מפלס הלחץ שובר שיאים: ב"ש חוששת מפלייאוף תחתון

חאתם אלחמיד, שיר צדק
חאתם אלחמיד, שיר צדק | אריאל שלום

העונה של האלופה הולכת ומסתבכת אחרי הפסד משפיל, הפעם לרעננה, אבל ברק בכר מתעקש: "לא נוריד את הראש". בן בסט סיכם בהפועל ת"א, התקדמות במגעים בין עזרא למכבי נתניה. וגם: משחק הפרידה מסבע

(גודל טקסט)
העונה של הפועל באר שבע הולכת ומסתבכת. עוד הפסד, השישי במספר, עוד תצוגה עלובה ומפלס הלחץ ממשיך לעלות. המרדף חסר הסיכוי של שיר צדק אחרי אור דסה בדרך לספיגת השער השלישי מרגלי רעננה רק המחיש את חוסר האונים הכללי.


צדק שכבר קיבל אישור לחפש קבוצה חדשה, פועל יוצא של סטטוס נוקב שפרסם בפייסבוק שהתווסף לחוסר שביעות רצון מהתנהלותו, הוזנק לזירה בעקבות פציעתו של לואי טאהא. ניכר עליו שהוא מאוד רוצה, אבל זה לא יוצא: מסירה לא מדויקת של הקפטן המתקמבק למרואן קבהא סייעה לרעננה לייצר את ההתקפה שהסתיימה בשער השוויון, ובהמשך נרשמה לחובתו עוד טעות שסייעה ליריבה לתקוע את המסמר השלישי.


מובן שאי אפשר לתלות בצדק את קולר ההפסד המביש. משחק ההגנה הקבוצתי היה לקוי, ובמקרים לא מעטים מצאו את עצמם מרואן קבהא וחתאם אלחמיד חשופים בצריח. טוב שיש דריבלים ותנועה סבירה בחלק הקדמי, רע כשאין סיוע לחלק האחורי.


קווין טאפוקו, הקשר הצרפתי שהגיע מחדרה בקול תרועה רמה, הציג יכולת דלה, איבד כדורים ולא ממש ביצע את המשימות שהוטלו עליו. מי שכבר גמר עליו את ההלל והכתיר אותו כ"יורש של ג'ון אוגו" מתבקש להרגיע. אוגו ישב על הספסל ונראה עגמומי מול קריסת הקונספציה של קבוצתו. ואף שחסרים לטאפוקו הקילומטרז' והגלורי, שהגרזן הניגרי ניפק בכמויות מרשימות בשלוש העונות האחרונות, בונים עליו בטרנר. הצרפתי נראה מבואס בירידה מכר הדשא ואוגו היה הראשון לעודד אותו בסיום המשחק. בתוך כך, לאחר ההפסד תיעדו את עצמם אוגו, טאפוקו ונייג'ל האסלביינק נהנים במסעדה, דבר שעורר כעס רב בקרב אוהדי האלופה, כשתמונות הוסרו בהמשך.





אוגו היה הראשון שהגיע לנחם. טאפוקו (אריאל שלום)


עדן בן בסט לא היה בסגל, והוא בדרך להפועל תל אביב. יש סיכום עקרוני בינו ובין הקבוצה של קובי רפואה, ונראה שהצדדים עומדים לגשר על הפער הכספי הלא משמעותי ביניהם.


חן עזרא ציין משחק שביעי מחוץ לסגל. אוהדים לא מעטים תמהים על כך שבכר לא סופר אותו, כשבמקביל התנהלו מגעים מתקדמים בין נציגיו ובין מכבי נתניה. "בכל שבוע אנחנו עושים מה שנראה לנו נכון", אמרו בצוות המקצועי. ניב זריהן, שגם הוא קיבל הודעה על כך שהוא חופשי לחפש קבוצה חדשה, ימשיך לדברי המאמן ברק בכר עד תום העונה. בהתייחסו לחזרתם של צדק וזריהן לרוטציה, אמר המאמן: "כל סיפור הוא בפני עצמו. סידרנו עם שיר את ההדורים, וזריהן בסופו של דבר נשאר. יש הרבה שינויים, אנחנו מנסים לצמצם את הסגל, נשתדל לייצר משהו שיהיה בסיס לשנים הבאות".


האם ההפסד לרעננה ייחשב כנקודת שפל? בכר: "לא נוריד את הראש, ולא נייצר כותרות על 'שפל' ודברים כאלה. הפסדנו בצדק. אנחנו עושים טעויות ומשלמים עליהן. המצב שלנו, גם מבחינת הטבלה, לא הכי טוב. זה המקצוע שלנו. נצטרך לתת את הכול. זה לא פשוט, וזה לא שהשחקנים לא רוצים".


ובתוך כך גובר החשש שמא ביכולת הנוכחית תתקשה האלופה היוצאת להשיג את הכרטיס לפלייאוף העליון. ביטוי לאווירה הכללית ניתן ברשתות החברתיות, שם ספג בכר, לראשונה מאז מינוייו לתפקיד לפני שלוש שנים וחצי, ביקורת בהיקף כה נרחב מצד אנשים שהזדהו כאוהדי הקבוצה. ועדיין, רוב האוהדים תומכים במאמן ולא שוכחים את שלוש האליפויות הרצופות שנזקפו לזכותו בתוקף תפקידו. סוגיית מעמדו אינה עומדת על הפרק, והכדור בידיו.



הכדור בידיו. ברק בכר (אריאל שלום)


ובמעבר חד: במועדון ממתינים להודעה הרשמית של גוואנגז'ו R&F על החתמתו של דיא סבע בשורותיה. עם השלמת העסקה ידרשו הסינים שסבע יעבור אליהם באופן מידי, ופירוש הדבר שמלך שערי הליגה אשתקד לא יוכל להיפרד מהכדורגל הישראלי במשחק מול האקסית, כשבאר שבע תארח במחזור הקרוב את נתניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי