טאפוקו בראיון: "לא רואה את עצמי עוזב את ישראל כרגע"

קווין טאפוקו
קווין טאפוקו | דני מרון

קשר הפועל באר שבע, שאיבד את מקומו בהרכב, התראיין בצרפת על החיים בישראל: "האווירה היא כמו ביוון, באירופה יכולים לבוא 30 אלף איש ולא תרגיש". וגם: על היכרותו עם סמואל אומיטיטי מברצלונה

(גודל טקסט)
קווין טאפוקו, קשרה של הפועל באר שבע שהצליח בהפועל חדרה ומאז שעבר לבירת הנגב בינואר חווה ירידה גדולה ביכולתו וגם איבד את בהרכב של ברק בכר, התראיין היום (שלישי) וסיפר על החיים בישראל, כחלק מפינה באתר צרפתי שמנסה לגלות את החיים של כדורגלנים צרפתיים בליגות קטנות יותר באירופה.


על הרמה והאווירה בישראל לעומת קפריסין, צרפת ובלגיה: "הופתעתי מאוד. לא מתייחסים אליה אפילו חצי ממה שהיא שווה באירופה. רמת הכדורגל בישראל מאוד מעניינת. ההבדל בין רוב הקבוצות לא גדול ויש הרבה אוהדים. בהפועל באר שבע האצטדיון תמיד מלא, וההרגשה היא שאתה משחק בגביע אירופה. האווירה נחמדה ויותר ויותר זרים מגיעים. בבלגיה לא הרגשתי אווירה כזאת בכדורגל. הרמה בבלגיה גבוהה יותר, אבל מבחינת אווירת כדורגל ישראל מקום יותר נחמד. יש עשר קבוצות טובות ו-3-4 חלשות".


על המקום של הכדורגל ברחוב הישראלי: "זה ענף הספורט הכי אהוב והוא מאוד פופולרי, דומה מאוד למה שיש ביוון. הרמות של הפופולריות תלויות היכן שאתה משחק. אם אתה משחק בקבוצה גדולה כולם מכירים אותך ברחוב. בישראל יש מנטליות כמו ביוון, הרבה רעש באצטדיון. באירופה יכולים לבוא 30 אלף ולא תרגיש אותם".



"חשוב לי מהפרויקט של הקבוצה בעתיד", טאפוקו במדי ב"ש (אריאל שלום)


על ההשתלבות בישראל: "השתלבתי טוב, אבל ההבדל הגדול מאירופה זה שהכל הפוך מבחינת הימים. ראשון באירופה זה שישי בישראל. ראשון שלהם הוא שני שלנו בגלל השבת. בטלוויזיה באירופה שומעים על ישראל דברים ממש לא נכונים ורק על מלחמות. כולם כאן מסבירי פנים. מאוד נחמדים. המון תיירים וחופי ים מלאים. מדובר במדינה מאוד מאוד יפה".


העתיד בישראל: "אף פעם לא ממש שיחקתי בצרפת, ככה שאני רוצה לשחק שם שוב. כרגע אני לא רואה את עצמי עוזב את ישראל, אבל זה נוגע כמובן גם לקבוצה. חשוב לי הפרויקט של הקבוצה בעתיד, המצב הכלכלי, המטרות". 


הקשר התייחס גם לכדורגל הקפריסאי אחרי ששיחק באריס לימסול: "יש שם מועדונים גדולים כמו אפואל ניקוסיה, ויש כאלה שבקושי מביאים מאה צופים למשחקים. למשחקים הגדולים מגיעים בין 15 ל-20 אלף איש, וזה הפתיע אותי. סיפור מעניין שלי שם עם אריס? שיחקנו נגד אפולון לימסול, היריבה של אפואל ניקוסיה לאליפות. הם רצו שנעלה עם מוטיבציה, והנשיא שלהם הביא 25 אלף יורו לחלק לשחקנים שלנו באריס כדי שנילחם".


על שיתוף הפעולה עם קורנטין טוליסו:
"דווקא גדלתי עם סמואל אומטיטי. עם טוליסו היו יחסים טובים, אבל לא נשארנו בקשר. אומטיטי אחד שלא ציפינו שיגיע להיכן שהגיע".




"לא ציפינו שיגיע להיכן שהגיע". טאפוקו על סמואל אומטיטי (Gettyimages)


על אצטדיון עם אווירה קשה שלא אהב לשחק בו: "בפאוק סלוניקי היה הכי קשה. בהפועל באר שבע הכי שונאים לשחק נגד מכבי תל אביב. זה כמו ששיחקתי עם פאניוניוס נגד א.א.ק אתונה".
 

טאפוקו ממשיך לעקוב באדיקות אחר הליגה הצרפתית ובעיקר אחרי ליון, הקבוצה בה גדל, ואמר לקראת משחקה הקרוב נגד ברצלונה: "ברור שעדיין מתעניין בליגה. אני רואה משחקים גדולים של ליון, מארסיי, פ.ס.ז'. ליון באלופות? עשו תיקו 0:0. זו תוצאה טובה. יש להם סיכוי בגומלין. למה לא? הם הראו הרבה כדורגל טוב נגד מנצ'סטר סיטי בשלב הבתים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי