בליץ: טוטנהאם עלתה לרבע הגמר לאחר 0:1 אצל דורטמונד

שחקני טוטנהאם חוגגים
שחקני טוטנהאם חוגגים | AFP

התרנגולים העפילו לשמונה הגדולות של אירופה בפעם השנייה בתולדותיהם והראשונה מאז 2011 בזכות 0:3 במשחק הראשון ושער של קיין (49) בגומלין. הגרמנים שלו במשחק אך יחזרו להיאבק בפסגת הבונדסליגה הצמודה

(גודל טקסט)

שלושה מפגשים פיקנטיים של אנגליה נגד גרמניה קיבלנו בשמינית גמר ליגת האלופות. שאלקה כנראה לא תעבור את מנצ'סטר סיטי, והתקווה היחידה של הבונדסליגה היא באיירן מינכן שצריכה לעבור את ליברפול. כי מוליכת הליגה הגרמנית, דורטמנד, כבר לא תמשיך במפעל לאחר שהפסידה היום (שלישי) 1:0 לטוטנהאם.

בליגה טוטנהאם שומרת אך בקושי על המקום השלישי, ולא ניצחה כבר שלושה משחקים ברצף, אבל בליגת האלופות היא חזרה לרבע הגמר לראשונה מאז 2011, וזה בהחלט אחד ההישגים הגדולים שלה בשנים האחרונות. עם יתרון 0:3 ענק במשחק הראשון התרנגולים הסתפקו בשער בודד של הארי קיין כדי להשיג את הכרטיס לרבע ולנצח את דורטמונד בפעם הרביעית ברציפות.

ומה קורה עם הקבוצה של פאברה? אחרי שבאיירן מינכן סגרה את הפער בפסגה במחזור האחרון, דורטמונד קיוותה שלפחות בליגת האלופות היא תצליח לשמור על הכבוד ולהשיג מהפך בדרך לשלב הבא, אבל כשלה פעם אחר פעם מול השער ומול יכולת גדולה של הוגו לוריס ותיאלץ להיאבק על התואר האחרון שנותר לה שכעת כבר לא בטוח שיהיה לה קל לקטוף. בעוד חודש בדיוק מצפה לה משחק העונה נגד באיירן, וכדאי שתגיע אליו מוכנה.

קיין מנסה לעבור את וולף. טוטנהאם עם רגל וחצי עוד לפני המשחק (AFP)
קיין מנסה לעבור את וולף. טוטנהאם עם רגל וחצי עוד לפני המשחק (AFP)

הרכבים
דורטמונד: רומן בורקי, אבדו דיאלו, מנואל אקאנז'י, יוליאן וייגל, מריוס וולף, אקסל ויטסל, מרקו רויס, מריו גצה, ג'יידון סאנצ'ו, רפאל גררו, פאקו אלקאסר.

טוטנהאם: הוגו לוריס, יאן ורטונחן, דבינסון סאנצ'ס, טובי אלדרווירלד, סרג' אורייה, בן דייויס, הארי ווינקס, מוסא סיסוקו, כריסטיאן אריקסן, יונג מין סון, הארי קיין.

מהלך המשחק
למרות ההרכבים ההתקפיים של שתי הקבוצות, המשחק החל בקצב די איטי וההזדמנות הראשונה הגיעה רק בדקה ה-10, כשג'יידון סאנצ'ו פרץ מצד ימין ובמקום למסור רוחב לרויס החליט לבעוט מזווית קשה והכדור הלך החוצה. עוד 10 דקות עברו לפני ההזדמנות הבאה, כשרויס בעט מתוך הרחבה אבל לוריס היה עירני. בדקה ה-31 הגיע המצב האמיתי הראשון של טוטנהאם, כשסון קיבל כדור עומק נהדר מקיין, אבל לבד מול בורקי בעט החוצה. מהעבר השני, דורטמונד בעטה שלוש פעמים תוך שלוש דקות לשער של לוריס, שהראה אינסטינקטים מצוינים והציל את טוטנהאם מספיגה.

הארי קיין חוגג עם חבריו. שער רביעי נגד דורטמונד לחלוץ האנגלי (AFP)
הארי קיין חוגג עם חבריו. שער רביעי נגד דורטמונד לחלוץ האנגלי (AFP)

המחצית השנייה, לעומת זאת, נפתחה בצלילים אחרים לגמרי. דורטמונד היתה כל כך שקועה בהתקפה, שהיא הזניחה את ההגנה. בדקה ה-49 סיסוקו ניצל פרצה כדי למסור לקיין, שמצא את עצמו לבדו מול השער ולא התבלבל בדרך להעלות את טוטנהאם ל-0:1. זה סגר את הסיפור: דורטמונד היתה זקוקה לרמונטאדה סטייל ברצלונה ב-2017 כדי לעלות, מה שכמובן לא קרה. נהפוך הוא: השער שבר את רוחם של חלוצי המארחת ודווקא טוטנהאם היתה קרובה יותר לשער השני. המשחק נגמר אמנם עם שער אחד, אבל לא היה צריך יותר מזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי