קצב: "אצילי יחזור לאירופה בוודאות, גם מיכה ופרץ יכולים"

עומר אצילי
עומר אצילי | דני מרון

סוכן העל דיבר בתוכנית הספורט של 103FM: "אין חוקים בעולם הזה". עסקת סבע: "הם שילמו לב"ש חמישה מיליון יורו". מעמדו של זהבי: "ברגע שיש קבלות, אתה יכול לדרוש". סולומון: "פונטציאל מהגדולים באירופה"

(גודל טקסט)

רונן קצב, סוכנו של דיא סבע שחתם הבוקר (שלישי) לשלוש שנים בגוואנגז'ו ר.פ הסינית, דיבר בתוכנית הספורט של 103FM ושפך אור על פרטי העסקה, מעמדו של ערן זהבי במועדון, הסכומים ששולמו ועתידם של עומר אצילי, דור מיכה ודור פרץ.

עסקת סבע: "לדעתי ערן זהבי פתח את הדרך לכולם. בשלב מסוים הצעתי לסינים כמה שחקנים לקראת פתיחת העונה שמתחילה בסוף פברואר, המאמן נדלק על דיא ומשם זה התפתח".

התקופה הפחות טובה של סבע בבאר שבע: "גם העונה דיא כבש שני שערים במדי נבחרת ישראל. באר שבע אומנם בעונה פחות טובה והוא נכנס למשבר יחד איתם, אבל לא שופטים שחקן על פי חודש או חודשיים".

האם סבע הוא שחקן של עונה אחת: "דיא שחקן מצוין. גם השנה, למרות שלא הולך לו כמו בעונה שעברה, הוא מספר אחד באיומים לשער בכל הליגה. לפעמים מי שאוהב שחקן ומאמין בו הולך על זה, וזה מה שקרה פה. אני מכבד את כל מי שחושב כך, אבל אני חושב אחרת".


סבע וקצב במעמד החתימה

פרטי העסקה: "דמי ההעברה עומדים על חמישה מיליון יורו. המשכורת של דיא גבוהה אבל אלה הסכומים שמשלמים בסין".

עתידו של ערן זהבי: "החוק אומר שיש ארבעה זרים רשומים ושלושה מהם יכולים לשחק על המגרש בו זמנית. הברזילא רנאטיניו עוזב את המועדון, כך שיש להם ארבעה. ערן, דיא, מוסא דמבלה שבא מטוטנהאם והבלם".

מעמדו של זהבי: "ברגע שיש לך קבלות אתה יכול לבוא בדרישות. אנחנו רואים הרבה מעברים של הרבה שחקנים שלא מצליחים בקבוצה שלהם ומסתפקים בפחות כסף. כשאתה טוב אז אתה מרוויח, כשאתה לא טוב אתה מפסיד".

הסכומים הגבוהים ששולמו על שחקנים ישראלים: "הליגה שלנו מאוד חלשה. חוץ ממכבי תל אביב הקבוצות לא טובות ועדיין יש עסקאות שהן הרבה יותר דומיננטיות – אולי בגלל שהליגה הסינית נכנסה לתמונה. עם מנור סולומון, שנחשב לאחד הפוטנציאלים הגדולים באירופה, אבל גם בעולם יש מגמה של סכומים שהם די מטורפים והלוואי שימשיך כך".


הרוויח את הזכות לדרוש. ערן זהבי (אתר הליגה הסינית)

הישראלי הבא שיגיע לאירופה: "קשה להגיד בוודאות. לפעמים אתה חושב על מישהו ובסוף זה לא קורה. דור פרץ ודור מיכה בעונה טובה והם יכולים לשחק באירופה. עומר אצילי בוודאות יחזור לאירופה בשלב מסוים".

על כך שהאצילי לא הצליח לבוא לידי ביטוי בספרד: "אין חוקים. כאשר אתה מקבל הזדמנות כזאת אתה יכול להצליח ואתה יכול להיכשל".


מעבר של ישראלים נוספים לסין
: "רוב השחקנים שבאים לשם הם כוכבים מוכחים. אני חושב שוב שאם ערן לא היה כל כך מצליח אז לא הייתה נציגות ישראלית, אבל זה המצב. אני מאוד אופטימי ואני חושב שדיא יפתח את השער עבור עוד ישראלים. ימים יגידו".


בדרך לסיבוב נוסף? עומר אצילי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי