קלינגר: "יש דברים שאנחנו לא רוצים לראות בבית"ר ירושלים"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | בית"ר ירושלים, רשמי

לאחר ההפסד הסוער בטרנר ופרשיית אור אינברום שנחשפה אמש, התכנסה הקבוצה מהבירה למסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד הפועל רעננה ביום שבת. איינבינדר: "יש דברים שלא בשליטתנו"

(גודל טקסט)

סוער בבירה. בצל פרשיית אור אינברום וההפסד הסוער בטוטו טרנר, הגיעו ניר קלינגר ודן איינבינדר למסיבת העיתונאים המסורתית לפני המשחק ביום שבת נגד רעננה (20:15 שידור ישיר בספורט4). בפתח המסע"ת, הוכרז כי היום תתקיים פגישה בין הבעלים של בית"ר ירושלים, משה חוגג, לאור אינברום על חקירת ההתחזות ובסופה יוכרע עתידו במועדון. 

ניר קלינגר, התאוששתם מהמשחק המטורף נגד באר שבע?
"כן, התאוששנו די מהר. כבר אתמול באימון השחקנים הבינו את הסיטואציה ובמה לא כדאי להתעסק ובמה כן צריך להתעסק. ניתחנו את המשחק מההיבט שלנו, וראינו את הדברים המאוד טובים שעשינו שם. כך גם הדברים נראו באימון. השחקנים היו נראים בטוחים בעצמם. מה שהיה היה, היו דברים שכמובן אני מקווה שלא יקרו שוב. וזהו, מסתכלים קדימה".

החמצתם המון נגד באר שבע, יש לך הסבר?
"זה הדברים שהתעסקנו בהם, אני חושב שבציפייה שלנו ושל השחקנים, עם השחקנים שיש לנו בחלק הקדמי אני מצפה מהם והם מצפים מעצמם להיות הרבה יותר מפוקסים וחדים. מצד שני לייצר כל כך הרבה מצבים בטרנר ולשלוט במשחק, זה דבר שמגיע להם קרדיט גדול עליו, בטח ממני. ואני מקווה שנמשיך במגמה הזאת. כי זה היה משחק שבו הגענו לייצר מצבים. ויכול להיות שעם כל האמוציות, והאנרגיה הסיומת נפגעה".

אור אינברום עושה רושם כאילו הוא לא רוצה להיות בבית"ר ירושלים, דעתך?
הדברים יוכרעו לגבי אור היום, זה דברים שנוגדים את הערכים של המועדון ואנחנו צריכים לקחת הכל בחשבון. אני אתמוך בכל החלטה שההנהלה תקבל ומקווה שדברים כאלה לא יקרו בעתיד.

אם אתה היית צריך לקבל את ההחלטה, מה היא הייתה?
אני חושב שההחלטה היא בידי הבעלים, בית"ר ירושלים קבוצה מסוקרת שמייצרת כותרות וחדשות, אבל כל עוד זה בנושא מקצועי זה בסדר כי זה מועדון ענק. ברגע שזה גולש למקומות שאנחנו לא צריכים להיות בהם, אז מי שצריך לקחת אחריות יודע ויש דברים שאנחנו לא רוצים לראות בבית"ר ירושלים. נחכה להחלטה של ההנהלה ואז תשאלו אותי על זה.


קלינגר על אינברום: "יש דברים שאנחנו לא רוצים לראות בבית"ר ירושלים" (צילום: דני מרון)

מאור בוזגלו הורחק ל-3 משחקים. דעתך?
"אני חושב שבבית הדין הדברים מאוד ברורים. יש חוקים. אי אפשר לערער על החלטה של פחות מ-4 משחקים לכן חבל. אני חושב שמאור היה בתקופה טובה, במקרה של המשחק האחרון הוא באמת היה מאוד דרוך ואמוציונלי. אבל זה עוד שחקן שיחסר לנו. אם נוסיף את וראן, קונטה וטל בן חיים שמורחק בעקבות צהובים. אבל תמיד חוזרים לנקודת ההתחלה. יש לנו סגל טוב ורחב, יש לנו פתרונות וכרגע נצטרך להשתמש בכולם".

איך הצלחת להרים את השחקנים?
"לשמחתי השחקנים מאוד בוגרים ובעלי אופי ואישיות. אני ראיתי אותם אתמול, הם באו מצד אחד מאוכזבים אבל מצד שני לקחו הרבה דברים טובים ממה שקרה על המגרש והרגשתי מהם וייב מאוד טוב. כי התוצאה אמנם לא הייתה טובה, אבל לא רק באשמתנו. אנחנו מסתכלים קדימה".

ארבעה שחקנים חסרים בשבת, הולך להיות משחק לא פשוט.
"כל משחק שבית"ר מגיעה אליו הוא לא קל. אנחנו באמת בתקופה האחרונה משחקים טיפה שונה, טיפה יותר יצירתי. נצטרך להיות ערים למורכבות של משחק נגד קבוצה כמו רעננה, אבל יש לנו את המטרות שלנו וכרגע אנחנו ממוקדים רק במשחק הזה. לא מדברים על פלייאוף עליון או תחתון, מדברים רק על המשחק הזה ואחרי המשחק נעשה הערכת מצב מחודשת".


בוזגלו מתווכח עם יפת. ייעדר מ-3 משחקים. (צילום: דני מרון)

דן איינבינדר, איך כל מה שקורה השנה מחוץ למגרש משפיע על חדר ההלבשה?
"אני חושב שעברנו עונה מורכבת. מלאת התמודדויות, אנחנו מתמודדים עם זה. יש פה סגל שחקנים מספיק מנוסה שעבר מספיק דברים בקריירה, זה בהחלט משפיע. ככל שיהיה לנו יותר שקט בקבוצה ככה יהיה לנו יותר טוב וקל להצליח, בסופו של דבר צריך להתמודד גם עם הדברים האלה. זה כדורגל לא תאטרון. אני באופן אישי עברתי בעונה שעברה עונה מאוד מוזרה בהפועל באר שבע, מלאת תהפוכות. ככה שגם אני וגם שחקנים נוספים יודעים להתמודד. יש לנו במטרות ובזה צריך להתעסק".

אתה יכול להשוות את מה שקרה בבית"ר למה שקרה בבאר שבע?
"כאחד שגדל במועדון, אין מועדון שמתקרב לדרמטיות שיש בבית"ר ירושלים. אבל בשביל זה מגיעים למועדון הזה שחקנים שיכולים להתמודד עם זה, זה חלק מהכיף. סיימנו משחק מאוד טעון בטרנר, אבל יצאנו מאוד מאוד שמחים על היכולת. ניתחנו את הוידאו, ראינו הרבה דברים טובים שעשינו. לצערי הפס האחרון והכדור האחרון לא נכנסו, אבל אנחנו מגיעים עם הרבה אנרגיות למשחק בשבת ומאוד רוצים לנצח".

איך אתה מסביר את כל מה שקורה?
"אין לי איך להסביר. יש הרבה דברים שקורים והם לא בשליטתנו, אנחנו צריכים להתמודד עם מה שאנחנו שולטים בו. אנחנו רוצים את שלושת הנקודות בשבת ולשמח את הקהל".


"יש דברים שלא בשליטתנו" (צילום: דני מרון)

יש עדיין אמונה שתגיעו לפלייאוף העליון?
"אני חושב ששיחקנו בטרנר בצורה טובה, וזה לא קל לעשות את זה. מי כמוני יודע. אבל האמונה אצלנו היא אמונה שלמה שאנחנו עדיין יכולים להשיג את המטרות שלנו העונה".

מאור בוזגלו טען שאלון יפת לעג לו אחרי החמצות. זה דפוס שחוזר על עצמו בעינייך?
"שבוע שעבר חגגתי 30. אני שמח שהגעתי לגיל הזה מבלי לדבר על שופטים. לא היו לי מצבים מורכבים. אני חושב ששחקני כדורגל צריכים לכבד שופטים, ולהפך. אנחנו חלק ממשחק שבא לבדר הרבה מאוד אוהדים. ככל שהדברים האלה יקרו פחות אנחנו נשמח, ואני מקווה שכך יקרה מעתה והלאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי