זוארץ: "באתי לקדם את הכדורגל, לא לריב עם כל העולם"

שינו זוארץ
שינו זוארץ | אודי ציטיאט

לאחר ההתפטרות הדרמטית מהתפקיד, יו"ר ההתאחדות היוצא דיבר על נסיבות עזיבתו: "ציפיתי שלנושא כזה יהיה קונצנזוס. לא ייתכן שהדירקטוריון יהיה מורכב מאנשים שדואגים אך ורק לעצמם. יכול להיות שנשברתי מהר מדי"

(גודל טקסט)

שעות בודדות לאחר ההודעה המפתיעה על התפטרותו מתפקיד יושב ראש ההתאחדות שלושה חודשים בלבד לאחר מינויו, התראיין היום (חמישי) שינו זוארץ לתכניות הספורט של רדיו 103FM ודיבר על הגורמים שעמדו מאחורי עזיבתו והנסיבות שקדמו להתפטרות.

"זה לא משהו שקרה הרגע באותה שנייה, זה משהו שהסתובב כבר מספר שבועות אבל היום היה הקש ששבר את גב הגמל", אמר זוארץ, "כשבאתי להצבעה על שחקן זר לקבוצות הנוער, שזה אחד הדברים שאמרתי שאני חייב לבטל כשהגעתי לתפקיד. וכשראיתי שאפילו את זה אני לא מסוגל לבטל, כשאתה נתקל בכל מיני מקומות בקשיים שאתה לא יכול לעבור, ויתרתי. אני לא באתי להילחם בזה ארבע שנים. אני באתי לעבוד אבל לא ציפיתי לדבר כזה. ציפיתי שההחלטות יתקבלו בצורה אחרת".

ההבדל בין ההתאחדות לעבר העסקי שלו: "כשאתה יושב בדירקטוריון של חברה, לכולם יש אינטרס של החברה. אמרתי להנהלה כבר בישיבה הראשונה שהם צריכים להיות אינטרסנטים רק לכדורגל. לא ייתכן שהדירקטוריון מורכב מאנשים שדואגים רק לעצמם".

זוארץ.
זוארץ. "הייתי יכול לשבת על הכיסא ארבע שנים בנחת" (דני מרון)

"אפילו לא הבאתי את ההצעה הזו להצבעה. ראיתי את ההתנגדות ואת האנרגיה הלא טובה מצד הקבוצות אז אפילו לא ניסיתי", הוסיף זוארץ, "מבחינתי, כשוועדת הנוער החליטה לא לאשר להוריד את הזר בנוער, לי יש בעיה כיושב ראש לקבל את זה עם המטרות שבאתי איתן. התפטרתי לפני שהבאתי את העניין להצבעה כי לא באתי לריב עם כל העולם כל היום, באתי לעשות. באתי לפתח ולקדם. הייתי יכול לשבת על הכיסא הזה ארבע שנים בנחת, אבל אני לא רוצה את זה, אני רוצה לקדם ולעבוד. יכול להיות שאם הייתי מעלה את העניין להצבעה היה לי רוב. אבל על על זה אני מדבר, אלא על האנרגיות. כשאני רוצה לקדם את הכדורגלן הישראלי אני מצפה שיהיה לזה קונצנזוס מכולם".

הזמן המועט שהחזיק בתפקיד: "אני רואה בזה בגרות שאם בתחילת הדרך אתה מבין שדברים כאלה לא יעבדו אתה קם והולך, במקום לוותר ולהתפשר. ניסיתי, יכול להיות שנשברתי מהר מדי אבל ככה אני בא לעבוד. אמרתי בהתאחדות לכדורגל שבסופו של דבר אנחנו לא עושים שם שום דבר כדי לפתח את הכדורגל הישראלי. מתעסקים שם בפוליטיקה ובקידומים במקום בנושא שלשמו התכנסנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי