אבוקסיס: "הליגה לא נחלשה, איביץ' עושה במכבי עבודה מדהימה"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | דני מרון

העונה של הצהובים ("חייבים לפרגן להם"), עתידו ("ההצעות שקיבלתי הגיעו בתזמון לא טוב"), הניצחון על מכבי חיפה ("ה-VAR היה לטובתנו"), העונה הבאה ("אני וברק כבר התחלנו לעבוד"). מאמן בני יהודה בראיון

(גודל טקסט)

"מי שאומר שליגת העל נחלשה זה בן אדם שלא רוצה לפרגן. ולדימיר איביץ' ומכבי תל אביב עושים עבודה פשוט מדהימה וכולם צריכים לפרגן להם". הדובר הוא לא אחר מאשר יוסי אבוקסיס, מאמן בני יהודה, שהתראיין בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לניצחון המרשים על מכבי חיפה, החלטת ה-VAR ועתידו בשכונה.

אבוקסיס הצטנע והחמיא לאיביץ': "אני המאמן הכי טוב בישראל? מה פתאום. אני לא מרגיש בנוח לדבר על עצמי ואני מעדיף להשאיר את זה לאחרים. מה שאיביץ' עושה במכבי תל אביב זה לא פשוט בכלל. הוא קידם צעירים, הבטיח זכייה באליפות וחייבים לפרגן לו. קבוצות כמו חדרה, נתניה ובני יהודה השתפרו ועושות עונה טובה. מה שמכבי תל אביב עושה זה אך ורק בזכות היכולת שלה. רמת הליגה לא טובה, אבל גם בשנה שעברה היא לא הייתה טובה – זו בדיוק אותה רמה".

היכן הוא יאמן בעונה הבאה: "זו שאלה שנשאלת כל הזמן. עד היום כל ההצעות שהיו לי מהגדולות הגיעו בתזמון לא טוב. אני לא רוצה לעזוב את בני יהודה באמצע העונה, בטח לא כשהבעלים חבר שלי והקבוצה כל כך חשובה שלו. יכול להיות שאם לא הייתי נהנה אז אולי כן הייתי עוזב באמצע. אני נהנה בבני יהודה ויש חיבור טוב ביני לבין הצוות שלי. אם זה יגיע אז זה יגיע. כשברק פתח לי את החוזה הוא גם ביקש שיהיה סעיף שחרור ותג מחיר. כרגע זה המצב ואני נמצא במקום טוב. אם ברק יעזוב את הכדורגל? אנחנו נסתדר בינינו. מה שאנחנו עושים פה זה לא מובן מאליו, תסתכלו איזה קבוצות יש בפלייאוף התחתון. גידלנו שחקנים צעירים שחלקם הגדול כבר מבוקש, אנחנו בחצי גמר הגביע ובפלייאוף העליון".


זכה למחמאות מאבוקסיס. איביץ' (לירון מולדובן)

הניצחון על מכבי חיפה: "באנו בהרכב חסר ללא מספר שחקנים משמעותיים, אבל יש לנו ספסל רעב והשחקנים הוכיחו שמגיע להם לשחק. אני חושב שזה היה ניצחון אולי קצת פחות יפה, אך מאוד תכליתי. סגרנו אותם ויצאנו למתפרצות כמו שצריך. הצלחנו לגרום לקבוצה כמו מכבי חיפה, עם כל כך הרבה שחקנים מוכשרים, לא להגיע למצב אחד במשך 90 דקות וזה אומר שמשחק ההגנה שלנו היה באמת טוב".

על החלטת ה-VAR: "זה היה לטובתנו, אבל אין לי ספק שבסוף זה יתקזז. אני חושב שככל יעבור הזמן אז העצירות יהיה פחות ארוכות. כרגע הן די ארוכות וזה גורם לך לעצור ולעמוד ואפילו להתקרר במזג אוויר קר שכזה. בשבועות הראשונים ייקח להם יותר זמן להחליט כי מנסים לקבל החלטות הכי מדויקות, אבל בסך כל זה דבר שהוא טוב. בלי עצירות ארוכות זה בכלל יהיה מושלם".

שיטת המשחק נגד מכבי חיפה: "ממכבי חיפה שינתה את השיטה שלהם ושיחקה בצורה אחרת נגדנו. אנחנו שיחקנו 1:4:5 כי מאוויס היה בסכנת צהובים לקראת חצי הגמר. גם סילבסטר היה בסכנה, אבל מאוויס הרבה יותר אמוציונלי ופחדנו שהוא יקבל צהוב. הקישור וההגנה שלנו היו קצת יותר קשים יותר ותכננו לצאת למתפרצות. לפעמים זה הולך ולפעמים לא, הפעם זה הלך בצורה יוצאת מן הכלל.

"ב-0:2 כבר הבנתי שהמשחק הולך לכיוון שלנו, אבל מכבי חיפה היא תמיד קבוצה מסוכנת. בחצי השני היינו יכולים אפילו להגדיל את התוצאה ואני חושב שזה היה משחק חכם שלנו עם הגנה מצוינת וכמעט ללא טעויות. מאז שמרקו הגיע מכבי חיפה קבוצה מצוינת וזה היה אחד הניצחונות הכי טובים שלנו מבחינת החשיבות של המשחק והמצב בפלייאוף העליון. הניצחון שלנו פתח מחדש את המאבק על המקומות לאירופה".


"הניצחון שלנו פתח את המאבק על אירופה" (מאור אלקסלסי)

העונה של בני יהודה: "לא הרבה אנשים זוכרים שאחרי ההפסד במחזור הראשון כולם כבר הורידו אותנו ליגה. אני אמרתי שאנחנו נתארגן לאט לאט והסברתי שיש לנו חבר'ה צעירים וטובים שישתפרו כל שהזמן יעבור. אני לא עושה בבני יהודה מה שאני רוצה, אני חושב ומתייעץ עם ברק שהוא מבין כדורגל ובסופו של דבר הוא נותן לי לקבל את ההחלטות המקצועיות. אני אוהב לשמוע ואוהב להתייעץ ולקבל עצות, אני לא אחד שמשחק אותה שאני יודע הכל ולא שומע אף אחד. זה מחמיא לי שמדברים על זה שמגיע לי לאמן בקבוצה גדולה, אבל זה לא קרה בינתיים וזה המצב".

העונה הבאה: "בשנה שעברה היה לנו הרכב אחר לחלוטין והצלחנו לעשות את זה גם העונה. עשינו את זה בחוכמה, בלי לחץ ועם שחקני בית שגדלו פה ושחקני רכש רעבים. אני מאמין שאפשר לעשות את זה שוב. צריך להתחיל להכין את העונה הבאה כבר מעכשיו ואני וברק עובדים על זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי