קבהא: "היינו חייבים ניצחון". דן ביטון יחזור בעונה הבאה?

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

קשר הפועל ב"ש לאחר ה-1:3 על בית"ר ירושלים: "הכבוד שלנו נרמס בתקופה האחרונה, היינו צריכים להפסיק לדבר ולהתחיל לעבוד. מגיע לנו לשמוח". בכר: "זריהן במגמת שיפור". תיבחן אפשרות להחזרת הקשר שנמכר לאשדוד

(גודל טקסט)

רק לפני כמה ימים ביקשו ממנו לחפש קבוצה חדשה, ובשיחות שהתנהלו איתו ניסו לשכנע אותו שכדאי לו לעזוב ושזה יהיה רק לטובתו. "בקבוצה אחרת תקבל יותר דקות משחק, ולקראת פתיחה העונה הבאה תחזור אלינו מחושל יותר", דחקו בו מקבלי ההחלטות בטרנר. ניב זריהן קיבל את "ברכת הדרך" כמו גבר. לא התחנן להישאר, לא נאחז בקרנות המזבח. בני יהודה ניהלה איתו דיבור צפוף, רמזים נשלחו מכיוון בית וגן. אפילו הפועל תל אביב חשבה עליו. למזלה של באר שבע, חוץ מכמה כותרות שום דבר קונקרטי לא יצא מהחיזורים האלה.

בבאר שבע סובבו את השיבר שמאלה. דיא סבע נמכר לסינים, קווין טאפוקו נרכש, בני נתן, יונתן אליאס וגל נבון הושאלו. תומר יוספי הוקפץ מהנוער ועוד כמה דרדקים מאקדמיה של אתלטיקו השלימו מניין. תמיד חשוב שיהיו מספיק שחקנים למשחקונים הפנימיים.

זריהן דפדף הלאה. באימונים הוא היה מצוין, שותף במשחקים, עשה תנועה, הגיע להמון מצבים והחמיץ החמצה בלתי נשכחת בתיקו הביתי 2:2 נגד חדרה. מביני עניין אמרו לו "תרוץ לאורך האגף הימני, ואז תחתוך שמאלה ותעשה מה שאתה יודע". בסוף זה הגיע. בעיתוי מושלם זריהן סידר לבכר את הצמד השנתי שלו לרשת הירושלמית. הימין החדש, גרסת זריהן. כמה חבל מבחינתו שבית"ר לא תהיה איתו בפלייאוף.


שחקני הפועל באר שבע חוגגים. "הניצחון הזה מאוד מתוק בשבילנו" (דני מרון)

בשעת לילה מאוחרת פירגן ברק בכר לחלוץ שכמעט חמק מידיו: "זריהן במגמת שיפור, כל הזמן מתאמן טוב. נקווה שימשיך את זה גם במשחק הבא. ולא, הוא משחק בלי קשר לבית"ר. אני שמח שהוא בא לידי ביטוי". בנימה דומה התייחס בכר לחזרתו של חן עזרא לקדמת הבמה: "הוא עבר תקופה לא קלה. פתחנו דף חלק עם כולם, ואני שמח בשבילו. הוא מתאמן מצוין. ידע לעשות את ההפרדה, ועשה משחק טוב. רק שימשיך ככה".

על השינויים בהיררכיית השוערים והפיכתו של אוהד לויטה לשוער הראשון על חשבונו של אריאל הרוש אמר המאמן: "יש לנו שני שוערים מצוינים, אריאל שוער נבחרת, משחק אחד הוא היה פצוע, אוהד קיבל את ההזדמנות והיה טוב והחלטנו להמשיך איתו".

ערב ההתמודדות חרג בכר ממדיניות העמימות ופרסם את החלטתו בנוגע לעמדת השוער. "זה מה שהחלטתי להגיד באותו רגע. אוהד ידע שימשיך לשחק, זה לא היה סוד גדול", הסביר המאמן. הדחיקה לספסל באה בעיתוי לא מוצלח מבחינת הרוש, במיוחד לנוכח העובדה שקמפיין מוקדמות יורו 2020 ניצב בפתח. "הרוש נתן תצוגות מדהימות בליגת האומות, כולם מודעים ליכולות שלו", אמרו בסביבתו של השוער שחתום בטרנר עד 2021.

אוהד לויטה.
אוהד לויטה. "היה טוב בהזדמנות שקיבל והחלטנו להמשיך איתו" (דני מרון)

ואגב קמפיין: לכר הדשא הגיעה אמש אלונה ברקת מכנס בחירות של מפלגת הימין החדש. לפני המשחק היא העניקה מגן הוקרה למשפחתו של שוקי בנאדו ז"ל, מאמן הכדורגל הוותיק שהלך לעולמו לפני כשלושה שבועות. אחר כך לחצה את ידי השחקנים, ובסיום המשחק ירדה לחדרי ההלבשה כדי לחגוג את הניצחון הביתי הראשון לשנת 2019. בקבוצה ציינו את חזרתו של אליניב ברדה לצוות האימון והגברת מעורבותו בחדר ההלבשה כגורם שתרם רבות להרמת המורל.

כמו כן במועדון היו מלאי התפעלות מתצוגת העידוד המרשימה ביציעים. מחמאות הוענקו ל"איש הגדר", עידן ("ג'ונאם") כהן שחזר להלהיב את ההמונים לאחר היעדרות ממושכת.

מרואן קבהא דיבר אחרי בכר ולא הסתיר את התלהבותו: "עברנו תקופה ארוכה שלא הייתה טובה. כל הזמן אמרנו שבשבוע הבא צריכים להיראות טוב ולנצח וזה לא קרה. אמרתי שצריך להפסיק לדבר ולהתחיל לעבוד. הביטחון שנתן לנו הצוות מאוד עזר לנו. הניצחון הזה מאוד מתוק בשבילנו".

זריהן חוגג.
זריהן חוגג. "רציתי שניב ינצח את המשחק הזה" (דני מרון)

ההתאוששות מהטעות בהפסד למכבי: "כל שחקן עושה טעויות בקריירה שלו. שמתי את זה בצד, ואני שמח שקיבלתי את ההזדמנות במשחקים הבאים. על כך אני מודה לברק, זה לא מובן מאליו שנתן לי להמשיך לשחק אחרי כזאת טעות".

מוטיבציה מיוחדת נגד בית"ר: "כל קבוצה אחרת שהייתה משחקת נגדנו הייתה משאירה פה את הנקודות. 'הרגשתי' את השחקנים. הכבוד שלנו נרמס בתקופה האחרונה. הרגשנו שחייבים את הניצחון בשבילנו, בשביל המועדון ובשביל המשפחות שלנו. הרבה זמן לא שימחנו אותם ואת עצמנו. מגיע לנו לשמוח, ומעכשיו מתחילים לחשוב על המשחק נגד חדרה ביום ראשון הקרוב".

מתי יכבוש: "הכי חשוב שניצחנו, וחוץ מזה רציתי שניב ינצח את המשחק הזה".

העונה הבאה עוד רחוקה, אבל בסביבת המועדון גוברים הקולות לנסות להחזיר את דן ביטון הביתה, במסגרת המדיניות לשלב שחקני בית. ביטון, הכשרון הכי בולט שצמח בשנים האחרונות במחלקת הנוער הבאר שבעית, הושאל לאשדוד בשנת 2016 וכעבור שנה הקבוצה של ג'קי בן זקן מימשה את האופציה שניתנה לה ורכשה אותו במיליון שקלים. בבירת הנגב מבינים שהסכום שיידרש עליו יהיה גבוה בהרבה, וינסו לקדם את המהלך בהתאם לגובה התקציב בעונה הבאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי