אלחמיד על חדר ההלבשה בב"ש: "כל אחד חושב אחרת"

חאתם עבד אלחמיד, אוהד לויטה
חאתם עבד אלחמיד, אוהד לויטה | דני מרון

בלם הפועל באר שבע נשאל אחרי ה-1:1 נגד נתניה על הטענה שהאווירה בין השחקנים טעונה: "בעזרת השם נצא מהמצב ביחד". הרוש רגיש למעמדו, אך גורמים בקבוצה הודו: "מגיע ללוויטה לפתוח גם במשחק הבא"

(גודל טקסט)

שינויים בשער הלויטה: יכולתו המשכנעת של אוהד לויטה, אמש ב-1:1 מול מכבי נתניה, עשויה להגדיל את מסגרת האשראי שלו והוא מועמד לקבל את אפודת השוער הראשון גם במחזור הבא, מול הפועל תל אביב. במו ידיו לויטה הציל את קבוצתו מהפסד ואולי חסך ממקבלי ההחלטות במועדון ליל שימורים.

ההחלטה להציב את השוער המחליף בין הקורות, על חשבונו של אריאל הרוש, התבשלה במשך כמה ימים. הסטטיסטיקה לא משקרת: שתי השלישיות שספגה באר שבע, מרגלי בני יהודה ורעננה, נולדו לאחר ששתי היריבות בעטו כמות זעומה של כדורים למסגרת שערו של הרוש, והיו שהרימו יותר מגבה לנוכח הנתונים האלה. אמנם באגודה הסבירו שהרוש התלונן על מיחושים בברכו, אבל להתמודדות מול נתניה הוא היה כשיר ואפילו ישב על הספסל.

בזמן שהשוער הראשון דילג על כמה אימונים בגלל מצב הברך, לויטה הגביר את הקצב וערך אימונים אישיים. כאמור, גורמים בקבוצה סבורים שביכולתו הנוכחית "מגיע לאוהד לפתוח גם במשחק הבא". מנגד, יש הטוענים שעדיף שלא למתוח את החבל עם השוער הבכיר, על רקע "פרשת האדוויל" שאך בקושי הסתיימה בלי פיצוץ בין הצדדים. בקבוצה מודעים לכך שהרוש רגיש למעמדו, ומבינים שעשויה להתפתח אצלו רגישות יתר בהתקרב מועד הזימונים לנבחרת ישראל לקראת כניסתה למעגל משחקי מוקדמות יורו 2020.


הרוש רגיש למעמדו, אך לויטה בלט בשער (דני מרון)

מחזות נדירים נראו אמש בסיום המשחק, כאשר הקהל המקומי הראה לשחקנים את הדרך לחדר ההלבשה ומנע מהם בשריקות בוז להתקרב ליציע. עד אתמול כל משחקי הבית שהתקיימו בטרנר הסתיימו במופע של "שבת אחים גם יחד", שחקנים ואוהדים, מול היציע הדרומי. ביטוי למחאת האוהדים ניתן במחצית השנייה, בעת שהחלוץ המונטנגרי בצ'יראי תעתע בארבעה אדומים לקול תשואות הקהל הביתי.

במסיבת העיתונאים המאוחרת חזר המאמן ברק בכר על דברים שאמר בסיטואציות דומות העונה: "הקהל רוצה לראות קבוצה יותר טובה, ובצדק. ברור שעדיין זה לא מספיק טוב. לפחות ראיתי שחקנים שרוצים, שיחקנו נגד קבוצה פנטסטית שגורמת ליריבה להיראות רע. וככה נראינו. כולם מאוד רוצים ולא תמיד יכולים, תפקידי למצוא את השחקנים שיכולים לתפקד תחת לחץ. מה שצריך להגיד, אני אומר לשחקנים בצורה מפורשת, גם בארבע עיניים וגם באספות. יש הרבה בעיות, גם בעיות מקצועיות, פציעות וחיסורים, ואנחנו נאלצים לשנות כל שבוע הרכב. אין מספיק דבק במשחקים האחרונים, ואנחנו מנסים ליצור משהו יציב. כרגע זה לא הולך".


בכר ושחקניו. לא מצליח לבסס יציבות (דני מרון)

בתשובה לשאלה "מה צריך לקרות שתרגיש שאתה לא מצליח להשפיע", ענה בכר – "זה לא יקרה", ואז הוסיף: "נסיים את העונה ונסיק את המסקנות". ועדיין, בקבוצה סומכים על בכר ומאמינים שיצליח להוציא את העגלה מהבוץ. "בכר הוא לא מאלה שמרימים ידיים", אמרו בטרנר.

הבלם חאתם אלחמיד, מנקודות האור הבודדות של באר שבע בתקופה האחרונה, דיבר אחרי המאמן: "לא עלינו במטרה להסתפק בתיקו, רצינו לנצח. זו תקופה שהיא פחות טובה, יש פה לחץ, דברים לא הולכים. נקווה שכבר במשחק הבא נעלה את האיכות ואת הרמה של הכדורגל שלנו".

על מחאת האוהדים: "הקהל זו הבעיה האחרונה שלנו, זכותם להביע את המחאה שלהם. זה לגיטימי לאור היכולת שלנו. לא מתעסקים בזה". אלחמיד לא אהב את התנהלותו של אחד משחקני הקו האחורי שהשאיר אותו חשוף בחלק האחורי, והעיר לו על כך בתנועות ידיים. "אלה אמוציות. זה משחק ליגה, זה לא בשכונה", הסביר. על הטענה שהאווירה בחדר ההלבשה טעונה, הוסיף אלחמיד: "כשהתוצאות כמו שהן כל אחד חושב שזה ככה וזה אחרת. בעזרת השם נצא מהמצב הזה ביחד".


"כשהתוצאות כמו שהן כל אחד חושב". אלחמיד ולוויטה (דני מרון)

במקביל, ערב סגירת חלון ההעברות נערכים במועדון לקראת עזיבתם של עדן בן בסט להפועל תל אביב ושל חן עזרא למכבי נתניה. ייתכן שעל סף סגירת החלון יונחת בטרנר שחקן חיזוק זר. ואם כבר שחקנים המיועדים למכבי נתניה, לאות הוקרה על תרומתו של גיא מלמד ערכה לכבודו קבוצתו הקודמת טקס קצר. בעת שדיא סבע צפה במתרחש מיציע הכבוד, העניקה נשיאת המועדון אלונה ברקת למלמד את חולצתו, כלואה במסגרת זכוכית, ונפרדה ממנו בלבביות. לספורט1 נודע כי עזיבתו של מלמד בקיץ האחרון, כחלק מעסקת רכישתו הזמנית של דיא סבע, נעשתה בנוהל קרב מזורז. מלמד לא הספיק לפנות את תכולת הדירה השכורה שהועמדה לרשותו בבאר שבע, והשאיר מאחוריו ריהוט יקר וציוד נוסף. גורמים שטיפלו בענייני המטלטלין של מלמד ניצלו אתמול את הגעתו של החלוץ לעיר הדרומית וביקשו לקבל ממנו הנחיות באשר להמשך הטיפול ברכושו.

ובמעבר חד: אחת מקבוצות הילדים של המועדון כיבדה בסוף השבוע בדקת דומיה את זכרו של המאמן הוותיק, שוקי בנאדו, שהלך לעולמו בשבוע שעבר. טקס לזכרו של בנאדו לא התקיים לפני משחקה של הקבוצה הבוגרת, למורת רוחם של כמה אוהדי ספורט בעיר שהכירו את בנאדו ואת תרומתו המשמעותית לקידום דורות של שחקנים במסגרת הפועל באר שבע, ביניהם אליניב ברדה, יוסי בניון, והאחים שרון ואורן סגרון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי