"הייתי צריך להרגיש אנרגיות חדשות, הבחירה היתה נכונה"

יאקוב סילבסטר
יאקוב סילבסטר | דני מרון

אחרי חצי עונה לא מוצלחת בבית"ר, יאקוב סילבסטר פורח בבני יהודה: "כאן נלחמו כדי להביא אותי, לאבוקסיס יש חזון ודרך שהוא נצמד אליהם. בבית"ר היה בלאגן. להיכנס לנעליים של שועה? אפילו לא חשבתי על זה". ראיון

(גודל טקסט)

החלוץ הסלובקי יאקוב סילבסטר, שהגיע לבני יהודה מבית"ר ירושלים על סף סגירת חלון ההעברות, השתלב היטב במדים הזהובים ואחרי שכבש רק שער אחד ב-16 משחקים במדי בית"ר הוא רשם כבר שלושה שערים בשני משחקי הליגה האחרונים במדי קבוצתו החדשה.

"אני מרגיש טוב מאוד כאן בקבוצה", סיפר הבוקר סילבסטר בהתייחסו לקבוצתו החדשה. "חצי העונה הראשונה לא היתה קלה או פשוטה עבורי, אבל זו הסיבה שעברתי לכאן, כי רציתי לשנות את זה. בחרתי בבני יהודה ועד עכשיו נראה שעשיתי בחירה נכונה, אז אני שבע רצון ושמח להיות כאן. יש כאן מאמן טוב, ויש אווירה טובה במועדון ובין השחקנים וזה חשוב".

האם אתה מרגיש שאתה מוכיח לבית"ר שהיא טעתה בכך ששיחררה אותך?
"אני לא מרגיש ככה. אני מנסה לתת כמיטב יכולתי ולשחק טוב בשביל הקבוצה. אני חלוץ שרוצה להבקיע בכל משחק. לצערי הסיטואציה שם היתה אחרת ולכן עזבתי. אני מוכיח בעיקר לעצמי ולכולם, לא רק לבית"ר, שאני שחקן טוב ואני עדין יודע להבקיע שערים".

סילבסטר.
סילבסטר. "מנסה להוכיח לעצמי ולכולם שאני עדיין יודע להבקיע" (דני מרון)

אחרי עונה מצוינת שלך בבית"ר בשנה שעברה, מה לא עבד עבורך מתחילת העונה הנוכחית?
"בבית"ר היה בלאגן גדול בקבוצה ובמועדון, גם בהנהלה וזו הסיבה העיקרית. החליפו מאמן, החליפו בעלים וזה מה שקרה. זה מאוד פשוט, אחרי שינויים גדולים זה לא קל. חוויתי את זה גם כשהגעתי לגרמניה לנירנברג. הם ירדו לליגה השנייה והחליפו 15 שחקנים. אז בבית"ר לא החליפו 15 שחקנים, אבל עשו שינויים רבים וצריך למצוא את שיתוף הפעולה ולהתחבר עם השחקנים החדשים. גם הגיע בעלים חדש ובהחלט מדובר בשינויים גדולים ואי אפשר היה להתעלם מזה. דברים לא הלכו טוב וזה המשיך לאורך כל העונה".

האם שיטת המשחק של בית"ר העונה לא התאימה לך?
"אני לא יודע. ניסיתי לאבחן את זה כשהייתי שם. ניסיתי לעשות את הכי טוב שלי, שבוע אחרי שבוע ולא לחשוב על שום דבר אחר, בסופו של דבר אני חושב שקיבלתי החלטה נכונה לעזוב".

מה עובר בראש של חלוץ שלא מבקיע שבוע אחרי שבוע, משחק אחרי משחק?
"זה ממש קשה. אתה צריך לקבל תמיכה מהשחקנים והצוות מסביב. אני חייב להגיד שקיבלתי המון תמיכה מהחברים בקבוצה, הם ממש רצו שאהיה שמח ואצליח. השחקנים האמינו שאם אבקיע גול אחד הדברים ישתנו, אבל אתה צריך לקבל לא רק את תמיכת השחקנים".

בבית
בבית"ר. "קיבלתי החלטה נכונה לעזוב" (ערן לוף)

אז אפשר להגיד שלא קיבלת תמיכה מהצוות המקצועי והמאמן קלינגר?
"כן ולא. הרגשתי שאולי המצב ישתנה וגם לפני שהגעתי לבני יהודה חשבתי האם זה יהיה הצעד הנכון לעשות. אבל דיברתי עם המאמן יוסי אבוקסיס ועם המנכ"ל כפיר אדרי והיתה לי הרגשה טובה לגבי המעבר לכאן, כי קיבלתי את התחושה שהמאמן ממש רוצה אותי וזה חשוב לי להרגיש שהמאמן רוצה אותי. אני יודע שבני יהודה נלחמו להביא אותי והתעקשו עליי ולא הביאו שחקנים אחרים שהציעו להם במקומי. הייתי צריך להרגיש את האנרגיות החדשות האלה, וגם אחרי שלא הבקעתי במשחק הראשון (בגביע נגד עפולה, ר"ב), הרגשתי טוב. בני יהודה זו קבוצה שעובדת ומשחקת נכון ובצורה מסודרת. בסופו של דבר כשיש לך חדר הלבשה בריא וצוות מקצועי טוב מסביב, גם השחקנים מרוויחים מזה וגם הקבוצה".

אנחנו רואים שכמעט כל שחקן שמגיע לבני יהודה פורח ומצליח. אתה יכול להגיד מה כל כך מיוחד במאמן יוסי אבוקסיס?
"אני חושב קודם כל שהוא בר מזל. אבל מבחינתי הדבר שהכי חשוב לראות אצל מאמן, זה שיש לו חזון ודרך והוא הולך ונצמד לדרך הזו ולא משנה דרך או שיטה משחק אחרי משחק, בגלל הפסד כזה או אחר. ועוד משהו, אבוקסיס לקח אותי כי הוא ידע שאני אתאים לשיטת המשחק שלו ואני חושב שזה מראה על האישיות שלו ושהוא יודע בדיוק מה הוא רוצה ומה הוא צריך. אני יודע שהוא יכול היה להביא שחקנים אחרים, אבל החליט שהם לא מתאימים לשיטה שלו ולכן לא לקח אותם. יש הרבה מאמנים שתחת לחץ עושים שינויים שלא מתאימים לקבוצה שלהם וכמובן שכאן זה קצת יותר קל, כי הקבוצה בעיקר מנצחת ולא צריך לשנות הרבה. גם האווירה באימון מאוד טובה, הוא נותן המון ביטחון לשחקנים, תומך בהם ומדבר איתם. בסופו של דבר, אנחנו השחקנים כמו ילדים, לא משנה אם אתה בן 20 או 30 או יותר, זה חשוב לשמוע ממנו ולקבל הרגשה טובה".

זה יהיה נכון להגיד שקיבלת חיבוק חם כאן בבני יהודה וזה עזר לך לצאת מהתקופה הרעה שלך?
"כן, בהחלט. אני חושב שגם שאר השחקנים מנצלים את זה. הרוב כאן צעירים ובתחילת הקריירה וכשהם יגיעו למקומות אחרים, שם יהיה קצת יותר קשה, הם יבינו כמה האווירה כאן טובה וחשובה. כולם כאן מנצלים את האנרגיות החיוביות ומשתמשים בזה להצלחת הקבוצה".

אבוקסיס.
אבוקסיס. "ידע שאתאים לשיטת המשחק שלו" (דני מרון)

הגעת לבני יהודה אחרי ששיחררו את ירדן שועה, שהיה שחקן מרכזי ומלך השערים. לא חששת מהלחץ שיהיה עליך להיכנס לנעליים שלו?
"אולי זה ישמע טיפה שחצני, אבל אפילו לא חשבתי על זה. זה כדורגל, שחקנים באים ושחקנים הולכים. אני יודע שהוא כבש 10 שערים, אבל באמת, אולי זה ישמע טיפשי, אבל לא ראיתי את עצמי כממלא מקום. ראיתי את זה ממקום שבני יהודה רצתה לעזור לי ומן הסתם אני רציתי לעזור להם, אז לא חשבתי על למלא מקום של אף אחד".

לסיום, אתם קרובים להבטיח סופית מקום בפלייאוף העליון ובחצי גמר הגביע. מה ייחשב עבורך כהצלחה עם בני יהודה העונה?
"אני חושב שאנחנו כבר מצליחים עכשיו. מקווים מאוד להבטיח את חצי הגמר וגם מקום סופי בפלייאוף העליון. מבחינתי כל מה שנשיג מכאן והלאה זה יהיה בונוס עבורנו. כמובן שיש חלומות על זכייה בגביע. הייתי מאוד קרוב לזה בעונה שעברה, הגעתי עד הגמר וזה משהו מאוד מיוחד. אני חושב שבני יהודה עושה עונה טובה מאוד בליגה ובגביע, וזה לא יהיה קל בפלייאוף העליון. כל משחק יהיה קשה ונצטרך להילחם עד הסוף. מכבי תל אביב רחוקה במקום הראשון, אבל שאר הקבוצות ילחמו במאבק צמוד עד הסוף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי