ב"ש אבלה: שוקי בנאדו, המאמן שגילה את יוסי בניון, נפטר

יוסי בניון
יוסי בניון | דוד פליגל

דורות של שחקנים גדלו תחת ידיו של בנאדו. בתפקידו האחרון שימש כמאמן במחלקת הנוער של הפועל ב"ש, שחקני הקבוצה יענדו הערב (שבת ב-18:15, ישיר בספורט4) סרטים שחורים נגד הפועל רעננה

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע אבלה על מותו של המאמן שוקי בנאדו, שהלך הבוקר (שבת) לעולמו. דורות של שחקנים גדלו תחת ידיו של בנאדו שגילה את יוסי בניון ואימן את אליניב ברדה. בתפקידו האחרון שימש כמאמן במחלקת הנוער של הפועל ב"ש, ושחקני הקבוצה הבוגרת יענדו היום במשחקם מול רעננה סרטים שחורים לאות אבל.

בנאדו נולד בתל אביב למשפחה רוויזיוניסטית, ובצעירותו היה אוהד של בית"ר תל אביב. ההדר הבית"רי ליווה אותו לאורך חייו, ובכל שיחה הקפיד להשמיע את צמד המילים "תל חי". לאחר שעקר לבירת הנגב וסיים קורס מאמנים בכירים תרם מכישוריו הספורטיביים להפועל, בית"ר ומכבי באר שבע. תקופה מסוימת שימש כעוזר מאמן בהפועל ב"ש, וכאשר צוות מאמנים בולגרי הונחת בווסרמיל התנדב לסייע להם כמתורגמן.

בנאדו אימן בקבוצות הילדים והנוער, והיה ידוע בטביעת העין המקצועית שלו. הוא גילה וטיפח את האחים אורן ושרון סגרון, וכן את שרון אביטן, אבל גולת הכותרת של עבודתו כמגלה כישרונות באה לידי ביטוי באיתורו של "הילד" – יוסי בניון. בראיון לספורט1 סיפר בנאדו על תגליתו: "מישהו אמר לי 'הבן של דודו בן עיון רק בן 11 וכבר שחקן גדול', כדאי שתציץ בו. לא ידעתי במי מדובר, נסעתי לדימונה והתמקמתי ביציע. כבר בנגיעה הראשונה של יוסי בכדור, התעופפו סביבו ניצוצות. באותה תקופה אימנתי נערים בני 13, ולמען האמת קצת חששתי שבשל גילו הצעיר, הוא יתקשה להשתלב בסגל".


יוסי בניון (דוד פליגל)

הוא דווקא לא התקשה. כבר באימון הראשון הוכיח בניון שהוא שייך לליגה אחרת. הנערים הגדולים לא הצליחו לחלץ ממנו את הכדור שנדבק לרגליו כמו מגנט, ובנאדו הבין שנפל לידיו נכס: "היתרון הגדול של יוסי – שלא היה צריך ללמד אותו כלום. הכישרון עשה את ההבדל. הוא הגיע מוכן מהבית, עם נתונים מושלמים: שליטה מצוינת בכדור, הבנת משחק, יכולת בעיטה בשתי רגליים, משחק ראש וערמומיות. כמו שיש גאון במתמטיקה, יש גאון בכדורגל. ויוסי הוא גאון".

לאחר שבניון עלה לגדולה, הוא זכר לבנאדו חסד נעורים ואף הזמין אותו להתארח אצלו כששיחק בראסינג סנטנדר מהליגה הספרדית הראשונה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי