בית"ר מתעניינת במיכאל אוחנה, אלחמיד מחכה להצעה מלודוגורץ

מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה | דני מרון

הקשרים בין המועדונים עשויים לסייע אם הקשר, שחתום בבאר שבע לעוד עונה, יקבל הצעה. פנייה מהבולגרים לגבי הבלם אמורה להתקבל בקרוב. בכר החמיא ליוספי לאחר ה-0:1 על חדרה: "הוא לא צריך שער כדי שאפרגן לו"

(גודל טקסט)

אלונה ברקת ואסי רחמים יכולים להתחיל לארוז את המזוודות. הניצחון הדרמטי אמש (ראשון) 0:1 על הפועל חדרה ישלח אותם כמעט בוודאות להגרלת מוקדמות הליגה האירופית. רק רעידת אדמה, 4 בסולם ולדימיר איביץ' ומכבי תל אביב בצירוף ניצחון דחוק של מכבי נתניה על מכבי חיפה במחזור הנעילה, ימנעו מהפועל באר שבע לזכות בכרטיס לאירופה בפעם הרביעית ברציפות.

האלופה תתארח בשבת בטרנר, וההיערכות של האדומים לקראת ההתמודדות היא לא ממש אופטימלית. מאור מליקסון צפוי לעבור ביום רביעי הקרוב ניתוח לתיקון בקע מפשעתי, לאחר שבמשך תקופה ארוכה דחה את הפרוצדורה הרפואית. בקבוצה יודעים להעריך את רוח ההקרבה שגילה הקפטן, ושיבחו את תפקודו בשני המחזורים האחרונים שבהם שיחק בהשפעת תרופות לשיכוך כאבים. הוא כבש שער נהדר בניצחון 2:3 על בני יהודה, ואמש בישל את שער הניצחון.

"בתקופה האחרונה מאור העמיס על עצמו את מלוא כובד האחריות, לא כל אחד היה מקריב את עצמו כמוהו", אמרו בטרנר, "אילו המשחק נגד חדרה היה נגמר מבחינתנו ב'קטסטרופה ספורטיבית', בטוח שמליקסון לא היה מוכן לוותר על מכבי בשבת והיה דוחה שוב את הניתוח".

מליקסון.
מליקסון. "לא כל אחד היה מקריב את עצמו כמוהו" (דני מרון)

באר שבע תגיע למאבק היוקרתי מול האלופה בהרכב טלאים: בנוסף למליקסון ייעדרו מהסגל גם חתאם עאבד אלחמיד וחנן ממן המוצהבים, וכך גם בן ביטון וניב זריהן הפצועים.

מנגד, הקבוצה תקבל חזרה את ג'ון אוגו שנעדר אתמול בגלל צבירת צהובים. לפני המשחק הקרוב ואחריו מתוכננת פרידה חגיגית מהגרזן הניגרי, שתמיד ייזכר כמי שכבש את שער האליפות נגד מכבי תל אביב בסיומה של עונת 2018-2017.

"נגד מכבי זה לא עוד משחק", אמר המאמן ברק בכר. "חשוב לנו מאוד להשיג תוצאה טובה, ובייחוד בשביל הקהל שלנו. נעשה הכול כדי להחזיר לו על התמיכה בנו. מכבי יריבה קשה מאוד; למרות שלקחה מזמן אליפות היא נותנת את ה-100% שלה בכל משחק".

בכר.
בכר. "מכבי משחקת ב-100% למרות שלקחה אליפות מזמן" (דני מרון)

במועדון טרם קיבלו פנייה רשמית מלודוגורץ או מקבוצה אחרת באירופה בעניינו של אלחמיד, אבל מעריכים שפנייה כזאת תתקבל לאחר שיושג סיכום כספי בינו ובין הבולגרים. באר שבע הצמידה לנעליו של הבלם בן ה-28 שחתום בשורותיה עד 2020 תג מחיר המוערך ביותר ממליון וחצי יורו, וייתכן שתנסה להשאיר אותו עד לאחר שלב המוקדמות של המפעל האירופי. אגב, מכירתו המסתמנת של שחקנה לשעבר דן ביטון לקבוצה מהעיר האפורה ראזגראד, עשויה לשלשל לקופתה של ב"ש כמיליון שקלים, בתוקף אחד מסעיפי מכירתו של ביטון לאשדוד.

בינתיים, גיבוש הסגל לקראת העונה הבאה הולך וצובר תאוצה. מסתמן שיותר שחקנים מקומיים ינועו בעונה הבאה במרחב הדרומי, כאשר במקביל לא יעמדו בדרכם של שחקנים שיבקשו לעזוב, אפילו אם יש ברשותם חוזים ארוכי טווח. הקשר ההולנדי נייג'ל האסלבינק מהווה תעלומה, כשמצד אחד עלה ברגליו להשיג העונה מספרים יפים, אבל מן הצד האחר נראה לעיתים כמי שמתקשה להשתלב בקצב ובסגנון המשחק של קבוצתו.

גורמים בקרבת האגודה מעריכים כי הקשרים הטובים בין משפחת ברקת למשה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים, עשויים להניב בקרוב כמה מהלכים מעניינים. אנשי קשר המקורבים לשני המועדונים ידעו לספר שבית"ר מתעניינת במיכאל אוחנה, שכידוע חתום בבירת הנגב לעונה נוספת, וישנם לפחות עוד שני שחקנים באר שבעים בכירים שנמצאים על הכוונת הירושלמית.

מיכאל אוחנה. בית
מיכאל אוחנה. בית"ר מתעניינות בשירותיו (דני מרון)

ההשתלבות של שחקני בית במסגרת "באר שבע המתחדשת" היא נושא מרכזי על סדר היום בבית האדום. השער שכבש אמש תומר יוספי זקף את קומתה של מחלקת הנוער.

"תומר לא היה צריך את הגול כדי שאפרגן לו, הוא עשה שיפור מדהים", החמיא בכר לכובש השער שסידר לו כנראה את הכרטיס לאירופה. "בדקות שיוספי מקבל הוא מביא איתו מחויבות ואגרסיביות. אשמח לשתף עוד שחקני נוער, אבל עליהם להיות מספיק טובים".

יוספי, חייל בן 20, דיבר אחרי בכר וסיכם את הערב הכי גדול בחייו: "אני שמח שעזרתי לקבוצה, ושעזרתי קצת לברק שהאמין בי. זה לא מובן מאליו שאני מקבל ממנו את ההזדמנות. היתה לי הרגשה שאם אשחק אתן גול, וכאשר הכדור נכנס לא האמנתי שזה באמת קורה. אני עדיין מרגיש שאני בחלום. בטוח שלא אשן בלילה. גול במעמד כזה מעולם לא היה לי".

תומר יוספי.
תומר יוספי. "היתה לי הרגשה שאתן גול" (דני מרון)

בהתייחסו לעובדה שקשה לצעירים המקומיים להשתחל להרכב אמר יוספי: "גם אם מדובר בסיכוי של אחוז, אני מאמין ביכולת שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי