אבוקסיס: "השנה יותר כיף לנו בפלייאוף. רוצים אירופה"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | דני מרון

הכתומים רוצים לשחזר את הניצחון מחצי גמר הגביע והמאמן משוכנע: "הכל יכול לקרות ביום נתון. הגמר מחזיק את השחקנים בפוקוס". על קוויאר שמסיים חוזה: "מהטובים שהבאנו, עדיין לא חושבים על זה"

(גודל טקסט)

בני יהודה תארח ביום שלישי את האלופה מכבי תל אביב (20:15, שידור ישיר בספורט1) ותנסה לשמור על המומנטום החיובי  לאחר הניצחון 2:3 נגד הפועל חדרה במחזור שעבר. הכתומים, שהדיחו את האלופה בחצי גמר גביע המדינה, יכולים להשתוות למכבי חיפה שבמקום השלישי ואף להנחיל לצהובים הפסד ליגה ראשון העונה. ברמה המקצועית, המאמן יוסי אבוקסיס, יקבל חזרה להרכב את צמד החלוצים מאוויס צ'יבוטה ויאקוב סילבסטר, שסיימו לרצות עונש הרחקה בגין כרטיסים צהובים.

יוסי אבוקסיס אמר: "טוב שהיו כמה ימים של מנוחה מהמשחק הקודם. זה טוב לנו כי היו כמה משחקים קשים בטווח זמן קצר והיינו צריכים להתאושש מזה. אגרנו כוחות ואנחנו באים למשחק קשה מאוד מול מכבי ת"א, כמו תמיד. אנחנו מאמינים שהכל יכול לקרות ביום נתון, ואם נבוא חכמים כמו בגביע ונעשה כמה שפחות טעויות אז יהיה טוב. מכבי ת"א בכל הרכב נתון היא חזקה מאוד והוכיחה את זה לאורך העונה, גם עם רוטציות הם לא הפסידו כך שהאתגר עוד יותר גדול".

האם אפשר להנחיל למכבי הפסד ראשון העונה בליגה: "אנחנו קודם כל רוצים לעשות תוצאה טובה בשביל עצמנו. אנחנו במאבקים של אירופה וחושבים על זה, אנחנו לא מסתכלים על להרוס להם. אנחנו מאמינים בעצמנו, לא רק אחרי הניצחון מול מכבי בגביע, אלא גם בגלל ההפסד האחרון מולם בליגה. בגביע על אחת כמה וכמה, כי היינו שם טובים יותר מבחינה הגנתית. מכבי הקבוצה הכי טובה וחזקה ומה שהם עושים בליגה זה מדהים וצריך לפרגן להם, אבל אנחנו מאמינים שאפשר לעשות ניצחון".


אבוקסיס. "השנה הרבה יותר כיף לנו בפלייאוף" (דני מרון)

"מכבי מחליפה שחקנים ותמיד יש אצלה רעב, זה לא משנה שהם כבר זכו באליפות", המשיך אבוקסיס. "הם תמיד מגיעים מוכנים וראינו שהם נראו טוב גם במשחקים שאחרי הזכייה, נגד נתניה ובאר שבע. הפלייאוף העליון השנה הרבה יותר כיף לנו מאשר העונה הקודמת, זה לא גארבץ' טיים. אנחנו יכולים להגיע לאירופה, למרות שזה קשה ואנחנו נאבקים מול קבוצות חזקות. כל משחק הוא קשה מאוד. אנחנו גם רוצים לבוא בכושר טוב לגמר הגביע, היו לנו משחקים טובים נגד הפועל באר שבע והפועל חדרה, ואנחנו רוצים להמשיך ביכולת הזאת".

איך גורמים לשחקנים לשכוח מגמר הגביע ולהתרכז בליגה: "אנחנו מסתכלים על הטבלה ורואים שאנחנו נמצאים במקום שיכול להוביל לאירופה. יש אצלנו גם מלחמה גדולה בסגל, שחקנים רוצים לשחק בגמר גביע וזה מחזיק אותם בפוקוס. יש אצלנו מלחמה באימונים ורצון לנצח, וזה משהו שבשנה שעברה לא היה כי כבר לא היו מטרות והקצב בחודש האחרון של העונה ירד. עכשיו השחקנים במתח עד סוף השנה".

התרשמותו מאקולו מאלולו הנבחן הקמרוני: "תוך כדי העונה אנחנו חושבים גם על העונה הבאה ועוד הרבה שחקנים יגיעו למבחנים עד סוף העונה ובתחילת העונה הבאה. אני אוהב לראות את השחקנים בעיניים שלי. מאלולו הוא שחקן צעיר מאוד ונקבל את ההחלטה לגביו בקרוב".


אשכנזי ובני יהודה חוגגים העפלה לגמר הגביע על חשבון מכבי (דני מרון)

עתידו של קרלוס קוויאר: "הוא נותן לנו הרבה דברים טובים השנה והוא ללא ספק אחד השחקנים הטובים שהבאנו. לקראת סוף העונה נקבל החלטות. אנחנו במאבקים ולא צריכים לחשוב על העונה הבאה בנושא של שחקנים שמסיימים חוזה".


קרלוס קוויאר. "הוא נתן לנו הרבה דברים טובים" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי