קלינגר יאמן נגד אתלטיקו מדריד: "כרגע אין שחרורים"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | דני מרון

מאמן בית"ר ירושלים עשוי לעזוב את הקבוצה לאחר משחק הידידות ומי שצפוי להחליפו הוא רוני לוי. המאמן אמר בסיום: "הייתי מאוד שמח להישאר בקבוצה". וגם: הסיבות לכישלון, רגע המשבר והדמיון לדייגו סימאונה

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים ניצחה אמש (שבת) 1:2 את הפועל רעננה במחזור הסיום של הפלייאוף התחתון והצליחה לסיים בטעם מעט מתוק את העונה המאכזבת שלה, שהוגדרה על ידי גורמים במועדון כ"כישלון מקצועי" של כל המערכת.

נכון לעכשיו ולפחות עד משחק הידידות עם אתלטיקו מדריד, בעוד 10 ימים בטדי, תמשיך הקבוצה להתאמן תחת הדרכתו של המאמן ניר קלינגר, שלא צפוי להמשיך בתפקיד בעונה הבאה. מי שאמור להגיע במקום קלינגר הוא רוני לוי שהחתמתו מתעכבת בשלב זה וככל הנראה היא תצא לפועל רק אחרי שקלינגר, יגיע להבנות עם ראשי הקבוצה על התרת חוזהו לעונה הבאה ויסיים באופן רשמי את תפקידו.

גם בגזרת השחקנים, אין כרגע כל חדש, כאשר גם אלה שמסיימים חוזה בסיום העונה הנוכחית, קיבלו הודעה חד משמעית שעד המשחק נגד מועדון הפאר הספרדי אף שחקן לא ישוחרר מהמועדון.


צפוי להחליף את ניר קלינגר. רוני לוי (האתר הרשמי)

קלינגר אגב התבטא בסיום המשחק די באריכות לגבי עתידו בבית"ר ובין השאר אמר: "זו היתה עונה בהחלט משוגעת ומאתגרת, עם שינויים ועם עליות וירידות. הייתי מאוד שמח להישאר בקבוצה ואני חושב שאני באמת מחובר ל-DNA של המועדון הזה אני גם קצת משוגע באופן חיובי, כמו שהקהל והמועדון הזה משדר. זה האופי שלי, אבל מצד שני, בית"ר הולכת למהלך מסוים והמהלך הזה לא מתאים לכל אחד ויכול מאוד להיות שהבחירה תהיה במישהו אחר וזה בסדר גמור. אני מקבל את זה באהבה ולא כועס. אף אחד עדין לא דיבר איתי ואני באמת חושב שאנחנו מתנהגים בכבוד הדדי, אחד לשני. עד שלא יקראו לי, יוסי או אלי, או חוגג וידברו איתי ויגידו מה נסגר, אני מבחינתי, משרת את בית"ר ירושלים באהבה, חייל של הקבוצה, עד היום האחרון ועד הרגע האחרון".

קלינגר ניסה להסביר את השתלשלות העניינים מבחינה מקצועית העונה והוסיף: "אני לא מאלה שיעבירו ביקורת או יתרצו תירוצים, אבל אני חושב ששני דברים מהותיים מנעו ממני לפחות להצליח להביא את בית"ר לאירופה, ולא רק לפלייאוף העליון. כי הפלייאוף העליון עצמו לא מעניין אותי בכלל, אם אתה נכנס לפלייאוף העליון, אתה צריך להגיע לאירופה".


"עד שלא יקראו לי מבחינתי משרת את בית"ר ירושלים באהבה (דני מרון)

"הדבר הראשון הוא שהמומנטום שהצלחנו לייצר, נעצר במשחק החוץ בבאר שבע ולא יעזור לאף אחד. ניצחון בבאר שבע, היה שם אותנו במקום אחר, כי המומנטום אז, היה חיובי. המשחק הזה בבאר שבע עם טעויות השיפוט שליוו אותו וההחמצות שלנו והמשחק הנהדר שנתנו שם, והפסדנו שם 1:3 וזה הכניס אותנו למדרון, שאני לא הצלחתי להתמודד איתו. הסיבה השנייה ואני כל הזמן אמרתי ואומר, חלוץ ברמה זה משמעותי לקבוצה גדולה. אני לא מדבר על קבוצות שמסתגרות ויוצאות למעברים. קבוצה שרוצה ליזום, חייבת חלוץ ברמה הכי גבוהה שיש. היו דברים על הפרק ולא הצלחנו להביא אותם".

בהמשך לדברים התייחס קלינגר, גם לעזיבתו של יאקוב סילבסטר והוסיף: "בואו נהיה הגונים, ונאחל לסילבסטר הצלחה איפה שהוא לא הולך, אבל נזכור את שבעת או שמונת המשחקים, שאצלי הוא קיבל קרדיט בלתי נגמר ולצערי לא הלך לו. אני אוהב אותו וחושב שהוא שחקן מצוין, אבל כבר אמרתי שיאקוב הוא שחקן למעברים, להתקפות מתפרצות. בית"ר היא לא קבוצה של מתפרצות, היא קבוצה של ליזום".


סילבסטר קיבל דקות רבות אצל ניר קלינגר (דני מרון)

על הרגע שבו הוא הרגיש הכי רע העונה מעבר לאירוע הבריאותי שפקד אותו: "ברור שהשער שספגנו בדקה האחרונה, נגד הפועל תל אביב (מחזור סיום הליגה הסדירה), גרם לי להמון המון בעיות, גם בריאותיות וגם מסביב. אני כבר מנוסה וזה חלק מהעניין. לפעמים אתה נותן גול בדקה ה-90 ומנצח ולפעמים אתה סופג".

על כך שיאמן במשחק נגד אתלטיקו מדריד ויעמוד מול דייגו סימאונה: "איזה כיף. (בחיוך) אני חושב שאנחנו קופי דומים, גם במראה וגם בשיגעון. זו יכולה להיות חוויה מדהימה לשחקנים ואם ננצח, יהיה לנו רשום שניצחנו את אתלטיקו מדריד, ונעשה את הכל כדי שזה יקרה".


"אני חושב שאנחנו קופי דומים". מזהים את הדמיון בין קלינגר לסימאונה? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי