סגל: "משטרת ישראל מתייחסת לאוהדים כמו לעבריינים"

אייל סגל
אייל סגל | דני מרון

כדורגל ישראלי ("איבדתי כסף וחברים שכנראה לא היו כל כך טובים"), מעמד המאמן ("הם אחראים לדינמיקה הזו"), שינו זוארץ ("עושה כל מאמץ שהוא יישאר, מאמין שזה יכול לקרות"). בעלי נתניה מדבר על כל מה שמפריע לו

(גודל טקסט)

"ברמת העיקרון, אני לא מתאים לביזנס הזה. זה ביזנס שדורש לא מעט ויתורים על עקרונות שעמדתי עליהם כל חיי", כך הכריז בעלי מכבי נתניה אייל סגל, שעלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לדברים שמריעים לו יותר מכל בכדורגל הישראלי.

סגל סיפר בכנות: "החלטתי שבמכבי נתניה לא יהיו יותר הזמנות. גם אני באופן אישי קונה מנויים בשביל להראות לכולם שזה לא קיים יותר. זה עלה לי בלא מעט הפסדים – גם כספיים, כי אנשים התרגלו להיות חלק מאלו שבוחשים, וגם איבדתי חברים שכנראה לא היו כל כך טובים. זו סתם דוגמא קטנה".

"אני לא אוהב את חוקי הרגולטור השונים ואני חושב שאנשים מסתכלים על זה כמו לפני 30 או 40 שנה", הסביר סגל. "אתה לא יכול להיות לבדך בכדורגל הישראלי. נראה לכם סביר שמאמנים עורבים בפתחם של מועדונים והם אלו שאחראיים לדינמיקה הזו? אני חלק מהכדורגל הישראלי ואכפת לי. ביזנס זה ביזנס, כדורגל זה נשמה. לדוגמא, השנה נסעתי לראות משחק של מכבי ת"א בהונגריה. בסוף, אנחנו אוהדי כדורגל ורוצים להשפיע דרך זה על החברה הישראלית – להוות דוגמא אישית".


"אוהדי כדורגל הם לא עבריינים" (מאור אלקסלסי)

סגל הוסיף: "הזמנות זה שטויות, אני מדבר על גוף כמו משטרת ישראל שמתייחס לאוהדי כדורגל כמו לעבריינים. למה זה קורה? אני לא יודע. יש חוק ספורט והוא אומר להוציא את המשטרה ממגרשי הכדורגל. המשמעות היא בסוף החודש הם יראו פחות כסף כי לא תהיה להם עבודה. הסיפור פשוט – אם מנהל האירוע לא משתלט עליו, הוא מעביר מקל והמשטרה נכנסת – זה חוק הספורט, אבל זה לא מה שקורה בפועל. המשטרה נמצאת עם כוחות מתוגברים בלי פרופורציה. בגמר בסמי עופר היו יותר מ-200 שוטרים. אוהדי כדורגל באים לראות כדורגל, הם לא עבריינים ולא צריך להכות אותם ולהיכנס ליציעים. אם זה מקרה חריג, זה רק מקרה אחד.

"נפגשתי בשבוע שעבר עם ראשי מח"ש. אחרי ששמעתי את רונית תירוש אצלכם בתוכנית, קבעתי גם איתה כי גם על דבריה יש לי הרבה מה לומר. אין לי בעיה אישית עם איגוד השופטים, אלא בעיה עקרונית. אני עושה כל מאמץ ששינו יישאר יו"ר ההתאחדות ואני מאמין שזה יכול לקרות, ימים יגידו. אני טוען שמי שמגיע להתאחדות, לאיגוד או למועדון כזה או אחר – חייב להשפיע", סיכם סגל.


אייל סגל. טענות קשות נגד משטרת ישראל (דני מרון)

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לדברי סגל: "מדובר בטענות מנותקות וחסרות אחיזה במציאות. מי שמאפשרת חווית צפייה ספורטיבית וקיומם של אירועי ספורט גדולים בישראל תוך נקיטת פעולה נחושה נגד כל גילוי אלימות, בריונות והפרת הסדר הציבורי היא משטרת ישראל. בזכות פעילות השוטרים במגרשים ומחוצה להם, יכולים מאות אלפי אוהדי ספורט בישראל להגיע ולקחת חלק באירועי הספורט בבטחה, בביטחון ובידיעה שיש מי ששומר עליהן ומטפל בכל אירוע אלימות ועבריינית ללא משוא פנים והדוגמאות לכך רבות ומגוונות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי