גבריאל תמאש הוא השחקן שנעצר בחשד לנהיגה בשכרות

גבריאל תמאש
גבריאל תמאש | יוני אריאלי

בקשתו של התובע התקבלה והבלם הרומני יישאר במעצר לילה נוסף, בסיומו ייתכן כי ישוחרר למעצר בית. השופטת אמרה בדיון: "מדובר בשתי עבירות מסוכנות ביחד". פרקליטו של הנאשם: "החמירו איתו כי הוא כדורגלן מוכר"

(גודל טקסט)

לפני חמישה ימים נעצר שחקן זר מליגת העל בגין נהיגה בשכרות והערב (ראשון) הותר לפרסום כי מדובר בגבריאל תמאש מהפועל חיפה, שנעצר לאחר שנהג במהירות של 205 קמ"ש כאשר בדמו כמות אלכוהול פי שלושה מהמותר.

האירוע ממשיך להעסיק את הכדורגל הישראלי לא פחות מאשר משחקי ליגת העל. בדיון שנערך מוקדם יותר היום בעניינו של תמאש שנמצא במעצר כבר מיום שלישי, בית המשפט נעתר לבקשתו של התובע והאריך את מעצרו של הבלם הרומני עד מחר. תחילה נשלל רישיון הנהיגה שלו ובית המשפט שיחרר אותו למעצר בית, אבל התביעה ערערה ולכן הוא יישאר במעצר ורק מחר ייערך דיון נוסף בבית המשפט המחוזי, בסיומו נראה כי ישוחרר למעצר בית.

כידוע, גם במהלך הדיון ביום רביעי שעבר הוחלט תחילה לשחרר את תמאש למעצר בית, אולם המשטרה ערערה על ההחלטה ועוד באותו יום הוארך מעצרו של הבלם. במהלך הימים האחרונים החליטו בהפועל חיפה להחליף את עורך דינו ומעתה עו"ד איתן סטולר מייצג את השחקן.


דיון חם היה בבית המשפט בעניינו של השחקן גבריאל תאמאש. על פי הפרוטוקול נראה כי השופטת בתיק מגי כהן מייחסת לשחקן עבירות קשות. בין השאר נכתב בפרוטוקול: "לאחר ששקלתי את כל הנתונים מצאתי שקיימת בתיק ראיות לכאורה בנוגע לעבירה של נהיגה בשכרות ונהיגה במהירות מופרזת. אין מחלוקת שעבירות של נהיגה בשכרות בכמות של 774 מק"ג ונהיגה במהירות של 200 קמ"ש, כל אחד בנפרד מצביעות על מסוכנות רבה בנהיגה, אדרבא כאשר מדובר בשילוב של שתי עבירות ביחד. כך שהנני קובעת שיש מקום לעצור את המשיב".

מעבר לכך גם בקרב מקורביו של השחקן היו טענות כלפי בית המשפט והמשטרה. כ-15 אוהדים הגיעו לדיון והביעו את מחאתם כאשר האוהדים ציינו: "עושים לתמאש בכוונה כי הוא שחקן מפורסם ורוצים לעשות עליו סיבוב תקשורתי. הוא עשה עבירות בנהיגה וצריכים לקחת לו את הרישיון והוא לא מסוכן לציבור".

עו"ד סטולר שייצג את השחקן אמר לספורט1: "אני מאוד מרוצה מההחלטה שאומרת למעשה שהשחקן משוחרר למעצר בית. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע משמע יש למשטרה עד מחר ב-12:00 אפשרות להגיש ערער לבית המשפט המחוזי ואם זה לא יקרה אז תמאש ישתחרר אוטומטית. לדעתי החמירו די עם השחקן וזאת רק בגלל היותו שחקן כדורגל מוכר וידוע. יש מקרים חמורים יותר ומשחררים את האנשים ופה החליטו להיכנס בו בכל הכוח. הדרך בכל המשפט עוד ארוכה אבל הוא ישב במעצר יותר מדי זמן וכעת רוצה לחזור לחיים הנורמטיביים שלו על המגרש. הרגשתי שהוא בן אדם אופטימי מצד אחד אבל קשה לו במעצר מהצד השני. אני מקווה שהמשטרה לא תגיש ערעור כי זאת תהיה החלטה פוליטית ואם זה יקרה נילחם בבית המשפט המחוזי".

מעבר לכך נודע כי תמאש למעשה באותו ערב שתה לשכרות לצד חברי הנהלה שכאמור לא עצרו בעדיו מלעלות להגה.


גבריאל תמאש (צילומים: יוני אריאלי)

בינתיים בעלי הפועל חיפה יואב כץ כבר החל בבדיקה ראשונה של המקרה כאשר בימים הקרובים הוא מתכוון לבצע בדיקה מקיפה בנושא: "יש אנשים נוספים שאשמים לא פחות מהשחקן עצמו. גם מספר ימים לאחר המקרה אני לא מאמין שנתנו לאותו שחקן לעלות על ההגה", הסביר כץ. מעבר לכך, גם מספר אוהדי הקבוצה חשבו להגיע לבית המשפט בכדי לתמוך בו. "לא יכול להיות שתמאש עדיין במעצר. נעשה הכל כדי להרים את רוחו", סיפר אחד מהם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי