בבני יהודה מרוצים מהניצחון: "חזרנו בגדול לקרב על אירופה"

שחקני בני יהודה חוגגים
שחקני בני יהודה חוגגים | מאור אלקסלסי

הזהובים גברו 0:2 על מכבי חיפה בסמי עופר וקטעו רצף של שלושה הפסדים: "המשחק הזכיר לכולם מדוע אנחנו בצמרת". אבוקסיס החמיא לסילבסטר. צ'יבוטה לא התלבש, מחשש שיצבור צהוב חמישי שימנע ממנו לשחק בגביע

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בני יהודה רשמה אמש (שבת) ניצחון גדול נגד מכבי חיפה וקטעה רצף של שלושה הפסדי ליגה רצופים. הזהובים שהגיעו בהרכב חסר מאוד לחיפה, ללא שלושה שחקני מפתח חשובים, שי קונסטנטין, איסמעילה סורו ומאוויס צ'יבוטה, הצליחו לשמור על רשת נקיה וזכו בשלוש נקודות מוצדקות הודות לערב מוצלח נוסף של יאקוב סילבסטר, שסיים עם צמד. בני יהודה צימקה את הפער מהמקום השני לארבע נקודות בלבד ופתחה ברגל ימין את משחקי הפלייאוף העליון

"אפשר לומר שחזרנו בגדול לקרב על אירופה", אמר גורם בקבוצה. "הניצחון הזה הזכיר לכולם למה בני יהודה בצמרת העונה. זה לא משנה מי משחק ואין אצלנו כוכבים. הקבוצה מעל כולם וכשכולם מחויבים בעיקר הגנתית, ככה זה נראה", הוסיף הגורם.

מי שקיבל את מירב המחאות, היה החלוץ יאקוב סילבסטר, שכבש צמד, עוד במחצית הראשונה, שער אחד בנגיחה והשני בפנדל מוצלח, לאחר ששופט המשחק, נעזר במצלמות ה-VAR ופסק על כרטיס אדום לחובתו של ארנסט מאבוקה החיפאי ובעיטה מ-11 מטר לזכות בני יהודה.

"אין ספק שסילבסטר הוא הבינגו של ינואר מבחינתנו", אמר גורם במועדון בהתייחסו לחלוץ שפורח מחדש מאז הגיע מבית"ר ירושלים. "יאקוב הוא קודם כל אדם מדהים וכולם מאוד אוהבים אותו כאן בקבוצה. מעבר לכך הוא שחקן מצוין שנכנס בצורה מושלמת למערך של יוסי אבוקסיס ונראה שגם חזר לו הביטחון", הוסיף הגורם.


"הבינגו של ינואר". יאקוב סילבסטר חגג צמד (מאור אלקסלסי)

המאמן אבוקסיס התמוגג מנחת בסיום והוסיף על סילבסטר: "בדרך כלל בינואר, מביאים שחקני סגל, אבל חיכינו לו וחיכינו ואני יכול להגיד לכם שעד היום לא שולם שכר כזה לשחקן בבני יהודה וזה בערך פי שניים מהרמה ששולמה עד היום. ידענו שזה שחקן שיכול להוסיף לנו בחוכמה שלו ויש שילוב טוב בינו לבין צ'יבוטה. בסך הכל אנחנו מאוד שמחים שהוא אצלנו".

מאוויס צ'יבוטה, שלא התלבש אמש, מחשש שיצבור צהוב חמישי, שימנע ממנו לשחק בחצי גמר הגביע נגד מכבי ת"א בעוד כשבועיים, צפוי לשוב לסגל ולהרכב, במשחק הבית נגד מכבי נתניה, שיערך אחרי פגרת הנבחרת.

"למכבי חיפה יש הרבה שחקנים מצוינים ולהשאיר אותם 90 דקות, על מצב הבקעה רציני אחד, זה לא פשוט", אמר המאמן אבוקסיס בסיום. "הרגל המסיימת לא הייתה טובה בחצי השני, אבל אחרי שמנצחים זה בסדר".


לא נרשם למשחק מחשש שיקבל צהוב חמישי. מאוויס צ'יבוטה (דני מרון)

על החזרה למאבק על המקום השני: "אחרי שהבטחנו את העלייה לפלייאוף העליון, דבר שהוא לא מובן מאליו לקבוצה עם תקציב כמו שלנו ושחקנים שהיו לא מוכרים בתחילת העונה, הייתה סוג של ירידה ביכולת. אמרתי לשחקנים השבוע שמה שהיה עד עכשיו מת ואנחנו מתחילים ליגה חדשה של 10 מחזורים ובואו נעשה מקסימום נקודות".

"עשינו ניצחון גדול והניצחון הזה החזיר אותנו למאבק על מקום שני-רביעי. הקבוצה הזו יודעת את מקומה וזו החוכמה. קבוצה צריכה לדעת לשחק טוב בכלים שיש לה ולנו יש כלים להסתגר ולצאת למתפרצות ולא אכפת לי שיגידו שאנחנו משחקים סגור והגנתי. אנחנו משחקים כביכול הגנתי, אבל מבחינת הגעה למצבי הבקעה, אנחנו הקבוצה מספר שתיים או שלוש בליגה ויש בקבוצה שלנו שחקנים שמדורגים גבוה בטבלת מלך השערים, אז החזקת כדור לא תמיד מביאה נקודות".


מרוצה מהניצחון היוקרתי בסמי עופר. יוסי אבוקסיס (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי