בניון על סף סיכום כמנהל המקצועי של בית"ר ירושלים

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

הקשר צפוי להודיע על פרישה לאחר הבטחת ההישארות ואז ימונה לסמכות המקצועית הקובעת. המשימה הראשונה: מינוי מאמן, לאחר שחוגג החליט להיפרד מקלינגר. יחזקאל: "ניר היה שותף להחלטות השבוע וישוב בהדרגה"

(גודל טקסט)

הניצחון של בית"ר ירושלים 1:2 נגד הפועל תל אביב בדקה ה-90 שלשום במושבה, שיחרר המון לחץ במועדון, שכבר ראה את עצמו במרחק שלוש נקודות מהקו האדום והודות לשערים של פרדי פלומיין ודוד קלטינס שמר על פער של שש נקודות ממ.ס אשדוד. העובדה שכעת הקבוצה קרובה להבטחת ההישארות בליגה, גם מאפשרת לראשי המועדון לדון בענייני העונה הבאה כפי שהצהיר משה חוגג בעצמו.

אחת הסוגיות הבוערות על הפרק היא סגירת חוזהו לעונה הבאה של הקשר יוסי בניון, שצפוי להודיע על פרישה ממשחק פעיל ומעבר לתפקיד המנהל המקצועי של בית"ר ירושלים החל מהקיץ הקרוב. בימים האחרונים היה סבב שיחות בין הבעלים משה חוגג, יושב הראש אלי אוחנה ובניון עצמו בכל הנוגע להגדרת התפקיד של בניון וכמעט כל סעיפי החוזה סוכמו עקרונית. על פי המתוכנן, ואם לא יהיו הפתעות בלתי צפויות, יהיה בניון הסמכות המקצועית הקובעת, לרבות מינוי מאמן לעונה הבאה ובחירת שחקנים, כאשר אוחנה יהיה מעליו בהיררכיה והשניים יעבדו בשיתוף פעולה מלא בכל הנוגע לפן המקצועי.

עדין לא ברור, מתי תהיה הכרזה רשמית על מינויו של בניון ובמועדון טוענים, שצריך להבטיח תחילה רשמית את נושא ההישארות ואז אפשר יהיה להודיע באופן רשמי על תפקידו המקצועי החדש של הקשר הוותיק. המשימה המקצועית הראשונה, שתהיה למשולש חוגג-אוחנה-בניון לקראת הקיץ, היא מינוי מאמן חדש לקבוצה.


אוחנה ובניון. המשימה הראשונה תהיה מינוי מאמן (דני מרון)

הבעלים חוגג כבר קיבל החלטה כי הוא אינו אינו מעוניין בהמשך ההתקשרות עם ניר קלינגר לעונה נוספת, למרות שלאחרון יש חוזה גם לעונה הבאה. קלינגר נמצא בשבועות האחרונים במהלכו של הליך התאוששות ושיקום ונראה שלא יחזור לאמן עוד העונה, בעצת רופאיו. גם סגל השחקנים יעבור שינויים גדולים וכפי שפורסם בספורט1, הבעלים חוגג צפוי לקצץ בתקציב המועדון בעונה הבאה, דבר שיגרום להבאת שחקנים בתקציבים נמוכים יותר ובמקביל ימנע שדרוג שכר של שחקנים שנמצאים בסגל הנוכחי ומצפים לחוזה משופר לקראת העונה הבאה.

לקראת המשחק בשבת נגד מכבי פתח תקווה (20:15, ישיר בספורט4), ערכה הבוקר הקבוצה את מסיבת העיתונאים ובה אמר המאמן הזמני ניסן יחזקאל: "הניצחון האחרון שיחרר המון לחץ, אנחנו מגמה טובה וללא הפסד שלושה משחקים רצופים, אבל עוד לא סיימנו את המשימה. עלינו לראות איך אנחנו מנצחים את מכבי פ"ת ומסיימים את העונה הכי טוב שאפשר. מכבי פ"ת גם במומנטום טוב והם צוברים נקודות בקצב טוב, אבל זה משחק בית שלנו, אנחנו קבוצה יותר איכותית וחזקה והמשחק תלוי בנו. נצטרך לתת את הכל כמו במשחק האחרון ולא לאפשר לפ"ת להרגיש שהיא מסוגלת לקחת נקודה. אין לנו מה לפחד כי זה כדורגל, אבל כן צריך להסתכל אחורה ואנחנו יודעים שמסע ההישרדות לא הסתיים".


יחזקאל. קלינגר עשוי לחזור בקרוב (אודי ציטיאט)

יחזקאלנשאל גם על עתידו וטען: "לקבוצה יש מאמן והוא נמצא בבית בחופשת מחלה. לא מכובד שאדבר על העתיד. ניר היה שותף בכל השבוע האחרון בהחלטות, דיברנו שלוש פעמים ביום והוא יחזור בהדרגה בהוראת הרופאים. די מהר אני מקווה שאראה אותו לידי, כי בכל זאת הוא המאמן ואני העוזר. על עצמי לא אדבר לקראת העונה הבאה".

לצדו של יחזקאל ישב השוער איתמר ניצן שהוסיף: "שמרנו על פער קריטי מהקו האדום, אבל אם נחזור לשאננות מסוימת נחזור לאותו מצב. אנחנו צריכים לסיים את העונה עם כמה שיותר ניצחונות ללא כל קשר לקרבות התחתית. אנחנו רוצים לסיים את העונה במקום הכי גבוה ושמכבד מועדון כמו בית"ר ירושלים. אנחנו כולנו דרוכים ומודעים לסיטואציה, זה מועדון עם לחץ ואני תמיד אומר שמי שלא יכול להתמודד איתו שלא יהיה פה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי