בלטקסה: "אפשר לעשות עונה גדולה, יש לנו הרבה מה להשיג"

מתן בלטקסה
מתן בלטקסה | מאור אלקסלסי

בני יהודה לא מתכוונת לזלזל במשחק נגד מכבי נתניה (שבת, 18:30 בספורט4), לו עשויות להיות השלכות רבות על הכרטיס לאירופה. המגן סיפר: "אבוקסיס יזרוק ליציע שחקן שלא ייתן מעצמו". סורו וצ'יבוטה ישובו להרכב

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בני יהודה תארח מחר את מכבי נתניה (שבת, 18:30 בספורט4), למשחק שיכולות להיות לו השלכות רבות לגבי המיקום בצמרת והקרבות על כרטיס לאירופה בסיום העונה. ביום רביעי מצפה לכתומים גם משחק חצי גמר הגביע נגד מכבי תל אביב, ולצד ההכנות הטקטיות עסקו בצוות המקצועי גם בפן המנטלי, כדי לגרום לשחקנים להתמקד קודם כל במשחק הקרוב.

המאמן יוסי אבוקסיס יחזיר להרכב את איסמעילה סורו, שסיים עונש הרחקה ואת מאוויס צ'יבוטה, שקיבל מנוחה במשחק הקודם בחיפה כדי לא הסתכן בצהוב חמישי לקראת חצי הגמר. המגן שי קונסטנטין יפתח על הספסל, כאשר אבישי כהן ימלא את מקומו באגף ימין. בקישור מתלבט אבוקסיס בין יובל אשכנזי לתאמבי סגס, כאשר מסתמן שהאחרון יקבל עדיפות.

"לא הרבה קבוצות מגיעות לשלב הזה של העונה כשיש להן על מה לשחק", אמר המגן מתן בלטקסה לקראת אחד השבועות הגורליים של בני יהודה בשנים האחרונות. "דיברנו על זה בימים האחרונים וניתן הכל בכל המשחקים שנותרו, גם בגביע וגם בליגה. הגענו למקום שאפשר להשיג הרבה מאוד העונה ולעשות עונה גדולה, ולשם אנחנו מכוונים".


"אם מישהו לא ייתן מעצמו מאה אחוז, יוסי יזרוק אותו ליציע" (דני מרון)

משחק הגביע שמחכה ביום רביעי: "הדבר הכי חשוב זה להתמקד במשחק הקרוב, זה קרב ישיר על שש נקודות והמנצחת תעשה צעד גדול לאירופה. אנחנו חד משמעית לא מרוכזים רק בחצי הגמר. אנחנו עושים את ההכנות הרגילות שלנו לנתניה ונבוא הכי מוכנים שיש. האם נשמור על הרגליים? אם יוסי (אבוקסיס, ר.ב) יראה שמישהו לא ייתן מאה אחוז מעצמו, הוא יזרוק אותו ליציע".

הניצחון על מכבי חיפה במחזור האחרון: "הניצחון הזה נתן לנו המון ביטחון, כי באנו אחרי שלושה הפסדים. אם היינו מפסידים שם, כנראה שהיינו יוצאים מהמאבק על אירופה דרך הליגה. אם יהיה פספוס אם לא נגיע לאירופה? אני מאוד רוצה שנשיג את הכרטיס, רוב העונה היינו במקום השני ואם נפספס את זה, זו תהיה מבחינתי אכזבה".


הצפיפות בצמרת הטבלה
: "זה לא מוסיף לחץ. אנחנו באים בידיעה, שכל משחק הוא כמו גמר גביע. כל נקודה, קריטית במאבק על מקומות 2-4 וזה מגביר את המוכנות והרצינות".

העונה שעוברת עליו: "אני מאוד מרוצה מהעונה, אבל היא עוד לא הסתיימה ויש עוד הרבה מה להשיג, גם קבוצתית וגם אישית. אני מאוד שמח על העונה הזו, ורוצה להמשיך ביכולת הזו. בשנה שעברה אני חושב ש-80 אחוז לא הכירו את השם שלי, והיום יותר מכירים אותי, אבל זה לרגע לא יעצור אותי מלהמשיך להתקדם".


"בעונה שעברה כמעט לא הכירו אותי". בלטקסה (אלוני מור)

שיטת שלושת הבלמים: "יוסי התאים את השחקנים שיש לו לשיטה, אבל אם אני מסתכל על עצמי, אז ברור שזה מוסיף לי התקפית. יש הרבה פעמים שאומרים שמגן לא מתאים לקו 4 ואני לא מסכים עם זה. המשכנו לשחק בשיטה הזו כי ככה התחלנו ונראינו טוב, גם עם שי קונסטנטין בצד הימני. יוסי מרגיש שהוא יכול לנצל את המגנים שלו מבחינה התקפית יותר טוב, אנחנו לא משחקים בקו 4 לאו דווקא כי אנחנו לא מתאימים לקו 4".

חלום הנבחרת: "שחקן שיגיד שהוא לא חולם להגיע לנבחרת, ישקר. ברור שזה חלום, כמובן שאני רוצה, אם יקראו לי אני מאוד אשמח. גם אם לא, תמיד אעודד את הנבחרת. בגול השלישי של ערן זהבי מול אוסטריה הייתי בשבעה, אבל הלכתי לצד לראות את המשחק ופשוט קפצתי בגול".

הרכב משוער: אמיליוס זובאס, אבישי כהן, איציק עזוז, קרלוס קוויאר, דן מורי, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, תאמבי סגס, דולב חזיזה (עמית זנטי), מאוויס צ'יבוטה, יאקוב סילבסטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי