בכר: "מערכת היחסים שלי עם הרוש טובה, הוא ראוי להיות בנבחרת"

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

כשהיא סופרת כבר שלושה ניצחונות רצופים, הפועל באר שבע מתכוננת למשחק האחרון הליגה הסדירה מול בני סכנין. המאמן התייחס להארכת החוזה של אוהד לויטה: "אין פה עניין של שוער ראשון ושוער שני"

(גודל טקסט)

לאחר שהפועל באר שבע ניצחה 0:2 את הפועל חיפה בטרנר, וכשהיא סופרת כבר שלושה ניצחונות רצופים, האלופה רוצה להשיג את הכרטיס לאירופה. כעת (חמישי) המאמן ברק בכר מדבר לקראת המשחק נגד בני סכנין (ראשון, 20:15, שידור ישיר בספורט4)

מה הארכת החוזה של אוהד לויטה אומרת מבחינת אריאל הרוש?
"זה אומר שאוהד לויטה עשה עבודה טובה והוא ראוי להמשיך במועדון. זה לא אומר שום דבר לגבי מישהו אחר, אנחנו מאמינים בו והוא יישאר לעוד שנתיים. אין פה עניין של שוער ראשון ושני, המערכת יחסים שלי עם אריאל היא טובה מאוד. אני מקווה שהוא יוכל לשחק בנבחרת, הוא ראוי להיות שוער בנבחרת. ששוער מקבל הזדמנות ומוכיח את עצמו הוא ראוי להמשיך. זה הכל"

האם ההחתמה לחוזים ארוכים היא חלק מההחלטות של אלונה לאור העזיבה לחיים הפוליטיים?
"אני חושב שאלונה היא במערכת, ונשארת במערכת, ומחויבת לחוזים שקיימים. היא אמרה את זה, אנחנו לא צריכים שום הוכחה. היא חלק מהפועל באר שבע"

חוששים מירידת מתח אחרי 3 ניצחונות רצופים?
"אני חושב שזאת העבודה שלי ושל הצוות, וגם של השחקנים. עבדנו מאוד מאוד קשה בתקופה האחרונה כדי לייצר מומנטום, וכולנו יודעים שמאוד קל להרוס מומנטום. ניצחון לא יבוא מעצמו וזה לא משחק קל, סכנין משחקת על החיים שלה וזה מגרש מאוד קשה. חשוב מאוד שנצליח לשחזר את הדברים שעשינו במשחקים האחרונים. הלחץ והאגרסיביות, ואת זה נצטרך להביא".


"אוהד לויטה קיבל הזדמנות והוכיח את עצמו" (ערן לוף)

מיכאל אוחנה חוזר, מה מצבת הפציעות הנוכחית בקבוצה?
"לגבי מיכאל, יש לנו עוד 2 -3 אימונים כדי להחליט, אבל אנחנו בכיוון הנכון. יש סיכוי טוב שהוא יהיה בסגל ביום ראשון. חן עזרא לא יהיה בסגל הוא עדיין פצוע, לגבי ויטור נדע בהמשך. זה טוב שיש לנו סגל מלא ובריא, סוף סוף יש לי כאב ראש".

איך משלבים את כל השחקנים שחוזרים בהרכב אחרי שנכנסתם למומנטום?
"זאת בדיוק העבודה של מאמן. מצד אחד לדעת להריץ שלד מסוים, שיתחבר, ומצד שני צריך להעריך את התחרות. צריך למצוא את האיזון הנכון, כולם בסופו של דבר רוצים לשחק. זאת העבודה שלי".

החלפת המאמן בסכנין יוצרת כאב ראש?
"זה נכון שמגיע מאמן חדש ומשנה דברים ושיטות, אני חושב שאנחנו לאט לאט מרגילים את השחקנים להיערך לכל שיטה. חשוב שאנחנו נשמור על המסגרת והבסיס שלנו. אנחנו רואים שבתקופה האחרונה כל השחקנים משחקים בעמדות שלהם ויותר מתואמים. אם נעשה את הדברים כמו שעשינו בתקופה האחרונה אז זה לא משנה מי היריבה".

הזרים לא משותפים במשחקים האחרונים, מה זה אומר?
"זה לא אומר שום דבר, הכל מאוד מאוד נזיל. שחקנים שפחות משחקים עכשיו יכולים לקבל את ההזדמנות במשחקים הבאים והכל משתנה. העונה הזאת מורכבת מאוד, אנחנו מאמינים בכל מי שנמצא בסגל. כל השחקנים הזרים שיש מאוד מוערכים, יש להם חוזה לשנים הבאות ואין שום סיבה שלא יהיו חלק מהמועדון".

יש לך טיפ לתת למיכאל אוחנה?
"האמת שכן, בגלל הפציעות שעברתי אני יודע שלחזור אחרי תקופה ארוכה זה מאוד מרגש ואתה רק רוצה לעלות למגרש. אני רואה כמה הוא מתרגש וכמה הוא משקיע באימונים ורוצה לחזור לשחק, אני מאוד מקווה שיתאפשר לי לתת לו דקות".


מיכאל אוחנה חוזר מפציעה (דני מרון)

מיכאל אוחנה – ברוך השב. ספר על התחושות. איך מרגיש לחזור מפציעה כזאת ארוכה?
"נפצעתי לפני משהו כמו 10 חודשים, חיכית לרגע הזה שאני יהיה כשיר ואוכל לחזור לשחק את המשחק שאני אוהב. מתרגש, שמח מקווה שאני אוכל לשחק טוב".

בעבר רצית לעזוב, היום אתה בלב שלם עם הפועל באר שבע?
"אני בלב שלם, הכל מאחורינו. מה שהיה עבר לפני תקופה ארוכה. אני רק רוצה לחזור לשחק. אני ממש לא רוצה לעזוב, טוב לי בהפועל באר שבע".

מה עבר עלייך בתקופה ההחלמה?
"זאת מכה לא פשוטה. עברתי תקופה מאתגרת וקשה, אני שמח שעברתי את זה. זה ביגר וחישל אותי, אני מקווה שאני אחזור טוב יותר ממה שהייתי".

איך זה לראות את העונה החלשה שלכם מהצד?
"כל יום במשך התקופה הזאת הסתכלתי על הרגע הזה שאני אוכל לחזור ולשחק ולעזור לקבוצה שלי. אני שמח שהגיע הרגע הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי