בלבול: "חגגנו אחרי הניצחון, יום אחר כך כבר היה אימון. הרגליים על הקרקע"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | ספורט1

מאמן מכבי חיפה דיבר לקראת הגביע: "לא קל לשחק בסכנין, נתאים את עצמנו לתנאי המגרש ומזג האוויר. לחץ? כדורגל בלי לחץ זה כמו פסנתרן בלי פסנתר". חבשי: "התחברנו למאמן". רשמי: השאלתו של אבו פאני לחדרה תסתיים

(גודל טקסט)
מכבי חיפה עוד לא התאוששה מה-0:2 הגדול על הפועל באר שבע בטרנר בשבת, וכבר מחכה מבחן נוסף למרקו בלבול ושחקניו עם משחק גביע מחר (רביעי) נגד בני סכנין בדוחא. עם חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, הירוקים יגיעו למשחק עם אופטימיות ומצב רוח מוצלח.


הבוקר ערך המאמן החדש-ישן מסיבת עיתונאים לקראת המשחק, ומיד בסיומה אישר המועדון כי לבקשתו של בלבול לסגל הקבוצה יחזור בשבוע הבא הקשר מוחמד אבו פאני, שהושאל להפועל חדרה. במדי העולה החדשה אבו פאני כבש שער אחד, במחזור פתיחת העונה נגד הפועל תל אביב. בחדרה לא אהבו את פנייתו של בלבול לקשר, אבל נאלצו לוותר על שירותיו: "אני שמח לחזור למועדון שגדלתי בו. זו הייתה השאיפה שלי. אני מודה להפועל חדרה על התקופה היפה שם, המקום הזה תמיד יהיה בליבי. אני חוזר הביתה ואעשה הכל להצלחת המועדון", אתר לאתר הרשמי.



ובחזרה למרקו בלבול. "בגביע אין קבוצה פייבוריטית", פתח המאמן את מסיבת העיתונאים, "זה משחק קשה במגרש חוץ קשה נגד סכנין, צריכים לבוא מפוקסים ולא קשור לתנאי המגרש ותנאי מזג האוויר, צריכים לעשות את העבודה שלנו. המטרה שלנו היא לעבור שלב".


הניצחון על האלופה: "במחצית הראשונה נגד באר שבע היינו מאוד דומיננטיים והגענו למצבים, מה שאני לוקח זה את העבודה הטובה שעשינו. אנחנו נמשיך להתקדם ולעבוד בכיוון הזה".



בלבול.
בלבול. "אין שום דיבור על זה שאברם גרנט יגיע בקיץ" (דני מרון)


האם יביא רכש בחלון הנוכחי: "המטרה הראשונה שלי היא לבנות תשתית וגרעין לשנים הבאות. אני לא מתעסק בינואר, יש לי משחק גביע מחר וזה מה שמעניין אותי. אנחנו מרוכזים. חגגנו אחרי הניצחון, יום אחר כך כבר היה אימון. רגליים על הקרקע, אנחנו מפוקסים במשחק הבא ורוצים לעבור שלב".


השמועות לפיהן אברם גרנט יגיע בקיץ: "אברם הוא איש מקצוע מוערך וותיק וגם חבר טוב ואני מתייעץ איתו לעיתים קרובות. יש לי עוד הרבה חברים טובים שגם איתם אני מדבר אבל לא בהכרח מתייעץ איתם. אין שום דיבור לגבי הקיץ, אלה שמועות שהתקשרות מפיצה. למה אני מתייעץ איתו? קודם כל, הסיבה המרכזית היא שהוא איש מקצוע מהשורה הראשונה".


היכולת הירודה של סכנין: "לא קל לשחק בדוחא, זה תמיד משחק קשה ולגביע יש חוקים לא קשורים לליגה. הם ינסו לעשות הכל כדי לעבור שלב וגם אנחנו, אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו ולא במה שהיריבות שלנו עושות בליגה. שמחתי מאוד בניצחון ולראות את הקהל בבאר שבע וזה היה מרגש עבורי, אנחנו משחקים במשחקים האלה למענם".


שחקני מכבי חיפה חוגגים בטרנר.
שחקני מכבי חיפה חוגגים בטרנר. "שחקתי לראות את הקהל נגד באר שבע" (דני מרון)


שיטת המשחק שלו: "אף אחד לא יכול להראות לי שיש דרך אחת לנצח משחקים, אנחנו מאוד מאמינים בסגנון מסוים שאותו אתם רואים בחודש שאני נמצא פה ועם זה נתמיד. אנחנו כקבוצת כדורגל צריכים לדעת לפתור את הדברים האלה במגרש. כל משחק הוא שונה גם מבחינת אווירה ותנאי מגרש, השחקנים צריכים לדעת למצוא את הפיתרונות בתוך המגרש ועל זה אנחנו עובדים באימונים".


"אין מאמן שלא רוצה להרוג את המשחק מוקדם ולהיות רגוע על הקווים", הוסיף המאמן, "במנצ'סטר יונייטד נגד טוטהאנם היו 60 מצבים לכל קבוצה ונגמר 0:1, היה משחק מדהים. אבל כמעט בכל המשחקים האחרונים שמרנו על שער נקי והיתה עבודת הגנה מדהימה. מה שחשוב זה לנצח, ולא משנה עם 0:1. בסופו של דבר לנצח זה הכי חשוב".





על עוזר המאמן איתי מרדכי: "בקדנציה הקודמת רציתי להביא אותו וזה לא התאפשר, אני שמח שהפעם זה יותר אפשרי. זה עוד זוג עיניים, עוד ידע מקצועי לתוך הצוות, ואני שמח על זה".


הלחץ: "לחץ בכדורגל זה דבר חיובי. כדורגל בלי לחץ זה כמו פנסתרן בלי פסנתר. אני שמח שיש לחץ, זה יוצר דברים טובים".


הקהל הירוק.
הקהל הירוק. "לחץ בכדורגל זה דבר חיובי" (דני מרון)


ההכנות למשחק הבא: "לפני כל משחק אנחנו עושים את ההכנות הדרושות מבחינה פיזית ומבחינה מנטלית, אחרי המשחק נגד באר שבע עשינו אימון ואסיפה, אם אתה לא משתפר ממשחק למשחק אתה לא עושה את העבודה שלך. אנחנו רוצים להתחזק ולהיות יותר טובים, זה כולל את הפן המנטלי כי יש עליות וירידות ואתה לא יודע לאן זה יפתח. יש הרבה בלת"מים במשחק ועם זה השחקנים שלי צריכים להתמודד".



אחרי בלבול דיבר הבלם עיאד חבשי: "אני שמח שיש הרבה חבר'ה שגדלו במחלקת הנוער ואנחנו משחקים ביחד בקבוצה הבוגרת. אני בן 23 ויש הרבה צעירים קטנים ממני, אבל עכשיו אני רואה שחקנים ששיחקתי איתם בנוער ואנחנו משתפים פעולה בבוגרים, אני מקווה שנמשיך ככה".


ההצלחה תחת בלבול: "מאז שמרקו הגיע הרבה שחקנים שהכירו אותו מהנבחרת הצעירה ואני ביניהם, כולנו שמחנו כי הוא מכיר את השחקנים ואת המועדון והתחברנו אליו מהר מאוד, ובגלל זה אנחנו מצליחים".


חבשי עם סאן מנחם.
חבשי עם סאן מנחם. "שיטת שלושת הבלמים עובדת לנו כרגע" (ערן לוף)


שיטת שלושת הבלמים: "בכדורגל יש הרבה שיטות ואפשר באמצע משחק לעבור משיטה אחת לשיטה אחרת, שלושה בלמים עובד לנו טוב ונקווה שנמשיך ככה".


"אני לא מתעסק בעבר במה שהיה במשחק של הנבחרת, אני מסתכל על ההווה ואת זה אנחנו עושים מצוין, אנחנו עובדים הרבה על השיטה הזאת באימונים. גם עם רמי גרשון היו משחקים מצוינים בשיטה הזאת, ומה שמרקו אומר לנו אנחנו עושים".



עתידו כשחקן: "אני שמח מאוד שאני נמצא במועדון הכי טוב בארץ. גדלתי בנוער של מכבי חיפה ועברתי לבוגרים ואני אשמח להישאר פה להרבה שנים. יש לי עוד חוזה לשנתיים ואני מרוכז למשחק של מחר שיהיה קשה, הכי חשוב זה לעבור שלב וזה מה שמעניין אותי".


בני סכנין.
בני סכנין. "הכי חשוב זה לעבור שלב" (דני מרון)


ההבדל בין בלבול לרוטן: "אני מכיר את השיטה של מרקו ויודע לשחק גם בשיטה השנייה, מה שהמאמן יגיד אני אעשה. אני לא מתעסק בהולנדים ובאיזו שיטה שיחקתי ואיזה טעויות עשיתי. מכירים את בלבול ומתחברים אליו מאוד, וזה עובד לנו מצוין. מקווה שנמשיך ככה ונבוא מוכנים ובשיא הריכוז".


"אין משחק קל, גביע זה משחק אחד שאסור לעשות בו טעויות, אני בטוח שהקהל יבוא ויתמוך בנו. זה תלוי בנו, בשחקנים ואנחנו חייבים לעבור שלב ולהמשיך הלאה. אני אגלה לכם את סוד ההצלחה שלנו: יש לנו חדר הלבשה מצוין ואנחנו מאוד צנועים, גם כשניצחנו את באר שבע ובני יהודה ידענו מהר מאוד לרדת. אחרי הניצחון חגגנו בטירוף אבל באנו בראשון לאימון בהתרכזות בגביע וניסינו לשכוח ממה שקורה בליגה. אני לא רוצה לדבר על התקופה הפחות טובה אלא על זו שבה מגיע לנו הרבה מחמאות. אנחנו עושים מה שמרקו אומר באימונים, מקווה שמחר נמשיך ביכולת הטובה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי