היום שאחרי, הרגע הגדול בקריירה והאכזבה: בניון מסכם קריירה

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

ה'יהלום' מדימונה פתח את הלב לאחר המשחק האחרון בקריירה. "קיבלתי כבוד מעל ומעבר למה שציפיתי, מודה לבית"ר". החיים שאחרי הפרישה: "הרצון של משה חוגג שכנע אותי". וגם: סיכום הרגעים הגדולים בקריירה

(גודל טקסט)

תתחילו להתרגל. ממחר לא תראו יותר את יוסי בניון על מגרשי הדשא במדינתנו הצנועה, ו'היהלום' מדימונה, מספר 15 הנצחי שיחק את משחקו האחרון בקריירה שלו, בהפסד 3:2 של בית"ר ירושלים למ.ס אשדוד.


בסיומו של ערב אמוציונלי, בניון התפנה לדבר עם הצוות של ספורט1 בראיון קצר שמסכם קריירה ארוכה ומפוארת. הסיבות לפרישה, התכנונים לחיים שאחרי, הקשר עם פרננדו טורס, הרגעים הגדולים בקריירה, המאמנים המשפיעים ביותר, האצטדיון המרגש ביותר וגם: סיפור האהבה הכואב עם מכבי חיפה.


(דני מרון)

יוסי, משחק אחרון בקריירה, סכם את התחושות?
"מוזר, מרגש אבל שווה כל רגע. הכבוד שנתנו לי פה הוא מעל ומעבר למה שציפיתי ואני מודה למועדון".



ככה דמיינת שיראה המשחק האחרון בקריירה שלך?

"ביום שחזרתי לישראל לפני 5 שנים, חלמתי שתהיה לי פרידה כזאת. לא חושב שמישהו האמין אחרי כל מה שעברתי שזה יקרה, ואני מאושר שבבית"ר נתנו לי את הכבוד המדהים הזה, ואני מקווה שאוכל להחזיר להם בשנים הבאות בתפקיד החדש".



אתה מעכל שממחר לא תשחק יותר כדורגל?
"קשה לעכל. אני מתאר לעצמי שעוד יהיו לי את הנפילות שלי. אני מחר אחגוג יום הולדת ואצא לנופש עם המשפחה, מקווה שזה יעזור לי לשכוח".



אתה חושב שתצליח להתרגל לחיים שאחרי?

"אני חושב שלא משנה מה אני אעשה זה יהיה מאוד קשה. אני חושב שהתפקיד החדש שיתן לי לעסוק לבנות את הקבוצה ולהחזיר את בית"ר לאיפה שהיא צריכה להיות, ימלא לי את הבור הזה שאני לא אוכל לשחק". 




(דני מרון)


מה גרם לך בעצם לקבל את ההחלטה הזאת לפרוש? ולמה דווקא מנהל מקצועי?

"כשהייתי בחו"ל ראיתי את המשמעות של התפקיד 'מנהל מקצועי'. לא רק הכינוי. נותנים לו לקבוע ישבתי עם משה חוגג, זה באמת בא ממנו, הוא אמר לי אני רוצה אותך תבנה את הקבוצה, וזה משהו שקשה להגיד לו לא".



השבוע אמרת שאתה מאוכזב מסיום הרומן עם חיפה. למה התכוונת?

"הייתה אכזבה גדולה מאיך שהרומן עם מכבי חיפה הסתיים, אני חושב שהם בוודאות היו צריכים להתנהל אחרת, אני חושב שהטעות שאני עשיתי, זה שהתראיינתי אחרי המשחק למרות שכולם ידעו שאני עוזב. אני חושב שפשוט הייתי צריך להיות יותר חזק. התזמון היה גרוע, הייתי צריך לתת להם לחגוג. אני חושב שכל האווירה מסביב לא אפשרה לי להגיע לחגיגות, הייתי צריך לחכות יום יומיים ואז להודיע שאני עוזב את מכבי חיפה. אבל זה חלק מהחיים כולם עושים טעויות". 



מה אתה רוצה להגיד למשפחה?

"לא הייתי מגיע לחצי מהקריירה שלי בלי מירית. אני מודה לה ולילדים על הכל".



(דני מרון)


אתה באמת רוצה לפרוש? אתה לא חושב שאתה יכול להמשיך עוד עונה?
"אני מרגיש פיזית שאני יכול להמשיך לשחק, בגלל העובדה שחוגג כל כך רוצה אותי כמנהל מקצועי, והבהיר לי שהוא צריך אותי מחוץ למגרש. קיבלתי הזדמנות להתחיל דרך חדשה וגם להחזיר את בית"ר למקום שבו היא צריכה להיות. לפרוש זה תמיד קשה, אני תמיד אחשיב את עצמי כשחקן". 


אם נסכם את הקריירה, מי השחקן אליו הכי התחברת?
"החיבור הכי טוב במגרש היה לי עם פרננדו טורס. היינו 3 שותפים לחדר, עברנו לצ'לסי ביחד ואנחנו ביחסים מצוינים עד היום. הייתי איתו בתקופה שהוא היה הכי טוב בעולם, כל כדור שהייתי מקבל הייתי מחפש אותו. אני חושב שהשחקן הכי טוב ששיחקתי איתו הוא ג'רארד, בהגנה בהתקפה. חוויה". 


מה הרגע הכי גדול בקריירה שלך ומה השער הכי יפה בקריירה?
"השער בברנבאו זה הרגע הכי גדול בקריירה שלי, השער הכי יפה? הצ'יפ בווסטהאם". 


הרגע המאכזב בקריירה?
"הפרידה ממכבי חיפה בצורה שנפרדנו, זאת האכזבה הכי גדולה בקריירה שלי". 



(Getty Images)


מי המאמן שהכי השפיע עלייך?
"כל המאמנים השפיעו עליי, אברהם גרנט, שלמה שרף. בחו"ל רפא בניטז שיפר אותי הכי הרבה. הוא לימד אותי באמת מה צריך לעשות במגרש".


האצטדיון הכי מרגש ששיחקת בו?
"אנפילד. אין אווירה כזאת".


מה למדת מהמשחק? מה תרצה להעביר לדור שאחרי?
"למדתי שכדורגל יכול לקחת אותך למקומות כל כך מרגשים. אני מקווה שנתתי דוגמא לילדים שהכל אפשרי בחיים, הגשמתי מעל ומעבר לכל החלומות של. אני מודה לכולםי". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי