דולב חזיזה: "סוד הקסם? בשתי מילים – יוסי אבוקסיס"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | דני מרון

קשר בני יהודה התייחס לזכייה בגביע: "אחרי הפיגור נלחצתי מאוד, אבל השחקנים הוותיקים הרימו אותנו". כובש שער השוויון דור ג'אן הוסיף: "לא פשוט לעלות מהספסל, שחקן שלא רוצה לשחק 90 דקות, הוא לא שחקן"

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)
ערב של חג עבר אמש (רביעי) על אנשי בני יהודה, שחגגו זכייה שנייה בגביע, בתוך שלוש עונות. השחקנים ואנשי הצוות המקצועי חגגו במשך דקות ארוכות בחדר ההלבשה לפני שהחלו לעלות אט אט אל האוטובוס, שהביא אותם אל החגיגה עם אלף האוהדים הכתומים, שחיכו להם בשכונת התקווה.


עוד לפני המשחק, בזמן שהקבוצה שהתה בבית המלון בחיפה, הכינו אנשי הנהלת הקבוצה הפתעה מרגשת מאוד לשחקנים, כאשר לכל שחקן הוקרן קליפ מיוחד ובו בני משפחתו מברכים אותו ומאחלים לו בהצלחה, לקראת הגמר הגדול. "השחקנים היו על סף דמעות ואפשר להגיד שהסרטונים הצליחו לרגש את כולם", אמרו בבני יהודה, בסיום המשחק.


"יש כאן קבוצה באמת מדהימה, מראשון השחקנים ועד האחרון", סיפר כובש הפנדל המכריע, יובל אשכנזי שנמצא בתקופה חלומית בקריירה שלו. "כולם כאן חבורה של גברים והאמנו לכל אורך הדרך, אפילו שנקלענו לפיגור ידענו שננצח ואני מאוד שמח שעשינו את זה. הניצחון הזה לא רשום רק על שמי, הוא רשום על כל הקבוצה, בני יהודה ועכשיו נצא לחגוג. דמיינתי שזה מה שיקרה במשחק, דמיינתי טוב טוב את כל הזכייה ובכיתי מאושר עוד לפני המשחק, כי זה היה מטורף ואמרתי לעצמי שאני עושה את זה. אני עדין לא קולט ולא מאמין. יש כאן קבוצה של שחקנים רעבים שרוצים להצליח וזה מעל הכל".



כובש הפנדל המכריע יובל אשכנזי עם עמית ביטון (דני מרון)


גם דולב חזיזה שסיים את המשחק, כשהוא מותש, תשוש ואפילו צרוד, ניסה לסכם את המשחק ואמר: "וואו איזה סיום לעונה הזו. לא יכול בכלל לתאר את ההרגשה ואין לי קול לדבר בכלל. אני חושב שאחרי השנה שאנחנו עושים, פלייאוף עליון ורחוקים נגיעה מאירופה גם דרך הליגה, ובטח עכשיו דרך הגביע, אין דרך מתוקה מזו, כדי להגיד תודה לאוהדים שבאו ותמכו בנו, כי זה לא מובן מאליו, מה שהם עשו במהלך השבוע האחרון".


על ההתמודדות עם הקשיים במהלך המשחק והפיגור המוקדם: "נכון, כשהתחיל המשחק, יש פה הרבה שחקנים צעירים כמוני שעוד לא חוו רגעים כאלה ולא רגילים למעמדים כאלה וכולם רוצים להתעלות ולהוכיח ופתאום תוך ארבע דקות אתה מקבל גול לחיבור, ואתה רואה שחור ומריץ סרטים בראש ונלחצתי מאוד. למען האמת, עד דקה 15-16, כשעשיתי את הפעולה ההתקפית הראשונה שלי היה לי קשה להיכנס מבחינה מנטלית ונפשית, אחרי הגול המוקדם שספגנו, כי לא חשבתי שנספוג כל כך מוקדם, למזלי באו השחקנים המבוגרים יותר, כמו זובאס ואיציק ומורי וקרלוס (קוויאר) והרימו אותנו וכן תמכו בנו. היינו צריכים לדעת לחזור ועובדה שבדקה 82, כשכולם כבר ממוטטים, בא דור ג'אן כמו גבר, נכנס חילוף והוא עשה לי את היום".


"מבחינה אישית, אחרי הגול הראשון, היה לי קשה מנטלית, עד שהרמתי את עצמי ואחרי זה, הכוחות הנפשיים ולמרות הכאב בכל הגוף, אתה נותן מעצמך. בדקה 110 דפקתי ספרינט עם בצ'יראי ואני לא יודע מאיפה הכוח הזה שהיה לי".



"אני לא יודע מאיפה הכוח הזה שהיה לי". דולב חזיזה (מאור אלקסלסי)


מה הסוד של בני יהודה השנה? "בשתי מילים, אני אגיד יוסי אבוקסיס. בני יהודה זה קבוצה של חיות טרף, עם שחקנים צעירים שרוצים להוכיח שהמקום שלהם, ראוי להיות בליגת העל, אלא להיות במקום עוד יותר גבוה. בשלוש השנים האחרונות, אנחנו מראים מה מקומנו ובעזרת השם שרק יהיו עוד הזדמנויות כאלה".



"כמובן שכל שחקן רוצה לשאוף הכי גבוה ולהגיע לרמות הכי גבוהות ולשם אני שואף. אני יודע שבני יהודה זו קבוצה מאוד טובה ואיכותית ובטח שראיתם בשנים האחרונות, כל שחקן חולם היום לשחק בבני יהודה, תחת יוסי אבוקסיס וכמובן שאני אשמח להתקדם ואני רוצה להגיע לרמות הכי גבוהות".


כובש שער השוויון, שנכנס כמחליף, דור ג'אן הוסיף: "יש לי חמישה שערים בגביע ואני שמח שהבקעתי כמעט בכל השלבים ועזרתי לקבוצה, בהישג המדהים הזה שעשינו. זה חלק של כולם, ובסופו של דבר, לי היה את החלק שלי, אבל כולם עזרו בהגנה ובהתקפה וזה של כולם באותה מידה".


זה לא פשוט לעלות כל משחק מהספסל ושחקן שלא רוצה בכל משחק לשחק 90 דקות, מבחינתי הוא לא שחקן", אמר החלוץ שכבש העונה בכל שלבי הגביע, חוץ מחצי הגמר. "ההרגשה היא מדהימה, לעלות ולעזור לקבוצה ולהבקיע. ולגבי הפנדל זה עניין של קור רוח, לא היה לי ספק שאני אגש לבעוט, האמנתי בעצמי וזו התוצאה".



דור ג'אן. עלה מהספסל וכבש את שער השוויון (אלוני מור)


על העתיד: "יש לי חוזה בבני יהודה, אבל בכדורגל לא תמיד ממשים את החוזים עד הסוף. אני מרגיש טוב, אבל ברור שיש לי את הרצון בסופו של דבר, לשחק יותר ממה שאני משחק עכשיו, אבל נראה מה יהיה".


על ירידת המוטיבציה אחרי הפיגור המוקדם: "הקרינו לנו בהפתעה קטעים וסיסמאות מבני המשפחות שלנו. כל משפחה של שחקן בירכה אותו ואיחלה בהצלחה. שני האחיינים הקטנים שלי, בירכו אותי, הם שני הילדים הכי חשובים שיש בשבילי בעולם והם ביקשו ממני, 'תבקיע גול ותביא את הגביע'", אז אני שמח שזה קרה ואני מקדיש להם, אלון וניל ספיר והם מקור של כוח אמיתי עבורי ועבור המשפחה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי