ביקורת קשה באוסטריה: "טבענו מול נבחרת מוגבלת"

ערן זהבי
ערן זהבי | מאור אלקסלסי

באוסטריה עדיין לא התאוששו מהתצוגה של נבחרת ישראל אמש: "זהבי לימד אותנו לכבוש" המאמן פרנקו פודה הודה: "במקרה של הפסד כזה המאמן תמיד אשם"

(גודל טקסט)
אוסטריה התעוררה הבוקר בהלם, אחרי המהלומה שספגה אמש היישר לפרצוף מישראל כשהפסידה 2:4 באצטדיון סמי עופר. הסיבה למהלומה היא לא רק בגלל הפסד שני ברציפות במוקדמות יורו 2020, אלא גם בגלל העובדה שעשה זאת אחד השחקנים הכי נערצים במדינה, אנדי הרצוג המכונה ה"דוכס".


באוסטריה הכתירו אותו כמאמן שהיה הכי הרבה פעמים מועמד לאמן את הנבחרת האוסטרית ולא קיבל את התפקיד. עוד לפני המשחק התקשורת האוסטרית כתבה שהאיש שהיה שר את ההימנון האוסטרי עם כל הלב והנשמה יהיה הפעם היריב. התגובות בתקשורת האוסטרית להפסד קשות ובין היתר נכתב ב-ORF רשות השידור האוסטרית: "ערן זהבי לימד אותנו איך כובשים שערים". וגם: "אוסטריה טבעה בישראל". 



באתר של אחד מהרשתות הגדולות נכתב: "אוסטריה סבלה מהרס עצמי בערב נוראי לכדורגל שלנו,. יכולנו לסיים את המחצית הראשונה עם תוצאה של 1:4 בעקבות החולשה הישראלית בהגנה, אבל אז באה המחצית השנייה וערן זהבי לימד אותנו איך מנצלים כל הזדמנות וכבש גם שער ענק. מי שחיסל אותנו היה המאמן הרצוג כוכב העל של הכדורגל האוסטרי ומואנס דאבור מזלצבורג שסייע לזהבי לגמור את הנבחרת. זה סוג של הרס עצמי. מרקו ארנאוטוביץ' שהיה טוב לא הספיק והשער השני שלו למעשה היה קוסמטי בלבד. במחצית שנייה האנרגיה נעלמה מהנבחרת האוסטרית וישראל שיחקה כאילו צמחו לה כנפיים אחרי שפתחה במערך הגנתי. במקום לחזור עם שלוש נקודות התרסקנו לחלוטין".



"הרצוג ניצח את ישראל" (מאור אלקסלסי)
 

"קרונן צייטונג" העיתון המוביל באוסטריה הקדיש את השער שלו לתמונה של הרצוג עם שוער אוסטריה שוכב על הקרקע וכתב: "הרצוג ניצח את אוסטריה". בכיתוב לתמונה נכתב: "הפנים של השוער היינץ לינדר אומרות הכל". העיתון גם פרסם תמונה של הרצוג חוגג בחדר ההלבשה הישראלי וכתב: "הרצוג חגג את הניצחון הכי גדול בקריירה שלו כמאמן וחייב תודה לערן זהבי ומואנס דאבור בהם הוא האמין". הרצוג צוטט בעיתון כשאמר: "השמחה האמיתית שלי תגיע אחר כך כשהניצחון הזה יחלחל אצלי". העיתון "קוריר צייטונג" הראה תמונה של ערן זהבי חוגג בשער העיתון וכתב: "הפסד מביך לאוסטריה בחיפה". 


המאמן פרנקו פודה הודה: "במקרה של הפסד כזה המאמן תמיד אשם". העיתון כתב שזו נקודת שפל בהיסטוריה העכשווית של הנבחרת האוסטרית. "אפשר להפסיד גם בצורה כזאת, אבל מול נבחרת מוגבלת כמו ישראל שאין לה הרבה מה להציע זה שיא ההשפלה. ההבדל בין ישראל ואוסטריה היה שלישראל היה את ערן זהבי שלקח את המשחק בידיים ובאוסטריה לא היה אף שחקן שהיה יכול לעשות זאת למרות הצמד של ארנאוטוביץ'", ציין העיתון. 
 

ב-"זלצבורג נאכריכטן" נכתב: "אוסטריה סבלה מהפסד מביך נגד הדוכס. ערן זהבי לבדו הרס את אוסטריה שעוד הובילה במשחק ולא ידעה לנצל הזדמנויות". 


 

ה'לאקיפ' הצרפתי הקדיש את הכותרת לאקדוחן הישראלי: "ערן זהבי הגדול הוביל את ישראל לניצחון ענק", ה-SPOX הגרמני כתב: "ערן זהבי הטביע את הספינה האוסטרית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי