, ההתנהלות הלא ברורה של כץ והמועמד של עמיקם לתואר מאמן העונה

(גודל טקסט)

1. אם במכבי ת"א חיפשו את הפלומבה שאיתה סוגרים את המעטפה שנשלחת להגרלת מוקדמות ליגת האלופות בשווייץ באמצע יוני, היא הוצבה אמש בטרנר בין הספסל של ברק בכר לספסל של מרקו בלבול. יוספי, אלו, ממן, בן בסט, רז מאיר, עופרי ארד, לביא – אלה שמות של גארבג' טיים, גביע הטוטו, משחק אמצע שבוע מול קבוצה מליגה ב' בגביע. מעלים שחקנים כאלה כשמחפשים לחסוך פרמיות, שמכינים רשימות לעונה הבאה. נגמר, הודיעו רשמית, מכבי ת"א אלופה.

הבעיה היא שהאלופה היוצאת, יוצאת תכף גם מתמונת הפלייאוף העליון. זה קורה הרבה לאלופות שבאות לקחת עוד אליפות, מאבדות אותה ומתחילות להסתבך. זה היה הפסד שני של ב"ש בטרנר במסגרת הליגה, אבל קבוצה שמנצחת חמישה מתוך עשרה משחקי בית לא יכולה כבר לקרוא לאצטדיון שלה מבצר.

המפגש בין ב"ש לחיפה אתמול היה בין שתי קבוצות מאוכזבות – אחת כרונית והשנייה בהיכרות מחודשת – אבל רק אחת מהן נראית כבר כמה שבועות כאילו החליפו לה בטריות. והמצחיק הוא שלמרות שלמרקו בלבול יש חוזה לעונה וחצי, עדיין מכתירים את יוסי אבוקסיס למאמן הקבוצה בעונה הבאה. אולי די?


אולי די? בלבול על הקווים אמש בטרנר (דני מרון)

2. אם צריך באמת לבחור את מאמן העונה וההתלבטות היא בין ולדימיר איביץ' לאבוקסיס, נדמה שאתמול קיבלנו טוויסט בעלילה, ואיך לא ראינו את זה קודם. בלי פרדי פלומן ובלי קווין טאפוקו, הפועל חדרה ממשיכה במסעה המדהים מליגה א' צפון לסיבוב המוקדם הראשון בליגה האירופית (כפוף לאישור ניהול תקין או משהו דומה).

מה שעושה ניסו אביטן בחדרה לא קשור לשחקנים או לבעיות ניהוליות או להיעדר מגרש ביתי. הוא נותן לחדרה את הביטחון לשחק כדורגל, ולנצח משחקים שהיא מפגרת בהם. חדרה התרחקה אתמול 14 נקודות מהקו האדום, כשנותרו 15 משחקים לסיום העונה. קשה למצוא עוד קבוצה שהוגדרה כיורדת בטוחה שהבטיחה את הישארותה לפני ט"ו בשבט.

3. בניגוד למכירה של מנור סלומון תמורת שישה מיליון יורו לקבוצה בחו"ל, מובנת לחלוטין המחאה של אוהדי בני יהודה נגד מכירתו של ירדן שועה. ייאמר מיד: זו מכירה טובה לבני יהודה. מדובר במחיר גבוה לשחקן חצי מוכח, שמי יודע לאן יתפתח. לא בטוח שבני יהודה הייתה משיגה מחיר גבוה או דומה לזה בסוף העונה, ויכול להיות שזו הייתה הזדמנות למועדון קטן ליהנות מכסף של מועדון גדול.


בני יהודה נראתה כמו קבוצה שירדן שועה עזב אותה (דני מרון)

רק שיש שתי בעיות: האחת, בני יהודה מדורגת גבוה ממכבי חיפה, גם אם זמנית, ושתיהן נלחמות על מקום באירופה (בעונה כזו, בה מכבי ת"א זוכה באליפות לפני פתיחת אתר החרמון, זה חצי הישג). השנייה, אם נמכר שחקן תמורת 1.4 מיליון יורו, אפשר להשתמש בכסף או לפחות בחלקו כדי להביא תחליף או איזה שחקן שובר שוויון בתפקיד אחר. בני יהודה נראתה אתמול כמו קבוצה שירדן שועה עזב אותה. זו גם מחמאה גדולה לשועה, אך גם תמונת מצב עגומה למי שנשאר.

4. בואו נסיים את המחמאות להפועל חיפה ושרון מימר במשפט אחד: הקבוצה משחקת נהדר מאז שהוא הגיע, יותר טוב ממה ששיחקה בעונה שעברה.

עכשיו אפשר לעבור לעניין התמוה בעניין של הפועל חיפה: ההתנהגות כלפי שחקנים שחותמים בחלון ההעברות של ינואר בקבוצות אחרות לעונה הבאה. הרפלקס המותנה של יואב כץ הוא להעניש את השחקן, שכידוע עומד לסיים את חוזהו בסוף העונה וכנראה שלא קיבל הצעה לשיפור חוזהו או שההצעה לא הייתה מספקת. אלה חוקי הטבע מאז שז'אן מרק בוסמן חיבר אותם: שחקן כדורגל אינו צמית ויואב כץ אינו פיאודל, לכל היותר רואה חשבון ואשף נדל"ן מוושינגטון. אין שום תועלת בספסולו של שטקוס. הוא לא יתחרט, בית"ר לא תתחרט, ומי שיינזק זו הפועל חיפה, בדיוק כמו שהיה עם שמואל שיימן. כדאי מאוד שיואב כץ יתחיל לבדוק למה שחקנים בורחים ממנו עוד לפני שסיימו את החוזה במקום שיחפש איך לנקום בהם.

5. מחידושי האקדמיה לכדורגל פוסט מודרני. הקלישאה "אנחנו סובלים מחוסר מזל" מקבלת נוסח חדש: "אנחנו סובלים מבעיה בקבלת ההחלטות". הנה לכם הסבר מדוע מכבי נתניה ניצחה אתמול בקושי 0:1 קבוצה שחיכתה לנסים ולנפלאות, ולא נתנה לה לפחות שלושה שערים.



שטקוס. יואב כץ צריך לעשות חושבים במקום לחפש נקמה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי